2024-04-27 13:57:33

آموزش نحوه دریافت گواهی دیجیتال (CSR)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
آموزش نحوه دریافت گواهی دیجیتال (CSR)
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

امروزه اطلاع از نحوه دریافت گواهی دیجیتال (CSR) برای حسابداران و شرکت‌های مختلف به دغدغه‌ای مهم تبدیل شده است. سازمان امور مالیاتی، براساس اطلاعیه‌های مهم، دریافت گواهی سازمانی را برای تمام سازمان‌های فعال در حوزه حسابداری و مراکز دیگر از آغاز سال جدید (1402) الزامی دانست. اما مشکل اینجاست که، نحوه دریافت امضای دیجیتال (CSR) با پیچیدگی‌ها و سختی‌هایی همراه بوده و افراد به دریافت آموزش‌های لازم در این رابطه نیاز مبرم دارند.

در این نوشته جامع از پارمیس، به شرح مفصلی در رابطه با نحوه دریافت مهر سازمانی (CSR) برای شما عزیزان می‌پردازیم. پس، در ادامه با ما همراه باشید تا با کلیه مراحل انجام این کار آشنایی لازم را پیدا کنید. 

گواهی دیجیتال چیست؟

در ابتدا بهتر است تعریفی جامع از گواهی دیجیتال برای شما داشته باشیم. گواهی یا امضای دیجیتال، ابزاری مورد استفاده شرکت‌ها جهت تأیید اعتبار و هویت سندهای صادرشده، پیام الکترونیک و همین طور مستندات آن‌هاست. در واقع، به کمک این ابزار مفید، می‌توان تا از حد زیادی به حفظ اطلاعات و اسناد هر سازمان کمک کرد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار حسابداری و نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبارداری و پایانه فروشگاهی

اتصال به سامانه مودیان با پارمیس

مزایای دریافت امضای دیجیتال (CSR)

دریافت و به‌کارگیری مهر سازمانی، با مزیت‌هایی برای افراد و شرکت‌ها همراه است. در واقع، اخذ امضای دیجیتال، احتمال هر گونه تقلب در اطلاعات و سندهای شرکت را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. به جز این، با دریافت گواهی دیجیتال، می‌توانید اعتبار شرکت خود را در نزد رقبا بالا ببرید. البته، از قابل تأیید بودن گواهی دیجیتال (CSR) نیز نباید غافل شد. در نتیجه، می‌توانید از آن به عنوان بهترین جایگزین برای امضای دستی در شرکت خود استفاده بفرمایید.

پارمیس استار

نکات مهم در زمان تکمیل فرم و بارگذاری فایل‌ها 

مورد اول: توجه داشته باشید که، پر کردن فیلد واحد سازمانی اجباری نیست. 

مورد دوم: فرمت آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی برای بارگذاری در سامانه الزاماٌ باید JPG باشد. 

مورد سوم: فرمت فایل مربوط به آگهی تأسیس در زمان بارگذاری در سامانه gica باید JPG باشد.

مورد چهارم: در صورت نداشن نام تجاری، می‌توانید نام ثبتی را جایگزین آن کنید. 

مورد پنجم: اجباری در پر کردن فیلد واحد سازمانی نبوده و تنها در صورت تمایل می‌توانید برای تکمیل آن اقدام فرمایید. 

مورد ششم: فایل مربوط به آگهی تأسیس تنها در صورتی قابلیت بارگذاری در سامانه را دارد که فرمت آن JPG باشد. 

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

آموزش نحوه دریافت مهر سازمانی (CSR)

با توجه به اهمیت اطلاع از نحوه دریافت مهر سازمانی در این قسمت با آموزش نحوه دریافت گواهی دیجیتال به صورت تصویری در خدمت شما هستیم. 

اولین مرحله: در ابتدا برای دریافت گواهی دیجیتال (CSR) باید آدرس وبسایت مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام یعنی gica.ir را در مرورگر گوگل خود وارد کنید.

مرحله اول نحوه دریافت مهر سازمانیدومین مرحله: فیلدهایی را در سمت راست وبسایت مشاهده می‌کنید که، باید در آن‌ها نام کاربری و کلمه عبور را وارد بفرمایید. این دو مورد را در زمان ثبت نام جهت دریافت کد شناسه یکتای حافظه مالیاتی از سامانه مودیان دریافت کرده‌اید. سپس، کد امنیتی را در فیلد مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود متقاضیان امضای الکترونیکی” کلیک کنید.

مرحله نحوه دریافت مهر سازمانی

سومین مرحله: در اینجا، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن ترتیب مراحل لازم برای اخذ گواهی سازمانی برای شما قابل رؤیت هستند.

مرحله سوم نحوه دریافت گواهی دیجیتال

چهارمین مرحله: در این مرحله، باید از منوی مندرج در سمت راست وبسایت، در ابتدا بر روی گزینه “ثبت درخواست گواهی الکترونیکی” و در ادامه بر روی “ثبت درخواست گواهی از طریق CSR” کلیک بفرمایید. 

مرحله چهارم نحوه دریافت گواهی دیجیتال CSR

پنجمین مرحله: بعد از ورود به صفحه‌ای جدید در قسمت انتخاب نوع گواهی، دو گزینه را مشاهده می‌فرمایید. در اینجا، شما باید گزینه “متقاضی وابسته به غیردولت” را برگزینید.

مرحله پنجم نحوه دریافت گواهی دیجیتال CSR

شمشین مرحله (1): با کلیک بر روی گزینه “متقاضی وابسته به غیردولت”، کشویی حاوی دو مورد برای شما باز می‌شود که از بین آن‌ها مورد مدنظر خود را می‌توانید انتخاب کنید. 

مرحله ششم نحوه دریافت گواهی دیجیتال CSR

ششمین مرحله (2): یکی از عوامل مؤثر در این انتخاب، می‌تواند قیمت در نظر گرفته شده برای دریافت گواهی دیجیتال به مدت یک یا دو سال باشد. 

نحوه دریافت امضای دیجیتال CSR

ششمین مرحله (3): در اینجا نوبت به درج فایل CSR از قبل دریافت شده در فیلد “محتوای گواهی درخواست” و کلیک بر روی گزینه سبز رنگ “بررسی درخواست” می‌رسد.

 نحوه دریافت مهر سازمانی CSR

ششمین مرحله (4): در صفحه پیشرو، نوبت به کلیک بر روی کلیدی تحت عنوان ” نمایش اطلاعات فرم” می‌رسد.

ز آموزش گواهی دیجیتال CSR

هفتمین مرحله: در این مرحله از سری مراحل دریافت گواهی دیجیتال، صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که باید در آن اطلاعات درخواستی را در فیلدهای مربوطه در سامانه وارد بفرمایید. این اطلاعات شامل اطلاعات فردی نماینده یعنی شماره تلفن همراه، کد ملی، نام و نام و خانوادگی (به زبان فارسی) و تاریخ تولد و ملیت شماست. البته، در انتها باید تصویری از معرفی‌نامه نماینده را نیز در بخش مربوطه بارگذاری کنید. دقت کنید که، باید از قبل برای دریافت این فایل اقدام بفرمایید.

 آموزش نحوه دریافت مهر سازمانی CSR

هشتمین مرحله (1): بعد از درج اطلاعات ذکر شده در بالا، نوبت به وارد کردن موارد درخواستی در پایین صفحه می‌رسد. این موارد مهم شامل نوع شرکت و نام ثبتی و تجاری آن، آدرس و وضعیت مالکیت سازمان، شناسه یازده رقمی ملی و تصاویر مربوط به آخرین تغییرات روزنامه رسمی و آگهی تأسیس می‌شود.

هشتمین مرحله (2): بعد از درج کلیه موارد خواسته شده باید بر روی کلید سبز رنگ “ثبت درخواست” موجود در سمت چپ وبسایت کلیک کیند تا وارد مرحله بعدی دریافت گواهی دیجیتال شوید.

مرحله نهم از آموزش نحوه دریافت امضای دیجیتال CSR

نهمین مرحله: در این قسمت از سری مراحل نحوه دریافت گواهی دیجیتال، وارد صفحه مربوط به پرداخت هزینه شده و باید گزینه “پرداخت” را کلیک بفرمایید. کلیه جزئیات پرداخت همراه با درگاه‌های پیشنهادی برای واریز مبلغ مهر سازمانی یکساله یا دوساله در اینجا قابل مشاهده هستند. 

مرحله نهم از آموزش گواهی دیجیتال CSR

دهمین مرحله: با کلیک بر روی گزینه “پرداخت” صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید در آن مشخصات حساب از جمله شماره کارت، رمز پویا، تاریخ انقضاء و همینطور رمز دوم یا CVV2 را درج بفرمایید. در ادامه، باید بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید تا عملیات واریز وجه انجام شود.

مرحله دهم از آموزش نحوه دریافت امضای دیجیتال CSR

یازدهمین مرحله: در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند پراخت، در این مرحله، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن باید بر روی گزینه سبز رنگ “تکمیل عملیات ۱” بزنید.

مرحله یازدهم از آموزش نحوه دریافت امضای دیجیتال CSR

دوازدهمین مرحله: بعد از تکمیل فرآیند پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن کد رهگیری درج شده است. حتماٌ این پرسش به ذهن شما هم می‌رسد که این کد رهگیری چه کاربردی دارد؟ در پاسخ باید عرض کنیم که، از این کد مهم باید جهت مراجعه به دفاتر اسناد رسمی استفاده بفرمایید. مورد مهم و قابل ذکر اینکه، اسامی این دفاتر به صورت جداگانه برای هر یک از استان‌ها و شهرهای ایران در وبسایت gica آورده شده است. در نتیجه، می‌توانید به این وبسایت مراجعه و با توجه به شهر محل سکونت خود این دفاتر را بیابید.

مرحله دوازدهم از آموزش نحوه دریافت امضای دیجیتال CSR

سیزدهمین مرحله: پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی شهر خود و تأیید مسئولین مربوطه در این سازمان، شما قادر به انجام ادامه کار هستید. البته، این امکان وجود دارد که پرسنل دفتر ثبت اسناد، فایلی را در قالب توکن در اختیار شما قرار دهند. از طریق این فایل، امکان بارگذاری اطلاعات مربوطه در سامانه برای شما وجود دارد. اما در صورتی که، دفاتر مربوطه فایلی را در اختیارتان قرار ندادند، باید با مراجعه مجدد به وبسایت gica.ir اقدامات لازم را برای دانلود آن از بخش “دانلود گواهی” انجام دهید. بعد از دانلود فایل، امکان بکارگیری آن جهت ارسال اطلاعات برای شما وجود دارد.

مرحله سیزدهم از آموزش نحوه دریافت مهر سازمانی CSR

آدرس شماری از دفاتر اسناد رسمی شهر تهران 

در بخش‌های بالا اشاره کردیم که، برای دریافت فایل توکن جهت گواهی دیجیتال باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرد. در ادامه، برای رفاه بیشتر شما عزیزان ساکن استان تهران، با ذکر آدرس تعدادی از این دفاتر در این شهر در خدمتتان هستیم. 

اسناد رسمی 896 استان تهران
استان تهران، خیابان قرنی، کوی حقیقت، نرسیده به پل کریمخان، طبقه 1، پلاک شماره 3
اسناد رسمی 1038 استان تهران
استان تهران، میدان استادمعین، خیابان آزادی، کوی یکم، پلاک شماره 4
اسناد رسمی 1147 استان تهران
استان تهران، خیابان ولیعصر، خیابان هجدهم گاندی، طبقه 2، پلاک هجده، واحد چهارم
اسناد رسمی 119 استان تهران
استان تهران، منطقه زعفرانیه، خیابان طاهری، طبقه بالای بانک سامان، بالاتر از سه‌راه آصف، طبقه 2، پلاک سه و پنج، واحد پنجم
اسناد رسمی 525 استان تهران
استان تهران، ابتدای خیابان ستارخان، میدان توحید، بالاتر از بانک صادرات، پلاک هشتاد و یک

جمع بندی 

دریافت گواهی سازمانی نیز همچون شناسه یکتای مالیاتی، قانونی جدید است که سازمان امور مالیاتی قبل از شروع سال 1402 آن را به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ابلاغ کرده است. این قانونی است که، تخطی از آن برای سازمان‌ها می‌تواند با عواقب بدی همراه باشد. در نتیجه، اگر تاکنون بنا به هر دلیلی اقدامی در این رابطه انجام نداده‌اید، هر چه سریعتر تدابیر لازم را بیندیشید.

پارمیس پرو

سوالات متداول

از چه طریق می‌توان برای دریافت گواهی دیجیتال (CSR) اقدام کرد؟

برای دریافت گواهی دیجیتال باید از طریق وبسایت مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام به آدرس gica.ir اقدام فرمایید.

آیا برای دریافت مهر سازمانی (CSR) باید هزینه‌ای را پرداخت کرد؟

دریافت گواهی دیجیتال، نیازمند پرداخت هزینه آن هم به صورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های عضو شتاب است. اما دقت داشته باشید که، براساس مدت اعتبار انتخابی شما در سامانه gica.ir (یک یا دو ساله) مبلغ پرداختی متفاوت است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید