2024-05-20 11:00:26

همه کسب‌وکارها تا پایان سال شناسه یکتا می‌گیرند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
همه کسب‌وکارها تا پایان سال شناسه یکتا می‌گیرند
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

براساس اظهارات رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد، تمامی افراد برخوردار از مجوز کاغذی، الزاماٌ باید تا پایان سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت شناسه یکتا انجام دهند. نکته مهم اینکه، اتصال این شناسه به حساب تجاری افراد مهم است. مطابق گفته‌های سید امیر سیاح، قرار است این کد یکتا به دستفروشان نیز اختصاص داده شود تا به عنوان یک شغل شناسایی گردد.

در واقع، سیاست دولت بر روی رسمی شدن کلیه فعالیت‌های غیررسمی به رسمی و از حالت زیرزمینی خارج شدن گروهی از مشاغل قرار گرفته است. این به معنای اعطای مجوز به دستفروشان نیست. بلکه، هدف تنها رسمی کردن کار و فعالیت آن‌هاست. بعلاوه، اتفاق بزرگ و بی‌سابقه‌ای در اقتصاد کشور در حال وقوع بوده و برای اولین بار اقتصاد زیرزمینی رو به محو شدن حرکت می‌کند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

مطابق گفته‌های سیاح، هر فرد مشغول به کار در قلمرو جمهوری اسلامی از جمله واردکننده، صادرکننده، پزشک، تاجر، وکیل، ورزشکار، سلمانی، مغازه‌دار و کارخانه‌دار الزاماٌ باید از طریق وبسایت qr.mojavez.ir اقدامات لازم را برای دریافت شناسه یکتا انجام دهد. در غیراینصورت، امکان داشتن حساب تجاری برای آن‌ها وجود نداشته و استفاده از دستگاه پوز برایشان جایز نیست.

در رابطه با زمان آغاز ارائه شناسه یکتا به دستفروشان باید گفت که، هنوز زمان دقیق انجام این کار مشخص نشده است. در این باره، باید صحبت‌های لازم با شورای عالی استان‌ها، وزارت کشور و شهرداری استان تهران صورت بگیرد. اما احتمالاٌ این امر در مهر و یا شهریور ماه استارت می‌خورد.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید