2024-05-17 03:48:55

آیا ATM های شخصی بدون مالیاته؟ | نرم افزار پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
آیا ATM های شخصی بدون مالیاته؟
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

دستگاه‌های کش‌لس یا ATM های شخصی، از جمله انواع خودپرداز بوده که، مشاغل و افراد زیادی تمایل به استفاده از آن دارند. توجه داشته باشید که، با استفاده از این دستگاه‌ها، امکان انجام کلیه تراکنش‌های بانکی برایتان وجود دارد. شاید از آشنا و غریبه شنیده باشید که، دستگاه‌های کش‌لس بدون مالیات است. اما، آیا واقعاً این امر صحت دارد؟ در این نوشته، به این سؤال مهم پاسخ داده و توضیحات لازم را در این رابطه خدمتتان عرض می‌کنیم.

معرفی دستگاه کش‌لش یا ATM های شخصی

دستگاه ATM شخصی، همان کیوسک غیرنقدی بانکی بوده که، از طریق آن امکان انجام کلیه عملیات بانکی، به غیر از پرداخت نقدی انواع اسکناس وجود دارد.

از میان امکانات خاص و منحصربه‌فرد این دستگاه می‌توان از پرداخت انواع قبوض، انتقال وجه، بلیت اتوبوس و مترو و خرید شارژ سیمکارت‌های اعتباری نام برد. همانگونه که در جریان هستید، شمار زیادی از افراد جهت دریافت کردن وجوه نقد از دستگاه عابر بانک و یا همان دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنند.

همین موضوع، موجب اتلاف وقت افرادی می‌شود که، قصد کار کردن با دستگاه برای امور دیگری به جز دریافت پول دارند. از طرفی، ترافیک بدی هم جلوی دستگاه عابر بانک ایجاد می‌شود. اهمیت استفاده از دستگاه کش‌لس، در اینجا معلوم می‌گردد. این دستگاه، امکان کاهش حجم کاری ATM های موجود در سطح شهرها را فراهم کرده و موجب هدر نرفتن وقت مردم در صف‌های طولانی می‌شود.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

جالب است بدانید که، پرداخت وجه نقد تنها حجم کوچکی از فعالیت‌های دستگاه‌های خودپرداز است. در واقع، قسمت بزرگی از این فعالیت‌ها به عملیات اطلاع از موجودی حساب مربوط می‌شود. از این رو، وجود دستگاه‌های ATM شخصی، در اماکن پر رفت‌وآمد شخصی همچون فرودگاه‌ها، مطب‌ها و دفاتر خدماتی اهمیت زیادی دارد.

مزایای خودپرداز شخصی چیست؟

 

کارتخوان شخصی بدون مالیات وجود دارد یا خیر؟

کارتخوان شخصی بدون مالیات وجود دارد یا خیر؟

برخی اوقات، از اشخاص ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های کش‌لس و یا کارتخوان شخصی می‌شنوید که، خبر از فروش دستگاه‌هایی آن هم بدون مالیات می‌دهند. دوستان عزیز، هرگز این موضوع را باور نکنید. چرا که، به هیچ‌ عنوان صحت نداشته و به جز ابزار تبلیغاتی چیز دیگری نیست.

از طرفی، برای ایجاد کردن پرونده یک دستگاه کارتخوان شخصی، الزاماً باید کد پیش ثبت‌نام مالیاتی را در سامانه مربوطه درج بفرمایید. در حقیقت، بدون وجود این کد، نمی‌توانید دستگاه ATM شخصی خود را دریافت و استفاده نمایید. مگر اینکه، فرد دیگری صاحب دستگاه کش‌لس شما باشد.

به این معنا که، این فرد به اسم شما در سایت اعلامی مراحل ثبت‌نام را انجام داده و در ادامه، به جای وی از این دستگاه برای انجام امور خود استفاده بفرمایید. با کمی فکر متوجه می‌شوید که، هیچ انسان عاقلی مدارک و اطلاعاتش را آن هم به همین راحتی در دسترس دیگران قرار نمی‌دهد. بعلاوه، حساب بانکی که دستگاه ATM به آن وصل است، مربوط به شما نبوده و در نتیجه، امکان کار با این حساب و برداشت و واریز وجه به آن را ندارید. مهم‌تر از همه اینکه، هر کدام از این دستگاه‌های ATM شخصی، به پرونده مالیاتی وصل بوده و دیر یا زود سازمان امور مالیاتی قضیه را متوجه می‌شود. چرا که، این اداره در جریان تمامی تراکنش‌ها و گردش‌های پولی این حساب قرار دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب، اطلاعاتی را در رابطه با عدم امکان دسترسی به کارتخوان‌های شخصی بدون مالیات خدمت شما ارائه کردیم.

در ادامه میتوانید با “مالیات بر عایدی سرمایه” و “مالیات مکسوره” و “نحوه محاسبه مالیات بر سود سپرده” بیشتر آشنا شوید.

سؤالات متداول

دستگاه کش‌لش یا ATM های شخصی چیست؟

دستگاه ATM شخصی، همان کیوسک غیرنقدی بانکی بوده که، از طریق آن امکان انجام کلیه عملیات بانکی، به غیر از پرداخت نقدی انواع اسکناس وجود دارد. از میان امکانات خاص و منحصربه‌فرد این دستگاه می‌توان از پرداخت انواع قبوض، انتقال وجه، بلیت اتوبوس و مترو و خرید شارژ نام برد.

آیا دستگاه کارتخوان شخصی بدون مالیات وجود دارد؟

خیر. این موضوع، به هیچ‌ عنوان صحت نداشته و به جز ابزار تبلیغاتی چیز دیگری نیست.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید