2024-05-09 21:21:56

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه قنادی و خشکبار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 9 دقیقه
راه اندازی قنادی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، به عنوان یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان فعالیت جدی خود را در حوزه تولید و ارائه انواع و اقسام نرم‌ افزارهای مدیریتی، مالی و حسابداری از سال‌های دور تاکنون شروع کرده و خوشبختانه موفقیت‌های زیادی را در این رابطه کسب کرده است. مجموعه وزین پارمیس، همواره به دنبال استفاده از تجربه‌های ارزنده مشتریان و همین‌طور بکارگیری آخرین فناوری روز دنیا برای تولید محصولاتی بوده که نظیر آن‌ها با این کیفیت و طراحی ظاهری در بازار نباشد.

اینگونه، چیزی به جز موفقیت و پیشرفت در انتظار کسب‌وکارهای نیست. از میان برنامه‌های مفید و کاربردی شرکت پارمیس، می‌توان از نرم‌ افزار حسابداری خشکبار و قنادی نام برد که در نوع خود عالی‌ترین است. برای اطلاع از ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری برای قنادی و خشکبار می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

فروشگاه قنادی و خشکبار، از آن دست مغازه‌هایی است که، طرفداران خاص خودش را در بین مردم داشته و از روزگاران گذشته تاکنون همچنان وجود دارد. هر شخص در زمینه کاری به دنبال یافتن شغلی است که، به جز کسب درآمد بالا با لذت آن را انجام بدهد.

اگر چه افراد بسیاری برای پیدا کردن این شغل جستجو و تلاش زیادی کرده و حتی شماری از آن‌ها به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری برای خود می‌افتند. در این بین، تعداد اشخاص کمی هستند که، چنین فرصتی در اختیارشان قرار می‌گیرد و در شغل دلخواه خود مشغول به فعالیت می‌شوند. راه اندازی فروشگاه خشکبار و قنادی از جمله مشاغل لذت‌بخش و جذابی است که، این امکان را برایتان فراهم می‌کند.

در صورت علاقه به انواع شیرینی و پخت آن و همین‌طور انواع خشکبار، راه اندازی قنادی و خشکبار، می‌تواند از جمله بهترین‌ها برای شما باشد. با ورود به این شغل، هم علاقه‌تان را دنبال کرده‌اید و هم از انجام کار لذت می‌برید. اما قبل از هر اقدامی برای تأسیس فروشگاه خشکبار و قنادی باید بررسی‌ها و تحقیقات لازم را در رابطه با این شغل انجام داده و با آمادگی لازم وارد آن شوید.

از میان این موارد می‌توان به دریافت پروانه کسب، خرید تجهیزات، اجاره یا خرید مغازه، ارزیابی و تخمین سرمایه اولیه اشاره کرد. اگر شما هم فکر راه اندازی فروشگاه قنادی و خشکبار را در سر می‌پرورانید، در ادامه با این نوشته از گروه نرم‌ افزاری پارمیس همراه ما باشید.

آشنایی با تاریخچه قنادی و خشکبار در ایران

قنادی در ایران قدمت بالایی داشته و از سال‌های دور تاکنون افرادی در این زمینه فعالیت داشته‌اند. جهت تحلیل و بررسی این پیشینه و قدمت بهترین راه پرداختن به اساس و اصل نام قنادی است.

در گذشته، قنادی‌ به مغازه‌‌ایی گفته می‌شد که، فعالیت آن‌ها در حوزه فروش شیرینی، نقل، نبات و قند بود. در حقیقت، اصلی‌ترین محصول عرضه شده در فروشگاه این افراد شیرینی بود. با توجه به کیفیت پایین قندهای تولیدی در کشور، ناصرالدین شاه اقدام به تأسیس کارخانه قندسازی کرد.

 ولی، این کارخانه مدت کمی فعال بود. در سال‌های بعد، با تولید فراوان شکر و قند، شیرینی‌ها نیز به محبوبیت زیادی در بین مردم رسیدند و افراد اقدام به راه اندازی قنادی و خشکبار کردند. با گذشت زمان، صاحبان این کسب‌وکار به پیشرفت‌های زیادی را در این شغل به دست آوردند و سود زیادی را نصیب خود کردند. تا اینکه، با شروع جنگ جهانی اول شکر و قند در کشور کمیاب شد. اما بعد از اتمام این جنگ خانمان‌سوز، فعالیت این گروه شغلی نیز دوباره آغاز گردید.

راه اندازی قنادی و خشکبار

مزایای راه اندازی فروشگاه قنادی و خشکبار

افتتاح مغازه قنادی و خشکبار با مزایایی برای صاحب این کسب‌وکار پرطرفدار همراه است. در ادامه، شما را با مزیت‌‌های تأسیس این فروشگاه آشنا می‌کنیم.

  • نقدشوندگی بالا با افتتاح مغازه قنادی و خشکبار
  • وجود تنوع زیاد در محصولات ارائه شده
  • سوددهی بالا برای صاحب کسب‌وکار
  • بازگشت سریع سرمایه به کار رفته
  • نیاز مردم به شیرینی در اعیاد و مراسمات مختلف
  • مصرف و محبوبیت بالای شیرینی در بین ایرانیان

راه اندازی قنادی و خشکبار

معایب راه اندازی قنادی و خشکبار

تأسیس فروشگاه قنادی و خشکبار، به جز مزایا معایبی را نیز به دنبال دارد. در اینجا، با ذکر معایب راه‌ اندازی فروشگاه قنادی و خشکبار همراه شما هستیم.

  • نیاز به خرید تجهیزات زیاد
  • نیاز به داشتن سرمایه اولیه بالا برای شروع کار
  • تاریخ انقضاء پایین برای انواع محصولات ارائه شده در مغازه
  • احتیاج به اخذ مجوزهای بهداشتی برای شروع کسب‌وکار
  • نیاز به استخدام نیروی کارکشته و ماهر
  • داشتن سختی کاری بالا برای صاحبان کسب‌وکار

تحصیلات لازم برای راه‌ اندازی مغازه قنادی و خشکبار

تاسیس فروشگاه قنادی و خشکبار، از آن مشاغلی است که، اشخاص علاقه‌مند با داشتن هر سطحی از تحصیلات امکان ورود به آن را دارند. در تاسیس این مغازه نیز موارد محتلفی دیده می‌شود که، رابطه ای بین آن‌ها و میزان تحصیلات صاحب کسب‌وکار وجود ندارد. ولی، این موضوع به معنای اهمیت نداشتن تحصیلات در این شغل نیست. زیرا، داشتن تحصیلات دانشگاهی در هر حرفه‌ای در پیشرفت در آن بی‌تاثیر نبوده و موجبات کسب مهارت‌های حرفه‌ای و دانش را در شغل مورد نظر فراهم می‌کند.

در این حرفه، داشتن تجربه و مهارت حرف اول را زده چه بسیار افرادی که، بدون هیچ مهارت  ودانشی و تنها با کسب تجربه امکان موفقیت در این شغل را دارند. بعلاوه، کسانی که مایل به اشتغال در این زمینه کاری هستند، از طریق شرکت در انواع دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی امکان کسب مهارت و دانش کافی را جهت راه‌ اندازی فروشگاه قنادی و خشکبار دارند.

مهارت‌های لازم برای افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار

زمانی که تصمیم قطعی خود را برای افتتاح مغازه قنادی و خشکبار گرفتید، حال باید مهارت‌هایی را نیز برای انجام هر چه بهتر کار کسب کنید. در ادامه، با ذکر این مهارت‌ها همراه و هم‌قدم شما هستیم.

  • رضایت و احترام به مشتریان
  • کنترل کردن نکات و موارد بهداشتی
  • آشنایی با شیوه قیمت‌گذاری انواع شیرینی و خشکبار
  • آشنایی با شیوه بازاریابی و فروش
  • آشنایی با شیوه پخت انواع و اقسام شیرینی
  • آشنا شدن با نحوه کار انواع تجهیزات مورد استفاده در قنادی
  • آشنا شدن با مواد اولیه بکار رفته در قنادی

راه اندازی قنادی و خشکبار

ویژگی‌های مکان مناسب برای افتتاح قنادی و خشکبار

پیش از هرگونه اقدامی برای راه‌ اندازی قنادی و خشکبار، باید مکانی مناسب را برای شروع کار خریداری یا اجاره کنید. مکان مورد نظر، باید از جهت تناسب با اصول بهداشتی و مناسب بودن فضا از طرف کارشناسان اداره بهداشت مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی‌که کارشناس، مغازه شما را تایید نکند، مجوز کسب برایتان صادر نمی‌گردد.

دقت داشته باشید که، برای افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار، حداقل فضای مورد نیاز چهل متر مربع است. بعلاوه، موقعیت مکانی فروشگاه، از جمله موارد مهم در فروش و بازاریابی به شمار می‌رود. در صورت وجود مغازه در محلی شلوغ و یا مرکز شهر، این موضوع اهمیت زیادی از جهت فروش و بازاریابی دارد.

راه اندازی قنادی و خشکبار

مدارک لازم برای دریافت مجوز کسب قنادی و خشکبار

جهت اخذ پروانه کسب قنادی و خشکبار، الزاماٌ باید مدارکی را از قبل آماده کرده و به سازمان مربوطه ارائه دهید که در اینجا لیستی از آن‌ها را برایتان می‌آوریم.

  • گواهی‌نامه مهارت فنی فرد متقاضی
  • گذراندن دوره آموزشی برای شخص متقاضی راه‌ اندازی قنادی و خشکبار
  • ارائه گواهی‌نامه عدم سوء‌پیشینه متقاضی افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار
  • ارائه کردن گواهی بهداشت
  • تحویل گواهی عدم اعتیاد برای فرد متقاضی
  • تحویل فیش واریزی حق ورودی برای شخص متقاضی تأسیس مغازه قنادی و خشکبار
  • ارائه کپی از اجاره‌نامه رسمی
  • ارائه کپی از سند مالکیت فرد متقاضی
  • تحویل 12 قطعه عکس در اندازه 4*3 برای فرد متقاضی افتتاح مغازه قنادی و خشکبار
  • ارائه کپی از آخرین مدرک تحصیلی شخص خواستار تأسیس فروشگاه قنادی و خشکبار
  • تحویل کپی از کارت ملی فرد متقاضی افتتاح قنادی و خشکبار
  • ارائه کپی از تمامی صفحات شناسنامه شخص متقاضی افتتاح مغازه

راه اندازی قنادی و خشکبار

حداقل سرمایه لازم برای راه‌ اندازی قنادی و خشکبار

قبل از تأسیس فروشگاه قنادی و خشکبار، باید تحقیقاتی را در رابطه با میزان سرمایه لازم جهت شروع کار انجام دهید. از جمله موارد اثرگذار بر روی بودجه مورد نیاز جهت افتتاح قنادی و خشکبار می‌توان از دکوراسیون داخلی، تعداد پرسنل استخدامی، تجهیزات لازم و همین‌طور مکان مغازه نام برد.  هر چقدر مغازه انتخابی برای شروع کار بزرگ‌تر بوده و یا در موقعیت مکانی بهتری همچون مرکز شهر واقع باشد، به مراتب، به سرمایه بیشتری برای شروع کار نیاز دارید.

 بعلاوه، در صورت استخدام تعداد زیادی پرسنل در آغازین ر.زهای افتتاح فروشگاه، هزینه خود را تا حد قابل‌توجهی بالا می‌برید. از این جهت، توصیه اکید ما این است که، کار را فقط با تعداد کمی نیروی ماهر و متخصص آغاز کنید و بعد از رسیدن به پیشرفت اقدام به استخدام نیروهای جدید کنید.

بعلاوه، خرید و تهیه تجهیزات لازم جهت تأسیس فروشگاه قنادی و خشکبار نیز احتیاج به سرمایه دارد. در مجموع می‌توان گفت که، قنادی در ردیف مشاغلی قرار دارد که، برای شروع آن به سرمایه نسبتاٌ زیادی نیاز است. ولی، کسانی هستند که، به دلیل بازگشت سریع سرمایه و همین‌طور درآمد عالی این شغل، ریسک این کار را به جان می‌خرند و مغازه قنادی و خشکبار را راه‌اندازی می‌کنند. در مجموع، باید مبلغ زیادی را برای افتتاح مغازه قنادی و خشکبار در نظر بگیرید.

چالش ها و مشکلات پیش‌ روی افتتاح قنادی و خشکبار

در زمان افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار نیز همچون دیگر کسب‌وکارها همواره احتمال برخورد با مشکلات و چالش‌ها وجود دارد. مشکلاتی که، در زمان انجام بررسی و تحقیق قبل از شوع کار باید چاره‌ای برای آن پیدا کنید. خریداری کردن مواد اولیه مورد نیاز با نرخ آزاد و وابستگی این حرفه به مناسبت‌ها و زمان‌های خاص را می‌توان از جمله مشکلاتی به شمار آورد که، امکان روبرو شدن با آن پس از شروع کسب‌وکار برایتان وجود دارد.
مغازه قنادی و خشکبار، فروش زیادی در ماه‌های صفر و محرم نداشته و در مقابل فروش آن در عید نوروز بسیار بالاست. از این رو، توصیه می‌کنیم که، کار خود را در این دو ماه شروع نکنید. در مجموع می‌توان گفت که، افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار کسب‌وکاری پر ریسک به شمار نمی‌رود. چرا که، اصولاٌ افراد مشغول به فعالیت در این حوزه، بیشتر براساس علاقه آن را انتخاب کرده‌اند که، این موضوع رابطه مستقیمی با موفقیت و پیشرفت آن‌ها دارد. موضوع قابل‌توجه اینکه، برای ورود به این حرفه، نیاز به %20 دانش و 80 % تجربه دارید.

آینده مغازه قنادی و خشکبار

در حال حاضر، به دلیل گرانی‌ها عجیب و غریب و به هم ریختن اوضاع اقتصادی کشور، دیگر افراد تمایل چندانی به راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی قنادی و خشکبار نشان نمی‌دهند.  در واقع، افراد بیشتر مایل به فروش اینترنتی از طریق سایت، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند.

مدیریت کسب‌وکار با نرم‌ افزار قنادی و خشکبار پارمیس

حال که آشنایی کافی را با اصول افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار پیدا کرده و تصمیم قطعی خود را برای ورود به این شغل جذاب گرفته‌اید، دیگر نوبت به خرید نرم‌ افزاری مناسب است. برنامه‌ای که، با داشتن امکاناتی خاص و شگفت‌انگیز بتواند نیازهای مالی و حسابداری کسب‌وکار شما پوشش بدهد. تهیه نرم‌ افزار حسابداری قنادی و خشکبار ، موجبات موفقیت شما در این شغل و انجام هر چه بهتر و دقیق‌تر امور حسابداری را فراهم کرده است.

نرم‌افزار حسابداری پارمیس

جمع‌بندی

تیم پارمیس، برای همه شما عزیزانی که، مایل به افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار هستید، برنامه حسابداری را ارائه می‌دهد که از هر نظر بهترین عملکرد را دارد. خبر خوش اینکه، در زمان خرید این بسته نرم‌ افزاری امکان دریافت دموی رایگان و همین‌طور بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی و مشاوره پارمیس را نیز دارید. با این حال، در صورت نیاز به داشتن اطلاعات و آگاهی بیشتر در رابطه با نرم‌ افزار حسابداری قنادی و خشکبار پارمیس تیم خبره مجموعه به صورت تلفنی آماده خدمت‌گذاری به شماست.

سؤالات متداول

مزایای تأسیس مغاره قنادی و خشکبار چیست؟

مواردی از جمله وجود تنوع زیاد در محصولات ارائه شده، سوددهی بالا برای صاحب کسب‌وکار، بازگشت سریع سرمایه به کار رفته و نیاز مردم به شیرینی در اعیاد و مراسمات مختلف را می‌توان از مزایای ورود به این حرفه به شمار آورد.

مهارت‌های لازم برای افتتاح فروشگاه قنادی و خشکبار چیست؟

رضایت و احترام به مشتریان، کنترل کردن نکات و موارد بهداشتی، آشنایی با شیوه قیمت‌گذاری انواع شیرینی و خشکبار و آشنایی با شیوه بازاریابی و فروش را می‌توان از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای ورود به این حرفه دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید