2024-04-30 06:16:15

چگونه یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب انتخاب کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
نرم افزار حسابداری رستوران خوب
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

نرم افزار حسابداری یکی از پر کاربردترین و حیاتی‌‌ترین نرم افزارهایی است که برای هر کسب و کاری به‌ خصوص رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. حسابداری کسب و کارهای بزرگ مانند رستوران‌ها نسبت به سایر صنوف بسیار پیچیده‌تر هستند. به همین دلیل، باید در انتخاب نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیازهای کسب و کار رستوران خود بهترین نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید. نرم افزار حسابداری پارمیس با توجه به قابلیت‌های منحصربفرد بسیار زیادی که برای هر صنف در نظر گرفته است، تبدیل به یک نرم افزار قدرتمند در هر صنفی شده است.

در گذشته تمامی مراحل حسابداری به‌صورت کاملا سنتی و دستی در دفاتر به‌صورت دستی ثبت می‌شد. در این موارد احتمال بروز خطا و اشتباهات بسیار بالا بوده و گاها سبب ایجاد خسارات مالی فراوانی می‌شد. رستوران‌ها نیز جزء مشاغل سنتی بودند که از این نوع حسابداری استفاده می‌کردند. اما خوشبختانه امروزه پیشرفت تکنولوژی و تولید نرم افزارهای مختلف حسابداری باعث مدرنیزه شدن کلیه امور مالی رستوران‌ها و جلوگیری از بروز اشتباهات و ضرر و زیان شده است.

مزیت‌های استفاده از نرم افزار حسابداری در مدیریت رستوران‌ها

اگرچه مزیت‌های استفاده از نرم افزار حسابداری کسب و کارها برای بیشتر مدیران روشن است، اما باید در نظر داشت که نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب، می‌تواند نتایج مثبت بیشتری را در این صنف به همراه خود داشته باشد. اولین و مهمترین مزیت استفاده از این نرم افزارها، امکان مدیریت بهین‌تر انبار و کالا در رستوران‌ها است. با توجه به خاصیت فاسد شدنی بسیاری از مواد اولیه در این صنف، مدیریت انبار و موجودی کالا از اهمیت بالایی برخوردار است. خرید و تامین مواد اولیه بدون اشتباه انسانی به معنای جلوگیری از هدررفت بخش بزرگی از سرمایه جاری رستوران هاست. از طرف دیگر مدیریت بهینه فرایند تولید غذا به عنوان محصول و شناسایی گلوگاه‌ها نه تنها به افزایش سرعت روند کار کمک می‌کند، بلکه به مدیران کمک می کند تا درک دقیق‌تری از میزان مواد مصرفی خود داشته باشند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

از طرف دیگر بسیاری از رستوران‌ها، به دنبال ایجاد شعبه و گسترش فروش خود هستند. استفاده از نرم افزار حسابداری با قابلیت پشتیبانی از شعب و کاربری ابری، به مدیریت بهتر مالی این شعب کمک می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این نرم افزارها امکان ایجاد کانال‌های جدید فروش مانند سفارش گیری آنلاین، استفاده از سفارش گیر لمسی و غیره است که مدیریت رستوران را برای مشتریان حضوری و غیر حضوری بسیار ساده‌تر می‌کند. ضمن اینکه استفاده از پنل اطلاع رسانی در کنار نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان)، این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا مشتریان جدید خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید و روند سفارش‌گیری و غیره را در کسب و کار خود مدیریت کنید.

مدیریت رستوران
مدیریت رستوران با نرم افزار حسابداری

خصوصیات نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب

با رقابتی بودن صنعت رستوران‌داری در کشورمان؛ برای موفق بودن در این صنف نیاز به یک برنامه‌ریزی درست و دقیق و استفاده از بهترین نرم افزارهای حسابداری کاملا محسوس است. برای یافتن یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب کسب و کارتان ممکن است دچار چالش‌هایی شوید؛ اما ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی خصوصیات نرم افزار حسابداری رستوران بپردازیم تا شاید توانسته باشیم کمکی را در این راستا به شما عزیزان کرده باشیم. از خصوصیات خوب و منحصر یک نرم افزار حسابداری مناسب برای رستوران‌ها به خصوصیات زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. تعیین سطح دسترسی برای کاربران

    با استفاده از نرم افزار حسابداری پارمیس به‌راحتی می‌توان برای کاربران سطح دسترسی تعریف کرد. علاوه‌بر این، در مورد تک تک فیلدهای فاکتور هم می‌توان سطح دسترسی تعیین کرد. به‌عنوان مثال یک کاربر می‌تواند به فاکتور فروش دسترسی داشته باشد، اما نمی‌تواند قیمت‌ها را تغییر دهد. این سطح دسترسی‌ها ممکن است برای برخی از کسب و کارها قابلیت خیلی کوچکی به‌حساب بیاید، اما برای برخی از مدیران کسب و کارها قابلیت بسیار مهم و ضروری محسوب می‌شود.

  2. مانیتور دوم

    متصل بودن به مانیتور دوم که یکی از تجهیزات صندوق فروشگاهی است؛ از دیگر قابلیت‌های یک سیستم حسابداری خوب و مناسب است. به کمک این خصوصیت در حین صدور فاکتور، مشتری می‌تواند تمامی روند چاپ فاکتور را مشاهده کند. علاوه براین می‌توان از طریق این مانیتور عکس یا فیلم تبلیغاتی را هم برای مشتریان به نمایش درآورد.

  3. تعریف کردن شماره میز

    در نرم افزار حسابداری رستوران پارمیس با تعریف کردن صف برای هر میز، می‌توان هر صف را نرم افزار یک میز در نظر بگیرید و نسبت به ثبت و صدور سفارش و فاکتور بر این اساس اقدام کنید. علاوه‌بر‌این، مدیریت مشتریان و سفارشات با استفاده از این قابلیت بسیار روان‌تر شده و در نتیجه رضایت بیشتر مشتریان را بدست می‌آورید.

  4. رابط کاربری آسان

    نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب پارمیس به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از آن برای هر شخصی به هر سطح دانشی امکان‌پذیر است. با استفاده از این نرم افزار همه آیتم‌ها مانند تنظیم ستون‌ها برای استفاده راحت‌تر کاربر قابل تنظیم هستند. البته این بدین معنا نیست که استفاده از این نرم افزار فروشگاهی شما را از داشتن حسابدار بی‌نیاز می‌کند؛ بسیاری قابلیت‌های دیگر در نرم افزار وجود دارند که به‌وسیله حسابداران قابل استفاده است.

  5. اتصال سیستم به کالر ID

    اتصال سیستم حسابداری به کالر ID سبب می‌شود که با وارد کردن اطلاعات مشتری مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس و غیره در نرم افزار به‌طور دائمی ذخیره شود. می‌توان از همین طریق برای مشتری شماره اشتراک تعریف کرد و با تماس مجدد مشتری به‌سرعت سفارش او را ثبت و خدمت مورد نظر را ارائه کرد.

  6. سرعت عمل بالا

    یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب باید سرعت عمل کافی برای انجام عملیات‌های حسابداری مانند ثبت و صدور فاکتور، لیست کالاها با بارکد و سایر کارها را داشته باشد.

  7. اتصال به انبار

    یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب باید قابلیت اتصال به انبار و نشان دادن موجودی لحظه‌ای انبار را داشته باشد. خروجی و موجودی کالاها و مواد غذایی باید به‌صورت مرتب در نرم افزار ثبت و نگهداری شود تا در مدیریت رستوران خللی ایجاد نشود.

  8. اتصال آسان به تجهیزات فروشگاهی

    از دیگر خصوصیت‌های این نرم افزار اتصال ساده آن به انواع تجهیزات صندوق فروشگاهی است. تجهیزات صندوق فروشگاهی عبارتند از: بارکد خوان، مانیتور، پرینتر، کشو پول و غیره.

  9. ثبت مشخصات کالا

    استفاده کردن از نرم افزاری که قادر باشد، مشخصات کالاها مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا و غیره را ثبت کند؛ برای مدیریت یک رستوران کار بسیار ضروری است. این قابلیت نرم افزار حسابداری برای مشاغلی مانند رستوران‌ها و فست فودها بسیار مهم و ضروری است. با وارد کردن بارکد کالا به‌وسیله دستگاه بارکدخوان، تمامی مشخصات کالا مانند تاریخ تولید، انقضا و غیره برای کاربر نشان داده می‌شود که به این ترتیب از خراب شدم مواد اولیه در انبار و سایر عواقب آن جلوگیری می‌شود.

افزایش رضایت مشتریان رستوران
رضایتمندی مشتریان

نتیجه گیری

در این مقاله از پارمیس به بررسی خصوصیت‌ها و چگونگی انتخاب یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب پرداختیم. بهتر است برای انتخاب نرم افزار حسابداری رستوران، نیازهای خود را با کمیآینده نگری نسب به توسعه کسب و کار خود بسنجید. سپس معیارهای بالا را در نرم افزار های موجود ارزیابی کنید.  شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با سال‌ها تجربه در زمینه تولید نرم افزارهای حسابداری خوب و مناسب رستوران‌ها می‌تواند بهترین انتخاب برای این صنف باشد. محصولات این شرکت تمامی ویژگی‌های مورد نظر شما برای مدیریت مالی رستوران و کسب وکار شما را در فناوری‌ها و پلتفرم‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند.

بیشتر بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

سوالات متداول درباره نرم افزار حسابداری رستوران خوب و مناسب

  1. آیا با استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران خوب پارمیس می‌توان کارکنان را هم مدیریت کرد؟
    بله، با استفاده از از نرم افزار حسابداری رستوران می‌توان کارکنان را مدیریت کرد. هر کسی چه میزان فروش داشته، می‌توان تشویق یا تنبیهات را ثبت کرد.
  1. مهم‌ترین علت وجود نرم افزار حسابداری رستوران چیست؟
    یک دلیل خوب برای استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران، بالا رفتن سرعت عمل شخصی است که در نقطه فروش قرار دارد. از این طریق میتوانید فاکتور را با دقت و سرعت بیشتری صادر کنید و سریع‌تر پاسخگوی مشتری باشید.  انجام سریع و با دقت این رویه سبب ایجاد رضایت بیشتر مشتری و مراجعه مجدد او به رستوران می‌شود.
  1. آیا با استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران می‌توان شماره میز و فاکتور برای مشتریان صادر نمود؟
    بله، با استفاده از این نرم افزار امکان ثبت شماره میز در قسمت تعریف صف و صدور سریع فاکتور امکان‌پذیر است.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید