2024-03-19 11:09:11

چگونه هشتگ های پربازدید را در شبکه اجتماعی توییتر شناسایی کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی یکی از سریعترین، ارزان ترین و کاربردی ترین روش ها برای ارتباط با کاربران و کسب و کارها است و در همین زمینه با امکاناتی که در اختیار کاربران این شبکه های اجتماعی قرار می دهد، برقراری این ارتباط را ساده تر و هدفمند تر نموده است.

استفاده از هشتگ ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از این امکانات برای توسعه تاثیر شما در شبکه های اجتماعی است. به بیان ساده تر، هشتگ باعث بیشتر دیده شدن شما خواهد شد. اما نحوه استفاده از آن و انتخاب هشتگ مناسب در این راه تاثیر بسزایی دارد.

زمانی که از هشتگ های (#) مرتبط برای ارسال های پیام های خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، آن دسته از افرادی که در حال جستجو برای پیدا کردن آن کلمات کلیدی هستند موفق به پیدا کردن توئیت ها و بروزرسانی های شما می شوند و بطور بالقوه امکان دنبال کردن شما را در شبکه اجتماعی مانند توییتر پیدا می کنند.

متاسفانه، اگر شما از هشتگ های اشتباه استفاده کنید، بازاریابی شما تقریبا بی تاثیر خواهد بود. در این مطلب نرم افزار حسابداری پارمیس قصد داریم شما را با تکنیک های موثری آشنا کنیم که با استفاده از آنها موفق به جستجو و نهایتا پیدا کردن هشتگ های مرتبط با حوزه فعالیت خود خواهید شد که افراد موجود در بازار هدف شما در حال جستجو یا استفاده از آنها هستند.

قابل ذکر است که هشتگ نه تنها در شبکه اجتماعی توییتر بلکه در شبکه های اجتماعی پرطرفدار دیگری همچون اینستاگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، فلیکر و … نیز قابل استفاده است.

هشتگ های کاربران فعال در حوزه فعالیت خود را بررسی کنید.

یکی از روشهای اولیه برای شناسایی هشتگ های مناسب کسب و کار شما، بررسی توییت ها و هشتگ هایی است که رقیبان و همکاران شما از آنها استفاده می کنند. این می تواند شروعی برای یک بازاریابی هدفمند در شبکه های اجتماعی باشد.

یکی از ابزارهایی که در این راستا به شما کمک می کند twitonomy است که ۱۰ مورد از برترین هشتگ هایی که هر یک از کاربران توئیتر مورد استفاده قرار می دهند را در یک لیست قرار می دهد.

در این روش تنها کافیست نام فردی که در صنعت و حوزه کاری شما در توییتر فعالیت می کند را تایپ کنید تا لیستی از هشتگ هایی که مورد استفاده قرار داده است را برای شما نمایش دهد. علاوه بر این، شما با استفاده از این ابزار کاربردی اطلاعات دیگری مانند، محبوبترین توییت ها، فعالترین کاربران و … را نیز می توانید مشاهده کنید.

ابزارهای شناسایی هشتگ در توییتر

مقالات مرتبط با اینستاگرام

هشتگ های پرطرفدار در صنعت خود را پیدا کنید.

به عنوان بخشی از استراتژی رسانه ای خود، مطمئنا خواهان این موضوع هستید که بدانید چه هشتگ هایی در صنعت شما از طرفداران بیشتری برخوردار است. یکی از بهترین ابزارها در این زمینه Hashtagify.me است. چرا که این سایت ۱۰ مورد از برترین هشتگ های مرتبط با یک کلید واژه را به شما نشان می دهد.

برای مثال اگر بخواهیم بدانیم در حوزه حسابداری چه هشتگ هایی بیشترین طرفدار را داشته اند کافیست عبارت حسابداری را تایپ کنیم.

محبوبیت هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مختلف را بررسی کنید.

اگر به دنبال پیدا کردن هشتگ های مرتبط با محیط فیسبوک، اینستاگرام، گوگل+ و دیگر شبکه های معروف هستید، Tagboard یک گزینه فوق العاده برای این منظور است. این وسیله تمامی گفتگوهای اتفاق افتاده در سطح وب را جمع و متراکم کرده و سپس آنها را بر اساس هشتگ های مورد استفاده مرتب می کند. در این رابطه حتی اگر خودتان به هشتگ جدیدی دست یافتید می توانید فضایی را به این منظور برای خود ایجاد کنید.

این ابزار به صراحت محبوبیت هرکدام از هشتگ ها را برای شما مشخص نمی کند اما به شما کمک می کند تا بتوانید هشتگ های مختلف را در شبکه های اجتماعی مختلف از هم تفکیک کنید تا هر هشتگ را در شبکه اجتماعی ای قرار دهید که بیشترین استفاده را داشته است.

هشتگ محبوب در توییتر

برای پیدا کردن هشتگ های اختصاصی تر به جستجوی عمیق تر بپردازید.

یکی از ابزارهایی که می تواند در فرایند جستجوی عمیق تر هشتگ ها در حوزه کاریتان به شما کمک کند Tweet Binder است. به این منظور خیلی ساده می توانید یک هشتگ عمومی را در این سایت تایپ کنید (به عنوان مثال، مانند #حسابداری) و در بین دیگر اطلاعات دریافتی لیستی از هشتگ هایی را پیدا خواهید کرد که مرتبط با موضوع مورد جستجو شماست. اگر می خواهید ببینید که چه مواردی درباره کلمات پیشنهاد شده توئیت شده است، خیلی ساده بر روی هشتگ پیشنهاد شده کلیک کنید تا از توئیت های اخیر مرتبط با آن اطلاع پیدا کنید.

از لیست Trend های توییتر غافل نشوید.

یکی از ابزارهای کاربردی توییتر که معرفی آن به سال ۲۰۱۲ باز می گردد لیستی از موضوعات مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که بر اساس موقعیت جغرافیایی و افرادی که در توئیتر اقدام به دنبال کردن آنها کرده اید تنظیم شده است. در حالیکه در هر لحظه تنها لیست بسیار محدودی از موضوعات را در اختیار شما قرار می دهد، باز هم می تواند برای اطلاع پیدا کردن از موضوعات پرطرفداری که مورد علاقه دنبال کنندگان شماست مفید واقع شود. اما متاسفانه هنوز اسم ایران در لیست Trend های توییتر موجود نیست.

هشتگ های پرطرفدار کاربران کدامند؟

یکی از مهمترین ابزارهای مرتبط با هشتگ Hashtags.org بوده که با جستجوی یک هشتگ دنیایی از اطلاعات را دریافت خواهید کرد که یکی از آنها نمودار ۲۴ ساعته از آن روند و لیستی از کاربرانی است که بیشترین بهره را از آن هشتگ برده اند.

امکان یافتن هشتگ های مرتبط تنها محدود به کاربرانی است که در این سایت ثبت نام کرده و حق عضویت در سایت را پرداخت کرده اند. شما در حالت عادی قادر به یافتن برخی از هشتگ های مرتبط هستید.

توصیه می کنیم قبل از استفاده از ابزارهای ذکر شده، زمانی را برای شناسایی کلمات کلیدی مورد علاقه مجموعه مخاطبینتان اختصاص دهید.

هنگامی که به لیستی از هشتگ های ممکن دست یافتید، می توانید آنها را در ابزارهای معرفی شده در بالا وارد کنید و از هشتگ های مرتبط با آنها و میزان شناخته شده بودن و معروفیت آنها مطلع شوید.

با پارمیس در شبکه های اجتماعی همراه باشید و جدیدترین اخبار و مقالات فناوری و حسابداری را دنبال کنید.

برای پیوستن به پارمیس، بر روی هر کدام از آیکن های شبکه اجتماعی در تصویر زیر کلیک کنید.

پارمیس در شبکه های اجتماعی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید