2024-05-09 07:41:26

مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان همان 2 سال ماند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان همان 2 سال ماند
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، محسن زنگنه،  در جلسه‌ی به خبرنگاران گفت: بنابر جلسه‌ی برگزار شده، با توجه به ماده ۲۹ لایحه که درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و همچنین اعمال اصلاحاتی برای صندوق‌ها و همچنین بررسی میزان دریافتی آنها بود. وی ادامه داد مجلس در تلاش است تا بتواند هر گونه فشاری را بر اقشار جامعه بردارد، بنابراین اگر قرار باشد اقدامی برای بر طرف کردن این فشارها انجام شود، باید در ابتدا شرکت‌های دولتی و مجموعه‌های وابسته به دولت اقدام کنند؛ بنابراین کمیسیون با موادی که باعث کاهش حقوق بازنشستگان می‌شد، مخالفت کرد.

وی ادامه داد: دولت برای محاسبه حقوق بازنشستگی پیشنهادی که مطرح کرد، بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که کمیسیون با این پیشنهاد مخالف بود و این ماده را حذف کرد؛ از این رو مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی، قانون فعلی که همان میانگین دو سال آخر خدمت است، می‌باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود، بابت تغییر بند سن بازنشستگی، کمیسیون برای بررسی بشتر این بند را به کمیته مربوطه ارجاع داده است. وی ادامه داد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش داده بود و سهم بیمه شده را افزایش، که کمیسیون این بند را حذف کرد.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید داشت: در کمیسیون، موادی که در بخش مربوط به بازنشستگان تصویب شده است، بسیاری از نگرانی‌ها بازنشستگان را برطرف خواهد کرد. وی گفت این کمیسیون به دنبال بهرمند شدن از جمعیت شاغل و آماده به کار کشور و همچنین رعایت حقوق کارگران و بازنشستگان کشور هستیم. البته وی به این نکته نیز اشاره کرد که اکثر صندوق‌های بازنشستگی وضعیت خوبی ندارند و اگر قصد و تصمیم جدی برای بر طرف کردن مشکلات صندوق‌ها داریم، باید در حوزه ساختاری و شیوه‌های تعیین مدیران این صندوق‌ها اصلاحات اساسی صورت گیرد.

زنگنه در توضیح در مورد مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون درباره وضعیت مشاغل سخت و زیان آور که ۵۰ درصد از عنوان شغل‌های گروه «ب» با ماهیت سخت و زیان آور که بیش از حد متوسط است، برای هر سال یک و نیم سال تا حداکثر ده سال ارفاق در نظر گرفته شود، را تصویب کرد؛ بنابراین همان قانون فعلی در رابطه با این افراد پابرجا خواهد ماند، اما در مورد ۵۰ درصد از عنوان شغل‌های که کمتر از حد متوسط بودند، کمیسیون برای هر سال یک و سه دهم سال و حداکثر هفت سال را مصوب کرد.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون، برای کلیه عناوین شغلی گروه‌های الف با صفت محیط سخت و زیان آور تصویب کرد که برای هر سال یک و دو دهم و حداکثر ۵ سال را در نظر بگیرند. دوران تحصیل و دوره کارآموزی که به صورت تعهد خدمت و یا آموزش بدو خدمت است، و قبل از استخدام و مأموریت آموزشی حین خدمت انجام می‌گردد، و منجر به اخذ مدرک تحصیلی رسمی کارمندان  دستگاه اجرایی می‌گردد، مشمول سنوات بازنشستگی نخواهد بود.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
سایر زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید