2024-05-16 04:07:19

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، یکی از فعال‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز فعال در زمینه ساخت و عرضه انواع نرم‌ افزارهای حسابداری برای صنوف و کسب‌وکارهای مختلف در ایران شناخته می‌شود. مجموعه‌ای که، همواره سعی در تولید محصولاتی را داشته که از جهت کیفیت و قیمت مناسب حرف اول را در کشور بزنند. از میان این محصولات می‌توان از نرم‌ افزار حسابداری زیورآلات و بدلیجات نام برد که، افراد مایل به راه اندازی مغازه زیورآلات و بدلیجات استقبال گسترده‌ای از خرید آن می‌کنند.

زیورآلات و بدلیجات را می‌توان از جمله محصولات پرطرفدار و محبوب در نزد مردم بالاخص بانوان به شمار آورد. به خصوص در حال حاضر که، قیمت طلا به شدت افزایش پیدا کرده است. بدون شک، اولین قدم برای آغاز کردن کسب‌وکاری پرسود و فایده انتخاب کردن زمینه کاری است. هر چقدر تقاضا جهت خرید یک کالا بالا باشد، شاهد ثمربخشی هر چه بیشتر فعالیت در آن حوزه هستیم.

این موضوع، به معنی آن است که، با توجه به فروش بالای انواع زیورآلات و بدلیجات در مدل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و همین‌طور محبوبیت آن در بین مردم،  با سرمایه‌گذاری در فروش این نوع از محصولات، می‌توان به سود خوبی رسید.

فقط کافیست کمی تجربه در این رابطه بدست آورید و تحقیقات لازم را برای راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات انجام دهید. همزمان با بروز پیشرفتی قابل‌توجه در ارتباطات گسترده اینترنتی و فضای مجازی، تأسیس مغازه زیورآلات و بدلیجات آسان‌تر از سال‌های گذشته شده است.

با داشتن اندکی دید اقتصادی، هوشیاری و ذوق امکان رشد سریع‌تر از تصور در بازار رقابتی فروش انواع زیورآلات و بدلیجات را داشته و می‌توانید مشتریان هدفمند خودتان را پیدا کنید. در این نوشته، سعی در ارائه نکات و توضیحاتی مهم و کاربردی در رابطه با راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات را برای شما عزیزان داریم.

راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

میزان سود فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

باید عرض کنیم که، سود حاصل از افتتاح فروشگاه زیورآلات و بدلیجات بالا بوده و در صورت خرید اجناس موجود در مغازه با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب سودی بین 50 تا 200 درصد را تجربه می‌کنید. مثالی ساده در این رابطه، گردنبندی از جنس استیل است که به صورت عمده آن را چیزی بین 20 تا 30 هزار تومان خریداری کرده و با قیمتی بالاتر یعنی بین 180 تا 200 هزار تومان به مردم می‌فروشید.

دقت کنید که، خرید نقره‌ها مطابق وزن آن‌ها بوده و امکان فروش آن‌ها با قیمتی تقریباٌ مشخص وجود دارد. سوددهی فروش نقره را می‌توان در حالت ایده‌آل چیزی بین سی تا چهل درصد در نظر گرفت. اما، عرف بازار خبر از سودی بین ده تا بیست درصد را می‌دهد.

راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

هزینه راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

از میان هزینه‌های معمول برای راه اندازی مغازه زیورآلات و بدلیجات می‌توان از هزینه اجازه یا خرید مغازه نام برد که براساس متراژ و مکان مورد نظر باید مبلغ متفاوتی را پرداخت کنید. از دیگر هزینه‌های لازم برای افتتاح این فروشگاه می‌توان از هزینه خرید عمده انواع زیورآلات و بدلیجات، خواب جنس، بیمه، حقوق و دستمزد، تلفن، گاز، برق و آب نام برد. با توجه به افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها، در حال حاضر باید مبلغ زیادی را برای تأمین هزینه‌های مذکور جهت تأسیس مغازه زیورآلات و بدلیجات پرداخت کنید.

راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

مزایای راه اندازی مغازه زیورآلات و بدلیجات

تأسیس مغازه زیورآلات و بدلیجات، با مزایای زیادی برای افرادی همراه است که قصد ورود به این حرفه را دارند. در این بخش، سعی در ذکر مزایای راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات را برای شما عزیزان داریم.

  • استفاده از انواع زیورآلات، به جز خانم‌ها در بین آقایان هم طرفداران خاص خودش را داشته و این روزها شاهد خودنمایی این محصولات بر روی گردن، سر و دست آن‎‌ها هستیم. البته، کارهای اسپرت ساخته شده از جنس چرم و استیل نیز در حال حاضر بیشتر مورد پسند مردها هستند.
  • این کسب‌وکار، که صنعتی آمیخته شده با هنر در نزد مردم شناخته شده است، هرگز از رونق نیفتاده و همواره با درآمد عالی برای افراد فعال در آن همراه بوده است.
  • محصولاتی را در مغازه می‌فروشید که، برای هدیه دادن گزینه‌ای عالی بوده و از این نظر فروش عالی دارند.
  • عدم نیاز به فعالیت بدنی زیاد و فاقد سختی کار
  • نداشتن تاریخ انقضاء برای محصولات
  • بالا بودن سوددهی حاصل از این شغل

راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

معایب راه اندازی مغازه زیورآلات و بدلیجات

  • زیورآلات را می‌توان در ردیف کالاهای غیر ضروری قرار داد که احتمال کاهش فروش آن‌ها در برخی از روزهای سال وجود دارد.
  • این شغل از ساعت کاری مشخصی برخوردار بوده و هر روز از ساعت 9 صبح تا دوازده شب را باید در فروشگاه حضور پیدا کنید. ( 12 ساعت در هر روز کاری)

نحوه دریافت پروانه کسب مغازه زیورآلات و بدلیجات

برای اخذ مجوز کسب تأسیس فروشگاه زیورآلات و بدلیجات، الزاماٌ باید صنف مربوطه مراجعه کرده و مراحل لازم را در این رابطه طی بفرمایید. در ادامه، با ذکر مدارک و ضوابط لازم برای دریافت مجوز کسب فروشگاه زیورآلات و بدلیجات همراه شما هستیم.

راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

مدارک لازم برای اخذ جواز کسب مغازه زیورآلات و بدلیجات

  • تحویل کپی از آخرین مدرک تحصیلی فرد متقاضی تأسیس مغازه زیورآلات و بدلیجات. اگر سنتان از پنجاه بیشتر است، همین که سواد خواندن و نوشتن داشته باشید برای دریافت مجوز کافیست.
  • تأیید بلامانع بودن احداث واحد صنفی فروش زیورآلات وبدلیجات از طرف اداره اماکن نیروی انتظامی
  • تشکیل پرونده مالیاتی در طول روال اخذ پروانه کسب توسط فرد متقاضی افتتاح مغازه زیورآلات و بدلیجات
  • برخورداری واحد صنفی از پایان کار کارگاهی یا اداری مناسب و یا دریافت گواهی از شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صادر کردن پروانه کسب فروشگاه زیورآلات و بدلیجات
  • ارائه گواهی معافیت پزشکی و یا تحصیلی و همین‌طور کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان متقاضی افتتاح مغازه زیورآلات وبدلیجات
  • فرد متقاضی دریافت جواز کسب الزاماٌ باید قبل از هر اقدامی برای اجاره و یا خرید مکان مورد نظر، با مراجعه به وب‌سایت اتحادیه مربوطه اقدام به ثبت درخواست خود به صورت الکترونیکی کرده و یا تقاضای خود را به شکل حضوری تسلیم کند.
  • تحویل مدارکی از جمله رونوشتی از کلیه مدارک هویتی و صفحه‌های شناسنامه فرد متقاضی افتتاح فروشگاه زیورآلات و بدلیجات همین‌طور 12 قطعه عکس در سایز سه در چهار از وی
  • تحویل دو گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء‌پیشینه برای فرد متقاضی افتتاح فروشگاه زیورآلات و بدلیجات براساس ضوابط کلی از طرف وزارت بهداشت
  • اگر به عنوان یک خانم قصد تأسیس فروشگاه زیورآلات و بدلیجات را دارید، به هیچ‌وجه نباید سنتان از هجده سال کمتر باشد.
  • تحویل اجاره‌نامه‌ای دارای اعتبار و همین‌طور رسمی و یا سند مالکیت برای ادامه روند اخذ مجوز کسب مغازه زیورآلات و بدلیجات
  • داشتن تابعیت ایرانی برای فرد متقاضی افتتاح مغازه زیورآلات و بدلیجات. در صورت قرار داشتن جزء اتباع بیگانه، الزاماٌ باید مدارک اقامتی معتبر و پروانه کسب از وزارت‌خانه مربوطه را تحویل دهید.

ضوابط لازم برای اخذ جواز کسب مغازه زیورآلات و بدلیجات

  • واقع بودن محل کسب در مکانی تحت نظارت نیروی انتظامی و پررفت‌وآمد در شهر
  • ضخامت حداقل ده میلی‌متری شیشه ویترین واحد صنفی و استفاده از شیشه‌های نشکن و سکوریت در آن
  • بهره‌گیری از قفل‌های مرکزی برای ورودی مغازه
  • استفاده از حفاظ‌های غیرقابل‌نفوذ و مناسب برای کانال کولر و هواکش و دیگر راه‌های ورودی به واحد صنفی
  • بهره‌گیری از صندوق نسوز برای حفظ و نگهداری از وجه نقد، سندهای ارزشمند و اوراق و در معرض دید نبودن آن‌ها
  • امکان به خوبی دیده شدن فروشگاه یا واحد صنفی از بیرون
  • رعایت کلیه مسائل حفاظتی و امنیتی و الزام استفاده از دزدگیر، آژیر و سیستم‌های دوربین مداربسته
  • حداقل 8 متر مربع بودن واحد صنفی مورد نظر برای افتتاح مغازه زیورآلات و بدلیجات

راه اندازی فروشگاه زیورآلات و بدلیجات

مدیریت هزینه‌ها با نرم‌ افزار زیورآلات و بدلیجات پارمیس

استفاده از نرم‌ افزار زیورآلات و بدلیجات از جمله ابزارهایی کاربردی و بهینه برای مدیریت هر چه اصولی‌تر هزینه‌ها در این صنف شناخته‌شده محسوب می‌شود. در صورت تهیه نرم‌ افزار زیورآلات و بدلیجات پارمیس، دیگر اشتباهی در زمان محاسبه امور مالی فروشگاه خود نداشته و تمام کارها منظم و در زمانی کوتاه انجام می‌شوند. در ادامه، برای آشنایی هر چه بیشتر شما با نرم‌ افزار زیورآلات و بدلیجات به ذکر شماری از امکانات مهم آن می‌پردازیم.

  • امکان تنظیم و طراحی فاکتورهای مشتریان و چاپ کردن چندین فاکتور مختلف به صورت همزمان
  • قابلیت تنظیم کردن هشداردهنده‌ها و یادآوری‌ها در زمان خالی شدن انبار و یا زمان سررسید چک‌ها
  • امکان Backup گیری از اطلاعات درج شده در سیستم نرم‌ افزاری به صورت منظم و هر چند وقت یکبار
  • قابلیت طراحی و تنظیم گزارشات درخواستی به شکل دلخواه
  • قابلیت گذاشتن عکس برای هر یک از زیورآلات و بدلیجات
  • قابلیت اعمال کردن تخفیف بر روی زیورآلات و بدلیجات به شکل درصدی و ریالی
  • امکان چاپ کردن فاکتور و دیگر مشخصات هر یک از اجناس جهت بدلیجات بدون بارکد

نرم‌افزار حسابداری پارمیس

جمع‌بندی

شرکت وزین پارمیس، قبل از برداشتن هر قدمی برای تهیه و عرضه انواع نرم‌ افزارهای حسابداری پایه و پیشرفته به بازار، از توجه به نیازهای انواع صنوف غافل نشده است. در صورتی‌که، تصمیم خود را برای افتتاح فروشگاه زیورآلات و بدلیجات گرفته‌اید، باید پیش از هر گونه اقدامی بهترین نرم‌ افزار حسابداری زیورآلات و بدلیجات پارمیس را تهیه و از نحوه کار با آن مطلع شوید. حتی، قبل از خرید نرم‌ افزار حسابداری برای زیورآلات و بدلیجات، مجموعه ما آماده برگزاری جلسات رایگان مشاوره چه به صورت گروهی و چه انفرادی و البته به یکی از دو صورت آنلاین و حضوری است.

البته، دموی رایگانی را نیز می‌توانید از تیم فروش پارمیس دریافت کنید که مختصری با قسمت‌های مختلف برنامه حسابداری زیورآلات و بدلیجات آشنایی پیدا کنید. اگر سؤالی در رابطه با این نرم‌ افزار عالی ذهنتان را به خود مشغول کرده تیم کارکشته ما آماده پاسخگویی به تلفن‌های شما مشتریان عزیز هستند.

سؤالات متداول

مزایای افتتاح مغازه فروش زیورآلات و بدلیجات چیست؟

عدم نیاز به فعالیت بدنی زیاد و فاقد سختی کار، نداشتن تاریخ انقضاء برای محصولات و بالا بودن سوددهی حاصل از این شغل را می‌توان از مزیت‌های وارد شدن به این شغل برشمرد.

هزینه تأسیس فروشگاه زیورآلات و بدلیجات شامل چه مواردی است؟

از میان هزینه‌های معمول در زمان افتتاح فروشگاه زیورآلات و بدلیجات می‌توان از مواردی همچون هزینه اجاره یا خرید مکان، آب، برق، گاز، تلفن و حقوق و دستمزد نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید