2024-05-08 03:19:25

کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها و فست فودها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

با توجه به اهمیتی که امروزه ارتباطات در زندگی و کسب و کارها دارد؛ موضوع برقراری ارتباط با مشتریان در کسب و کارها، از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است. به همین دلیل است که نیاز به استفاده از یک نرم افزار ارتباط با مشتری مانند CRM مطرح می‌شود. در رستوران‌ها و فست فودها ارتباط مستقیم با مردم به عنوان مشتریان بخش بزرگی از کسب و کار را تشکیل می دهد. بدون شک برقراری تعامل مناسب با مردم و مشتریان در این صنف بسیار ضروری است. نرم افزاری که بتواند این روند را به سادگی و با سرعت انجام دهد، از لوازم و ملزومات برای رستوران‌ها و فست فودها است. در این مقاله به بررسی کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها و فست فودها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

از طرف دیگر، مدیریت رستوران و فست فودها با در نظر گرفتن ریزه‌کاری‌هایی که دارد، کار بسیار دشواری است. امکان اشتباه و مدیریت ناکارآمد سبب شکست زود هنگام در این صنف می‌شود. به‌دلیل بالا بودن حس رقابت در بین مدیران این صنف‌ها، ایجاد ارتباط خوب و کارآمد با مشتریان باعث بازگشت مجدد مشتریان به رستوران خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM نرم افزاری برای ارتباط با مشتری است. هدف این نرم افزار ارتباط با مشتریان و پاسخ دادن به نیازهای آنها در حیطه کسب و کار است. یک نرم افزار CRM موفق، به مدیران کسب و کارهایی مانند رستوران و فست فودها اجازه می‌دهند که از دید مشتری به کسب و کار خود نگاه کنند. با استفاده از این نرم افزار مدیران محترم با در نظر گرفتن تجربه مشتری برای آینده کسب و کار خود برنامه‌ریزی‌های لازم را می‌توانند انجام دهند. امروزه CRM تنها یک نرم افزار نیست؛ بلکه چیزی فراتر از یک نرم افزار حسابداری رستوران است. با نامیدن نرم افزار، تنها به سازمان‌ها اجازه داده می‌شود تا بیشتر بر روی فعالیت‌ها و روابط با مشتریان، خریداران، تامین کنندگان و همکاران تمرکز داشته باشند.

نرم افزار سی آر ام پارمیس
نرم افزار CRM رستوران پارمیس

مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای رستوران‌ها و فست فودها

با استفاده از نرم افزار CRM، مدیران رستوران‌ها به‌راحتی می‌توانند برای برقراری ارتباط خوب و برنامه‌ریزی برای ایجاد تعامل مناسب با مشتریان را اقدام کنند. از مزایای نرم فزار CRM برای رستوران‌ها و فست فودها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماژول اطلاع رسانی در نرم افزار CRM
ماژول اطلاع رسانی به مشتریان

سیستم اطلاع رسانی در نرم افزار CRM

ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و مطلع نمودن مشتریان از طریق ارسال اس ام اس و ایمیل به آنها، جزو کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها است. به‌این ترتیب موجبات رضایت خاطر مشتری فراهم شده و با یکبار مراجعه یا سفارش غذا به مشتری دائمی تبدیل می‌شود.

مشتریان وفادار

یکی از عوامل موفقیت در کسب و کارها حفظ مشتریان وفادار است. با استفاده از سیستم اطلاع‌رسانی موجود در این نرم افزار؛ می‌توان تمامی اتفاقات مربوط به مشتریان را به آنها اطلاع‌رسانی کرد. به‌عنوان مثال؛ با ارسال اس ام اس و ایمیل می‌توان مشتریان را از جشنواره‌ها و تخفیفات و مناسبت‌ها آگاه نمود و باعث خرید چند باره و بازگشت مشتری به رستوران شد. برقراری ارتباط مناسب و داشتن تعامل با مشتری یکی از عوامل کلیدی در موفقیت و رشد کسب و کار در این زمینه است.

ثبت تیکت در نرم افزار CRM

از دیگر کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها که سبب حفظ وفاداری مشتری می‌شود؛ قابلیت ثبت تیکت است. از طریق ثبت تیکت؛ مشتریان محترم نه فقط در ساعات اداری بلکه در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانند درخواست‌ها، نظرات، انتقاد و شکایت‌های خود نسبت به رستوران یا فست فود را ثبت کنند. مدیر رستوران یا شخصی مسئولیت پاسخ دادن به تیکیت‌ها را دارد می‌تواند با پاسخگویی به مشتریان و انتقال نظرات مشتریان به مدیریت رستوران، سبب ارتقا کیفی کار رستوران و رضایت بیشتر مشتریان شود.

ثبت رویدادها (Event)

یکی از خدمات رستوران‌ها، امکان برگزاری مراسم‌ها و رویدادهای مختلف در فضای این کسب و کارها است. با استفاده از این قابلیت می‌توان تمامی رویدادها مانند مراسم تولد یا مهمانی و غیره را در کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ به‌عنوان یک رویه تعریف کرد. از طریق ثبت ایونت مورد نظر تمامی مشخصه‌های مربوط به این رویه و قرارداد آنها را می‌توان در نرم افزار به ثبت و چاپ رساند.

مدیریت ارتباط با مشتریان سازمانی در نرم افزار CRM

ممکن است که یک رستوران یا فست فودی برای تامین مواد غذایی یا غذای کارکنان یک شرکت یا سازمانی قرارداد داشته باشد. در این‌گونه مواقع نیاز به یک شخص خاص برای رسیدگی به این امور نیاز است و مهم‌تر از از آن نیاز به یک سیستم ثبت درست و دقیق داریم که این سفارش بزرگ را به دقت ثبت کند تا خللی در آن ایجاد نشود. با استفاده از نرم افزار CRM پارمیس به‌راحتی می‌توان امور قرارداد با سازمان‌های مختلف در رستوران‌ها را با موفقیت انجام داد. در نتیجه سبب رضایت مشتریان فراهم شده و ارتقا در این کسب و کار حتمی خواهد بود.

رضایتمندی مشتریان با نرم افزار CRM
رضایتمندی بیشتر مشتریان با نرم افزار CRM

ثبت نظرسنجی در نرم افزار CRM

با استفاده از این قابلیت نرم افزار حسابداری می‌توان به ارتقا کیفیت عملکرد در رستوران‌ها کمک شایانی کرد. به ‌کمک ثبت نظرات مشتریان در نرم افزار CRM می‌توان با برطرف نمودن ایرادات کار سبب رضایت و در نتیجه ماندگاری مشتری نسبت به رستوران و کسب و کارمان قطعی شود.

گزارش گیری آسان با استفاده از نرم افزار CRM

با استفاده از نرم افزار CRM به‌راحتی می‌توانید به گزارش‌های مختلف نرم افزار خود دست پیدا کنید و با تحلیل این گزارشات می‌توان استراتژی مناسب با گزارش را انتخاب کنید. اگر بخواهید این گزارشات را به‌صورت دستی ثبت کنید و در مواقع لزوم باید زمان زیادی برای پیدا کردن آنها وقت بگذارید؛ قطعا زمان و انرژی بسیار زیادی را باید صرف کنید.

اما با استفاده از نرم افزار CRM برای وارد کردن اطلاعات و گزارش‌گیری نیازی به صرف زمان طولانی نیست و تنها با یک بار وارد کردن اطلاعات، افرادی که به نرم افزار فروشگاهی دسترسی دارند؛ به تمامی گزارشات دسترسی پیدا کرده و می‌توانند تصمیمات مناسبی را در جهت پیشبرد اهداف پیشرفت کسب و کار بگیرند.

گزارشات پویا موجود در نرم افزارهای در هر زمانی که مدیران اراده کنند در دسترس آنها خواهد بود و بدون اتلاف وقت می‌توانند به اطلاعات و گزارشات ثبت شده دسترسی داشته باشند. کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها به شما این اجازه را می‌دهد که اسناد، گزارشات، فعالیت‌های فروش را با سایر مدیران به اشتراک بگذارید.

بهینه سازی بازاریابی

بهینه سازی اتوماسیون بازاریابی بیشتر برای کسب و کارهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهیه یک لیست منظم از ایمیل‌های تقسیم بندی شده، این امکان را می‌دهد تا با ارسال به موقع ایمیل یا اس ام اس به مشتریان خود، آنها را نسبت برگزاری جشنواره‌ها، تخفیفات، تبریکات مناسبت‌ها آگاه و اطلاع‌رسانی کنند. این نوع از سیستم بازاریابی به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا با صرف کمترین هزینه و کار اضافه‌ای بتوانند فروش خود را افزایش دهند.

بهینه سازی بازاریابی با crm
بهینه سازی بازاریابی با نرم افزار CRM

بدون استفاده از نرم افزار CRM تقریبا بیشتر تلاش تیم بازاریابی به نتیجه فروش نخواهند رسید. با استفاده از نرم افزار CRM مشتریان بالقوه شناسایی شده و با ارسال ایمیل و پیامک می‌توان تعامل خوبی برای رساندن مشتری به نقطه فروش انجام داد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

سخن آخر درباره کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها و فست فودها

با توجه به تمامی نکات گفته شده؛ استفاده و کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها و فست فودها؛ می‌تواند موجبات خاطر رضایت مشتریان عزیز را فراهم کند. در صورت استفاده درست و دقیق از این نرم افزار، رشد و ارتقا چند برابری سرمایه را در کسب و کار خود شاهد خواهیم بود. نرم افزار CRM ضمن سرعت و نظم بخشیدن به پیگیری‌های سفارشات و کارها، باعث افزایش فروش، سوددهی و درآمد رستوران و فست فودی‌ها خواهد شد. نرم افزار CRM پارمیس به منظور حفظ و جلب رضایت مشتریان قدیمی و افزایش جذب مشتریان جدید می‌توان استفاده نمود. با به کار بردن این نرم‌افزار، فروش رستوران تحت کنترل مدیریت قرار گرفته و می‌تواند تصویری روشن از آینده کسب و کار خود تصور کند.

شرکت فناوری پارمیس با سال‌ها تجربه درخشان در زمینه تولید و عرضه نرم افزارهای مالی و مدیریتی توانسته است جایگاه قابل قبولی را در بازار کسب و کارها به‌دست آورد. برای ارتقا سطح کسب و کار خود در جامعه به‌ویژه صنف رستوران و فست فود، می‌توانید نسبت به تهیه نرم افزار حسابداری و نرم افزار CRM اقدام فرمایید. مدیران محترم رستوران‌ها و مجموعه‌های فست فود از طریق برقراری ایجاد تعامل با مشتریان و حفظ مشتریان می‌توانند نسبت به ارتقا کسب و کار خود و جلوگیری از شکست در این زمینه شغلی اقدام نمایند.

نرم افزار CRM

سوالات متداول کاربرد نرم افزار CRM برای رستوران‌ها و فست فودها

  1. آیا امکان ارسال پیامک با استفاده از نرم افزار CRM پارمیس وجود دارد؟
    بله، با استفاده از نرم افزار CRM پارمیس امکان ارسال پیامک و ایمیل برای مشتریان و همکاران وجود دارد.
  2. آیا امکان تقسیم وظایف بین کاربران نرم افزار پارمیس وجود دارد؟
    بله، امکان تقسیم وظایف بین کاربران نرم افزار CRM پارمیس وجود دارد.
  3. آیا دسترسی به نرم افزار CRM پارمیس خارج از محیط رستوران امکان‌پذیر است؟
    بله، این نرم افزار چون تحت وب می‌باشد، از طریق دستگاه‌های مختلف مانند؛ موبایل، تبلت و غیره، و از مکان‌های خارج از محیط رستوران حتی خارج از کشور نیز قابل دسترسی و استفاده است.
2 پاسخ
  1. کمپین‌های تبلیغاتی به همراه اطلاع رسانی مشتریان از طریق ارسال ایمیل و اس ام اس، یکی از ویژگی های مهم نرم افزار CRM برای رستوران‌هاست که نرم افزار حسابداری و نرم افزار CRM پارمیس، این ویژگی مهم رو داره و یک گزینه عالی برای رستوران ها و فست فود هاست. ممنون از مقاله بسیار خوبتون

    1. عرض سلام و درود
      سپاسگزاریم از توجه شما دوست عزیز

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید