2024-03-19 10:26:15

آموزش تصویری پارمیس همراه – معرفی اشخاص و ثبت تراکنش قرض دادن پول به دیگران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

سوال » پولی که به دیگران قرض میدهیم را چگونه ثبت کنیم؟
جواب…
1. شخص طرف حساب را تعریف کنید؛ منوی اصلی » حسابها » اشخاص » اضافه کردن » اطلاعات فردی شخص را وارد کنید » ثبت.
2. تراکنش پرداخت را ثبت کنید؛ صفحه اصلی » تراکنش » پرداخت » در بخش ‘پرداخت به’ شخص مورد نظر را انتخاب کنید » در قسمت ‘از’ حسابی که از آن پول را برداشت کردید انتخاب کنید (صندوق، بانک، کیف پول و …) » مبلغ را وارد کنید » ثبت تراکنش.
3. زمانی که شخص بدهکار، مبلغ قرض گرفته شده را به شما بازگرداند، باید یک تراکنش دریافت از شخص مورد نظر به حسابی که پول وارد آن شده است (صندوق، بانک، کیف پول و …) ثبت نمایید.
نکته » زمانی که شما از کسی پولی را قرض میگیرید در مرحله شماره 2 به جای تراکنش پرداخت باید تراکنش دریافت ثبت کنید و در مرحله شماره 3 به جای تراکنش دریافت باید تراکنش پرداخت ثبت نمایید.
نکته بسیار مهم
اگر با شخص بدهکار یا بستانکار تنها یک بار مراوده مالی دارید و یا به هر دلیلی مایل نبودید که شخصی را به صورت مجزا در بخش اشخاص تعریف نمایید، میتوانید در قسمت اشخاص، حسابی با نام هایی همچون دوستان، آشنایان، مراودات مالی، قرضی و … را به سلیقه خود تعریف نمایید تا تراکنش های دریافت و پرداخت را به آن حساب انتساب دهید.
در مرحله ثبت اشخاص، برای اولین بار، اگر در مانده اولیه مبلغی را وارد کنید نیازی به انجام مرحله 2 نیست. در صورتی که به شخص مورد نظر پولی را قرض دادید، نوع شخص را ‘بدهکار’ انتخاب کنید و بالعکس. توجه داشته باشید که ماهیت حساب شخص با توجه به تراکنش های پرداخت و دریافتی که در آینده ثبت میکنید در گزارشات تغییر می کند.
* برای مشاهده آموزش های بیشتر به کانال تلگرام پارمیس همراه مراجعه نمایید.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید