2024-05-16 02:49:43

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لوازم اداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
راه اندازی فروشگاه لوازم اداری
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، به عنوان مجموعه‌ای مطرح در حوزه تولید انواع و اقسام نرم‌ افزارهای حسابداری شناخته شده است. آوازه این سازمان، به تمام کشور رسیده و از سرتاسر ایران، برای فعالیت در زمینه‌ی تولید یا فروش لوازم اداری، اقدام به خرید نرم‌ افزار حسابداری لوازم اداری می‌کنند. هر فرد مایل به راه‌اندازی کسب‌وکاری برای خود، الزاماٌ باید به نکاتی مهم توجه داشته باشد و شماری از کارها را در اولویت امور قرار دهد.

مسلماٌ این موضوع در ابتدا کمی سخت و چالش‌برانگیز به نظر می‌آید، ولی، در صورت سامان‌دهی کارهای خود و انجام آن‌ها به ترتیب اهمیت، به‌تدریج متوجه می‌شوید که، فقط برداشتن گام نخست در مسیر راه اندازی مغازه لوازم اداری مشکل به نظر می‌رسد. در این نوشته، قصد ارائه اطلاعاتی را در رابطه با نحوه راه اندازی فروشگاه لوازم اداری و نکات مربوط به آن را برای شما عزیزان داریم.

راه اندازی فروشگاه لوازم اداری

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لوازم اداری

پیش از هر گونه اقدامی جهت راه اندازی فروشگاه لوازم اداری، باید مراحلی را طی بفرمایید تا آمادگی لازم برای شروع کار را داشته باشید. در این بخش، با ذکر این مراحل مهم برای راه اندازی مغازه لوازم اداری با شما همراه هستیم.

  1. ایجاد طرح کسب‌وکار برای تأسیس مغازه لوازم اداری

نخستین و در واقع مهم‌ترین گام برای راه اندازی فروشگاه لوازم اداری، تدوین یک طرح کسب‌وکار اصولی است. شما هرگز تمایلی به هدر دادن زمان و هزینه خود ندارید. از این جهت، ملزم به داشتن اطلاعاتی کافی و لازم جهت برداشتن هر یک از قدم‌های راه اندازی مغازه لوازم اداری هستید.

شیوه‌های مختلفی جهت تدوین طرح کسب‌وکار در دسترس هستند. ولی، بکارگیری بوم کسب‌وکار را می‌توان آسان‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین آن‌ها به شمار آورد.

بوم کسب‌وکار یا Business Model Canvas، به برنامه‌ای اطلاق می‌شود که، جهت کسب شناخت در رابطه با جزئیات امور مالی، محصولات، مشتریان هدف، برقراری ارتباط با مشتریان، خرج‌های روزمره و جاری و همین‌طور منابع درآمد برای شروع کار کاربردی اساسی دارد. در حقیقت، BMC، تحت عنوان استراتژی یاد می‌شود که، اقدام به ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه کسب درآمد شغل شما می‌کند.

بوم کسب‌وکار کمک زیادی به شما در ارزیابی و تجسم ایده کسب‌وکارتان کرده و از 9 قسمت مختلف تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ها، یکی از عناصر مختلف کسب‌وکار را نشان می‌دهد. دقت داشته باشید که، طراحی BMC بسیار ساده انجام شده و هیچ نیازی به داشتن اطلاعات فنی زیاد جهت استفاده از آن نیست.

  1. هزینه راه اندازی مغازه لوازم اداری

فاکتورها و عوامل مختلفی، در تعیین هزینه بکار رفته برای راه اندازی فروشگاه لوازم اداری نقش دارند. به همین دلیل، امکان تعیین هزینه‌ای به صورت دقیق برای آن وجود ندارد. ولی، در مجموع می‌توان اقدام به تخمین هزینه مورد نیاز برای افتتاح این مغازه زد. شماری از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت موارد زیر را شامل می‌شود:

  • کالاهای موجود در مغازه

تأمین اجناس لازم برای مغازه لوازم اداری، همواره چالشی مهم برای صاحبان این کسب‌وکار به شمار می‌رود. بهترین و اصولی‌ترین  روش تأمین کردن انواع کالا از شرکت‌های تولید کننده آن است. این قبیل از مجموعه‌ها، شبکه توزیع مخصوص به خود را داشته و با سرچی کوچک در اینترنت می‌توان اطلاعات تماس آن‌ها را به راحتی پیدا کرد.

  • موقعیت مکانی فروشگاه لوازم اداری

جهت تأسیس فروشگاه لوازم اداری، اجاره یا خرید مکانی کوچک اما در منطقه‌ای پر رفت‌وآمد، بسیار بهتر از گرفتن مغازه‌ای بزرگ در مکانی خلوت و بدون عبور و مرور است. از طرفی، مکان انتخابی برای افتتاح مغازه لوازم اداری، هم به کسب‌وکار شما هویت می‌دهد و هم اثر زیادی بر افزایش فروش شما دارد. بی‌شک، در صورت بهتر بودن موقعیت مغازه، هزینه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه، با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای این کار، سعی در انتخاب مکانی واقع در مسیری پر رفت‌وآمد با تراکم بالای جمعیت را داشته باشید.

  1. پروانه کسب فروشگاه لوازم اداری

یکی از ملزومات افتتاح فروشگاه لوازم اداری، مجوز کسب است. جهت انجام این کار، الزاماٌ باید برای تشکیل پرونده به دفتر اتحادیه مراجعه کنید. بعد از کامل کردن مدارک لازم، نوبت به واریز هزینه دریافت پروانه کسب می‌رسد. هزینه اختصاص داده شده برای این کار، هر ساله با سال قبل تفاوت دارد. ولی، معمولاٌ مبلغ آن 5 برابر بیشتر از حق عضویت در اتحادیه تخمین زده می‌شود.

  1. انجام اقداماتی برای مالیات فروشگاه لوازم اداری

پرداخت مالیات از جمله وظایف تمام کسب‌وکارهاست که راه گریزی از آن نیست. در واقع، براساس قانون مالیات‌های مستقیم، هر فرد مشغول به کار باید قسمتی از درآمد خودتان را در قالب مالیات برای دولت واریز کنید. مبلغ مالیات بر درآمد به شکل پله‌ای و هر ساله مشخص می‌گردد. تعیین درآمد شما در مغازه لوازم اداری، مطابق گزارشات فصلی صندوق فروش صورت گرفته و فرستادن این گزارشات در وب‌سایت گزارشات فصلی سازمان امور مالیاتی ضروری به نظر می‌رسد.

راه اندازی فروشگاه لوازم اداری

پیش‌نیازهای تأسیس مغازه لوازم اداری

به مراتب، جهت افتتاح مغازه فروش لوازم اداری همچون دیگر مشاغل، به پیش‌نیازهایی احتیاج دارید که، در ادامه این مطلب شماری از مهم‌ترین آن‌ها را برایتان نام می‌بریم.

  1. مهارت‌های لازم برای افتتاح فروشگاه لوازم اداری

مهارت فروشندگی، مهم‌ترین مهارت و توانایی که باید آن را فرا بگیرید. در صورت نداشتن سابقه کار در این رابطه، با چند فروشنده خبره در این رابطه مشورت بفرمایید. از طرفی، مطالعاتی را در زمینه انواع تکنیک‌های مهم فروشندگی انجام دهید. بازاریابی، مهارت مهم دیگری است که باید آن را بدست آورید. گسترش قابل‌توجه فناوری و توسعه شبکه‌های اجتماعی، امکاناتی فوق‌العاده را در اختیار شما می‌گذارد تا با هزینه‌ای بسیار پایین برای بازاریابی محصولات خود اقدامات لازم را انجام دهید.

  1. اطلاعات مورد نیاز برای افتتاح مغازه لوازم اداری

جهت افتتاح فروشگاه لوازم اداری، الزاماٌ باید اطلاعاتی را در رابطه با انواع برندهای فعال و عالی در این رابطه بدست آورید. بعلاوه، در جایگاه مدیر مغازه، الزاماٌ باید مطالعاتی در رابطه با قوانین مالیاتی، مدیریت کردن قوانین و هزینه‌ها و همین‌طور کسب‌وکار خود داشته باشید.

نکاتی جهت بازاریابی و فروش بهتر لوازم اداری

انجام تبلیغات را می‌توان از جمله نکات نهایی و کلیدی در فروش انواع لوازم اداری به شمار آورد. روش‌های متنوعی برای این کار پیشنهاد می‌شود. از میان این راه‌ها می‌توان از طراحی کارت ویزیت و پخش کردن آن‌ها در اماکن و اداره‌های مرتبط نام برد. از طرفی، انجام تبلیغات اینترنتی نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. بعلاوه، امکان تبلیغ محصولات مختلف در انواع شبکه‌های اجتماعی نیز برایتان وجود دارد.

بازاریابی نیز از دیگر روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود که، به افزایش سود و فروش شما تا حد زیادی کمک می‌کند. شمار زیادی از افراد بر این باور هستند که، باید هزینه بالایی را به بازاریابی اختصاص بدهند تا سود بیشتری عایدشان شود. ولی، در حقیقت، طراحی کردن استراتژی عالی جهت بازاریابی فروش انواع لوازم اداری سود بالایی را برایتان به بار می‌آورد.

درآمد فروشگاه لوازم اداری

از جمله سؤالات مطرح شده در ذهن بسیاری از افراد مایل به انتخاب شغل فروش لوازم اداری، در رابطه با میزان درآمد حال از این کار است. درآمد حاصل از مغازه لوازم اداری، به میزان تبلیغات صورت گرفته، شهر محل کار و موقعیت مکانی فروشگاه وابسته است. اما در مجموع می‌توان گفت که، با افتتاح این مغازه درآمد بالایی را نصیب خود می‌کنید.

راه اندازی فروشگاه لوازم اداری

مدیریت هزینه‌ها با نرم‌ افزار حسابداری لوازم اداری پارمیس

نرم‌ افزار لوازم اداری پارمیس، با توجه به کلیه نیازهای یک مغازه لوازم اداری، اقدام به در اختیار گذاشتن انواع ابزارها جهت فروش مؤثر به شما می‌کند. در ادامه، شما را با شماری از امکانات متنوع موجود در این برنامه حسابداری لوازم اداری آشنا می‌کنیم.

  • قابلیت ایجاد کردن شبکه بین شعبات متعدد مغازه و تبادل کردن اطلاعات بین شعبه‌های فروشگاه لوازم اداری
  • قابلیت دریافت کردن انواع ارز
  • امکان اعمال کردن انواع طرح‌های تشویقی و تخفیفات مختلف در زمان فروش در مغازه لوازم اداری
  • قابلیت فرستادن اطلاعاتی در مورد جشنواره‌ها، اطلاعات فروش ویژه فروشگاه و کد تخفیف برای هر یک از مشتریان مغازه لوازم اداری به صورت اس‌ام‌اس
  • امکان تبدیل کردن واحد پولی ریال به تومان در داخل نرم‌ افزار حسابداری فروشگاه لوازم اداری
  • قابلیت وصل شدن نرم‌ افزار حسابداری مغازه لوازم اداری به دستگاه‌های کارتخوان
  • امکان جستجو کردن اجناس موجود در مغازه فروش لوازم اداری از طریق جنس، اسم و حتی کد آن‌ها
  • قابلیت فرستادن گزارشات فروش روزمره فروشگاه لوازم اداری به شکل پیامک در انتهای هر روز کاری
  • مدیریت کردن چک‌های مغازه و اعلام تاریخ سررسید هر یک از آن‌ها به صورت کاملاٌ خودکار
  • کسر کردن کالای فروخته شده از انبار کالا به شکل خودکار
  • افزایش سرعت فروش محصولات موجود در فروشگاه لوازم اداری ثبت کردن سندها به صورت خودکار
  • رابط کاربری جذاب و ساده داشتن نرم‌ افزار حسابداری لوازم اداری پارمیس
  • قابلیت ثبت کردن چندین بارکد جهت انواع مدل‌های مختلف هر یک از کالاهای موجود در مغازه لوازم اداری
  • قابلیت تولید کردن بارکد همراه با اسم برند مغازه جهت هر یک از محصولات ارائه شده به مشتریان
  • امکان بکارگیری بارکدخوان جهت افزایش سرعت در فروش انواع کالا در مغازه لوازم اداری
  • قابلیت بکارگیری سامانه فروش در نرم‌ افزار حسابداری برای لوازم اداری
  • امکان ایجاد کردن و همین‌طور ارائه انواع گزارشات فصلی در نرم‌ افزار حسابداری برای لوازم اداری
  • قابلیت بکارگیری نرم‌ افزار حسابداری برای لوازم ادرای تحت عنوان صندوق فروش
  • امکان ایجاد کردن انواع دسته‌بندی‌ها برای محصولات مختلف ارائه شده در فروشگاه لوازم اداری

نرم‌افزار حسابداری پارمیس

جمع‌بندی

در این مطلب، با ذکر اطلاعاتی کلیدی در مورد شیوه افتتاح فروشگاه لوازم اداری با شما عزیزان همراه بودیم. فقط یادتان باشد که، خرید و راه‌اندازی نرم‌ افزار حسابداری برای مغازه لوازم اداری پارمیس را در اولویت گذاشته و از آن غفلت نکنید. تیم فروش شرکت پارمیس، از طریق ارائه دموی رایگان این برنامه حسابداری برای صنف فروشندگان انواع لوازم اداری شما را با قسمت‌های متعدد این نرم‌ افزار تا حد زیادی آشنا می‌کنند. در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی بیشتر در رابطه با نرم‌ افزار حسابداری لوازم اداری، به‌وسیله برقراری تماس با شماره مندرج در وب‌سایت پارمیس با تیم کارشناسان ما در ارتباط باشید.

           مطالعه بیشتر: ” صفر تا صد راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات ” و ” صفر تا صد راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک

سؤالات متداول

درآمد مغازه لوازم اداری چقدر است؟

درآمد حاصل از مغازه لوازم اداری، به میزان تبلیغات صورت گرفته، شهر محل کار و موقعیت مکانی فروشگاه وابسته است. اما در مجموع می‌توان گفت که، با افتتاح این مغازه درآمد بالایی را نصیب خود می‌کنید.

عوامل مؤثر بر هزینه‌های افتتاح فروشگاه لوازم اداری کدام‌ها هستند؟

از میان عوامل مؤثر بر هزینه‌های تأسیس مغازه لوازم اداری می‌توان از کالاهای موجود در مغازه و موقعیت مکانی فروشگاه نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید