2024-04-30 17:42:17

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه گل فروشی | پارمیس✔

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
صفر تا صد راه اندازی فروشگاه گل فروشی 
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، با داشتن نیروهایی متخصص و حرفه‌ای نرم‌افزارهایی را برای شما تولید کرده که از جهت کیفیت و کارایی از بهترین‌ها هستند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، موجب ارتقاء و بهبود سطح کسب‌و‌کارها شده و امور مالی آن‌ها را به بهترین شکل ممکن پیش می‌برد. راه اندازی فروشگاه گل فروشی را می‌توان جزء بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین ایده‌های کارآفرینی برای افراد دانست. 

چرا که، لطافت گل شادابی و طراوت را برای انسان به ارمغان می‌آورد. با دادن گل به دیگران، ضمن بیان احساسات حس و انرژی مثبت را به آن‌ها منتقل می‌دهیم. در این نوشته، نکات لازم در رابطه با راه اندازی فروشگاه گل فروشی را برای شما عنوان می‌کنیم. در صورت علاقه به راه اندازی مغازه گل فروشی، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نرم افزار حسابداری گل فروشی

مراحل راه اندازی فروشگاه گل فروشی 

مراحل راه اندازی فروشگاه گل فروشی 

اکنون که مشغول خواندن این مطلب هستید، ایده‌ای عالی و دوست‌داشتنی را برای آغاز یک کسب‌وکار در ذهن دارید. در نتیجه، برای برداشتن گام بعدی حاضر هستید. دقت کنید که، نحوه راه اندازی فروشگاه گل‌ فروشی فقط شامل ثبت آن در مراکز رسمی نبوده و مراحل زیادی را باید طی بفرمایید. 

اولین مرحله: برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار 

در جهان امروز، راه‌اندازی و تأسیس مشاغل زود بازده، اهمیت زیادی دارد. در کشور ما ایران نیز از چند سال پیش تاکنون بحث ایجاد انواع کسب‌وکارهای کوچک رواج زیادی پیدا کرده است. آغاز یک شغل به مراتب دلهره‌آور است. بالاخص در صورتی‌که، کار خود را به تازگی شروع کرده باشید. هدف اصلی از ایجاد کردن طرحی اولیه برای افراد کارآفرین، برنامه‌ریزی منسجم و درک و ترسیم اهداف خود جهت دستیابی به آن‌هاست. 

نوشتن یک طرح تجاری عالی، اثر زیادی در رسیدن شما به موفقیت دارد. این طرح، موارد مهمی از جمله استراتژی قیمت‌گذاری کالاها پیش از شروع کسب‌وکار، تحقیقات بازاریابی، منتقل کردن پیام برند به هر یک از مخاطبان، برندینگ، تعیین جنبه‌های مهم هر کسب‌وکار را در بر می‌گیرد. 

با داشتن طرح تجاری یا بیزینس پلن می‌توانید اعتماد بنفس خود را در کسب‌وکار به عنوان یک کارآفرین موفق تا حد قابل‌توجهی بالا ببرید. چرا که، این طرح با دادن ایده کلی، کمک بزرگی به شما در شناخت ارزش پیگیری هدف می‌کند. از جمله موارد مهمی که در طرح تجاری باید مورد بررسی قرار بگیرد، هزینه‌های لازم برای راه اندازی مغازه گل فروشی است. در ادامه، توضیحات بیشتری را در رابطه با این هزینه‌ها برای شما می‌دهیم. 

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

هزینه‌های راه اندازی مغازه گل فروشی چقدر است؟ 

هزینه‌های راه اندازی مغازه گل فروشی چقدر است؟ 

قسمت اعظم سرمایه لازم جهت راه اندازی فروشگاه گل فروشی، برای لوازم گل آرایی، خرید سفارش اولیه گل، اجاره کردن مکانی برای مغازه و خنک کننده‌ها جهت تازه نگه‌داشتن گل‌ها می‌گردد. 

  • هزینه لازم برای یادگیری هنر گل‌آرایی

هیچ گل‌فروشی بدون یاد گرفتن مهارت‌های جدید، امکان خلق محصولی زیباتر و افزایش میزان فروش خود را ندارد. در نتیجه، صاحبان این شغل باید هر ماه مبلغی را به توسعه فردی خود و یادگیری جدیدترین مهارت‌ها اختصاص بدهند. 

  • تبلیغات و بازاریابی

هیچ یک از کسب‌وکارها بدون بازاریابی و تبلیغات به سود زیادی در فروش محصولات خود دست پیدا نمی‌کنند. بهترین راه برای شناخته شدن مغازه گل‌فروشی خود در میان هم محله‌ای‌هایتان استفاده از تبلیغات اینستاگرامی، اجاره کردن بیلبوردهای تبلیغاتی و پخش کردن بروشور است. با توجه به بالا رفتن مداوم قیمت‌ها، به نظر باید هزینه زیادی را برای این کار اختصاص بدهید. 

هزینه مالیات، گاز، برق و آب 

در هر ماه باید مبلغ چند میلیون را برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز کنار بگذارید. از طرفی، پرداخت مالیات نیز از اوجب واجبات است. 

  • خرید اولیه گل برای شروع کسب‌وکار 

از جمله مهم‌ترین بخش‌های مدیریت یک گل‌فروشی را می‌توان خریدن انواع گل و نحوه نگهداری از آن‌ها دانست. جهت خرید گل، الزاماٌ باید به بازار گل واقع در شهر خود بروید. در صورت اقامت در استان تهران، دو بازار گل امام رضا و یا محلاتی از بهترین‌ها برای تهیه انواع گل‌های زیبا به شمار می‌روند. با توجه به بالا رفتن قیمت گل به مراتب باید هزینه زیادی را برای خرید آن‌ها پرداخت کنید. عمر گل‌های شما بستگی زیادی به دمای محیط نگهداری و مهارت شما در حفظ آن‌ها دارد. در نتیجه، هرگز از خرید وسایل تنظیم دمای هوا و سرمایشی غافل نشوید. 

  • خرید ابزار گل‌آرایی برای مغازه گل‌فروشی 

هزینه خرید ابزارهای لازم برای گل‌فروشی، فقط برای یک بار بوده و از قضا در این اوضاع گرانی چندان کم هم نیست. از میان این وسایل می‌توان از ابزار زینتی، کنف، اسپری برگ، روبان و کاغذ نام برد. 

هزینه نیروی کار و کارگر فروشگاه گل‌فروشی 

به هر حال شما نیروی کاری را نیز در مغازه استخدام کرده و کارگرانی دارد. از این رو، باید ماهیانه نیز مبلغی به عنوان حقوق و دستمزد به آن‌ها پرداخت کنید. پرداختی ماهانه این افراد، براساس مهارت‌ها و تسلط آن‌ها به کار قابل افزایش است. 

  • سرمایه لازم برای اجاره مکان گل‌فروشی 

سرمایه لازم جهت اجاره مکان گل‌فروشی، با توجه به موقعیت آن فرق دارد. حتماٌ در جریان هستید که، هزینه رهن و اجاره چقدر این روزها افزایش پیدا کرده و هر ماه باید مبلغ زیادی را برای اجاره بپردازید. فقط توجه داشته باشید که، قرارداد بلندمدت با موجر بنویسید. 

  • هزینه‌های ثابت یک گل‌فروشی

حقوق و دستمزد خدمه فروش، قسمت قابل‌توجهی از هزینه‌های راه اندازی فروشگاه گل فروشی را شامل می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که، بخشی از وسایل و اقلام را در انبار جهت داشتن پس‌انداز نگه دارید. به این ترتیب، می‌توانید در روز مبادا برای تامین بودجه آ‌ن‌ها را بفروشید. 

محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل مغازه یکی از آن کارهایی است که، بسیار وقت‌گیر بوده و با پیچیدگی زیادی همراه است. در این بین، فقط کافیست خطای محاسباتی هم داشته باشید که دیگر حسابی کارگر از شما شاکی می‌شود. با استفاده از نرم‌افزار کاربردی حقوق و دستمزد، دیگر سختی از این بابت نمی‌کشید و سریع و دقیق تمام فیش‌های حقوقی را آماده می‌کنید. 

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها

مرحله دوم: ثبت‌نام کردن برای پرداخت مالیات 

در هر صنفی که باشید، الزاماٌ باید اظهارنامه مالیاتی تهیه کرده و آن را به اداره امور مالیاتی ارسال بفرمایید. خبر خوب اینکه، بدون نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی، می‌توانید به شکل الکترونیکی برای ثبت‌نام مالیاتی اقدام کنید. مراحل ثبت‌نام مالیاتی شامل موارد زیر می‌شود: 

انجام دادن پیش ثبت‌نام الکترونیکی 

انجام صحت‌سنجی اطلاعات ثبت شده در سامانه 

تولید و ارسال کردن تمامی اطلاعات کاربری فرد متقاضی

انجام دادن ثبت‌نام به صورت الکترونیکی 

انجام اعتبارسنجی میدانی و ستادی تمامی اطلاعات و رسیدن به آخرین مرحله کار 

مرحله سوم: افتتاح حساب بانکی تجاری و اخذ کارت عابر 

اگر می‌خواهید دارایی‌های فردی شما حفظ شود، حساب بانکی تجاری و شخصی خود را در زمان راه اندازی مغازه گل فروشی از یکدیگر جدا کنید. چرا که، با شکایت مردم از فروشگاه گل‌فروشی شما امکان دارد به راحتی لوازم با ارزش خود مثل ماشین و خانه را از دست بدهید. 

مرحله چهارم: تهیه نرم‌افزار حسابداری گل‌فروشی 

در هر زمینه کاری که باشید، باید منابع درآمد و مخارج مختلف خود را ثبت کنید تا به درک بهتر و کامل‌تری از عملکرد مالی مجموعه خود دست پیدا کنید. به این ترتیب، می‌توانید محاسبه‌های مالیاتی خود را در زمانی کوتاه و بسیار ساده انجام داده و محصولات مختلف را بدون هیچ‌گونه محدودیتی دسته‌بندی و تعریف بفرمایید. البته، درج قیمت برای هر یک از گل‌ها و گیاهان هم در نرم‌افزار گل‌فروشی برایتان امکان‌پذیر است. 

حتی مشخصات هر یک از مشتریان از جمله نام و نام‌خانوادگی و شماره تلفن همراه آن‌ها را نیز می‌توانید در این برنامه حسابداری درج کنید. البته در صورت نیاز می‌توانید کلیه اطلاعات مربوط به هر مشتری را بدون هیچ‌گونه محدودیتی حذف و یا ادیت کرده و برایشان اشتراک ایجاد بفرمایید. تا سال‌ها قبل، فاکتورها به صورت دستی ثبت می‌شدند. اما در حال حاضر نیازی به این کار نبوده و فاکتورها را در قالب فرمت دلخواه و به راحتی از طریق نرم‌افزار حسابداری گل‌فروشی پارمیس صادر می‌کنید. 

مرحله پنجم: اخذ مجوزهای ضروری برای شروع کار 

هر حرفه نیازمند به داشتن مهارت و یا مرتبط با حقوق مصرف‌کننده‌ها به دریافت مجوزهای لازم از مراجع تعیین شده توسط قانون نیاز مبرمی دارد. اگر کسب‌وکاری را بدون دریافت پروانه کسب شروع کنید، به عنوان متخلف شناخته می‌شوید. جریمه‌های در نظر گرفته شده برای شما در این مواقع متنوع بوده و از پرداخت جریمه نقدی تا تعطیلی دائم یا موقت محل کسب را شامل می‌شود. در نتیجه، از همان ابتدای کار راه اندازی مغازه گل فروشی در فکر انجام کارهای مربوط به کسب جواز باشید. 

نحوه دریافت جواز کسب گل‌فروشی 

در صورت تمایل به راه اندازی مغازه گل ‌فروشی، باید مراحل ذکر شده در زیر را برای دریافت مجوز طی کنید: 

  • فرستادن درخواست صدور پروانه کسب در سامانه ایرانیان اصناف 
  • انجام بررسی‌های لازم به‌وسیله ارگان مربوطه که به طور معمول 10 روز زمان می‌برد. 
  • اقدام برای فرستادن مدارک لازم در صورت دریافت پذیرش اولیه از طرف سازمان مورد نظر 
  • فرستادن بازرسی از طرف اتحادیه بعد از پذیرش سندها و ارسال کلیه مدارک لازم 
  • انجام بررسی‌های لازم توسط هیئت مدیره اتحادیه و تأیید شرایط و صلاحیت فرد متقاضی برای دریافت پروانه کسب گل‌فروشی
  • واریز مبلغ مورد نیاز برای اتحادیه از جانب سامانه ایران اصناف 
  • صدور جواز با اعتبار یکساله و تمدید کردن آن بعد از اتمام این مدت برای پنج یا ده سال 

شرایط اخذ جواز کسب گل‌فروشی 

شرایط اخذ جواز کسب گل‌فروشی 

جهت دریافت پروانه کسب گل‌فروشی، باید از شرایطی برخوردار باشید تا اتحادیه در کوتاه‌ترین زمان و به آسانی آن را برایتان صادر کند. در ادامه، این شرایط لازم را برایتان ذکر می‌کنیم:

  • خریداری کردن وسایل و لوازم کار بر اساس عرف اتحادیه. از میان این وسایل می‌توان به موارد ضروری جهت تزیین و بسته‌بندی کردن انواع گل مانند کاغذ، ربان، فویل و سیم، سبد آرایش گل و قیچی باغبانی اشاره کرد. 
  • وجود میزهای مختلفی با رویه‌های سنگی و فلزی برای تزیین کردن گل بر روی آن‌ها 
  • داشتن حداقل سه سال مهارت برای فرد متقاضی و یا اخذ مدرک تحصیلی به عنوان گل‌آرا 
  • برخورداری واحد صنفی از وسایل گرمایشی و سرمایشی و کولر، برق و آب 
  • وجود کپسول آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه در واحد صنفی
  • سرامیک یا کاشی بودن کف مغازه و یا بخشی از دیوارهای واحد صنفی
  • حداقل 12 متر مربع بودن واحد صنفی
  • وجود وسایل نظافت در واحد صنفی بالاخص لوازم جمع کردن آب از روی زمین و رعایت کلیه اصول بهداشتی 

مرحله ششم: تشکیل دادن پرونده بیمه برای گل‌فروشی 

به جز پروانه کسب باید برای بیمه هم فکری بکنید. در نتیجه، بهتر است تدابیر لازم را برای تشکیل دادن پرونده بیمه و کارهای مربوط به آن بیندیشید. فراموش نکنید که، به عنوان صاحب کار قبل از انجام امور بیمه‌ای، باید کد کارگاهی دریافت کنید. با اخذ این کد است که می‌توانید پرسنل خود را بیمه کرده و امنیت شغلی را به آن‌ها هدیه کنید. 

مرحله هفتم: تعریف کردن برند گل‌فروشی

هویت گل‌فروشی شما نام تجاری و برندتان است. انتخاب برندی قوی به متمایز شدن هر کسب‌وکاری از رقبا کمک شایان توجهی می‌کند.

مرحله هشتم: افتتاح گل‌فروشی اینترنتی 

امروزه، تمامی کسب‌وکارها به صورت آنلاین درآمده‌اند. اینترنت، خود فضایی فوق‌العاده و بزرگ برای فروش و خرید و افتتاح هر شغلی به شمار می‌رود. تنها کافیست کمی اطلاعات خود را در رابطه با این موضوع افزایش داده و مطالعه داشته باشید. از طرفی، آشنایی کافی را با فضای اینترنت بدست آورید. سفارش اینترنتی، یکی از بهترین راه‌ها جهت دستیابی به خواسته‌ها در دنیای ارتباطات و فناوری به شمار می‌رود. پس چرا شما نیز از این فضا سود نبرید و به درآمد بالا نرسید؟ 

از طرفی، راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با افتتاح مغازه و گل‌فروشی سنتی نیاز به سرمایه کمتری دارد. چرا که، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای خرید لوازم مغازه، دیزاین و اجاره یا خرید مغازه ندارید. اما فراموش نکنید که، در هر صورت به مکانی برای نگهداری روزانه گل‌ها نیاز دارید. 

زیر سیستم‌های یکپارچه استار

مدیریت هزینه‌ها از طریق نرم‌افزار گل‌فروشی پارمیس 

مدیریت کردن هزینه‌های مغازه از جمله مهم‌ترین چالش‌ها برای هر یک از صنوف و البته گل‌فروشی به شمار می‌رود. با خرید نرم‌افزار حسابداری گل‌فروشی پارمیس، نظم خاصی به محاسبات خود داده و امور مالی را بدون هیچ اشتباهی انجام می‌دهید. به این ترتیب، مشتریان مغازه بیشتر به شما اعتماد کرده و کارها سریع‌تر پیش می‌روند. 

مزایا و معایب راه‌اندازی گل‌فروشی

مزایا و معایب راه‌اندازی گل‌فروشی

قبل از راه اندازی مغازه گل فروشی، از معایب و مزایای آن اطلاع پیدا کنید. در این بخش، به صورت خلاصه چند مورد از مزایا و معایب تاسیس این فروشگاه را برایتان عنوان می‌کنیم. سادگی و راحت بودن، سود بالا، حضور در فضایی دلنشین و پر از گل و گیاهان زیبا را می‌توان از مزایای ورود به این حرفه نام برد. 

اما، دور ریز شدن و خرابی گل، نامناسب برای افراد دارای آلرژی و حساس، کم شدن و گرانی گل و کساد بودن بازار در روزهای عزاداری جزء معایب تاسیس مغازه گل‌فروشی به شمار می‌روند. 

جمع‌بندی

در این مطلب، هر آنچه را که در رابطه با تاسیس مغازه گل‌فروشی به آن نیاز دارید را برایتان ذکر کردیم. اگر شما هم نگران انجام درست امور مالی مغازه خود هستید، معطل نکرده و برای خرید نرم‌افزار حسابداری گل‌فروشی پارمیس اقدامات لازم را انجام دهید. فقط با برقراری تماس با تیم فروش پارمیس، اطلاعاتی دقیق در مورد این برنامه کاربردی بدست می‌آورید. 

سوالات متداول

مزایا و معایب راه‌اندازی گل‌فروشی چیست؟

سادگی و راحت بودن، سود بالا، حضور در فضایی دلنشین و پر از گل و گیاهان زیبا را می‌توان از مزایای ورود به این حرفه نام برد. اما، دور ریز شدن و خرابی گل، نامناسب برای افراد دارای آلرژی و حساس، کم شدن و گرانی گل و کساد بودن بازار در روزهای عزاداری جزء معایب تاسیس مغازه گل‌فروشی به شمار می‌روند.

شرایط اخذ جواز کسب گل‌فروشی چیست؟

برخورداری مغازه از وسایل گرمایشی و سرمایشی و کولر، برق و آب، وجود کپسول آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه در واحد صنفی و حداقل 12 متر مربع بودن واحد صنفی را می‌توان جزء شرایط اخذ پروانه کسب گل‌فروشی به شمار آورد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید