2024-05-20 08:10:43

دسترسی بانک مرکزی و فراجا به اطلاعات سببی و نسبی فراهم شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
دسترسی بانک مرکزی و فراجا به اطلاعات سببی و نسبی فراهم شد
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مطابق گفته‌های معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعتی سازمان ثبت احوال، اولین نسخه پایگاه خانواده تولید شد و امکان دسترسی مرکز اطلاعات مالی، فراجا و بانک مرکزی به آن فراهم گردید. براساس گفته‌های افشار خاکبار، بحث ارتقاء پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، با هدف پوشش‌دهی روابط نسبی و سببی به عنوان وظیفه ذاتی سازمان ثبت احوال و ضرورت ارائه کردن خدماتی استنادپذیر، شفاف و کارآمد در دست طراحی و اجرا قرار دارد.

ایجاد کردن این پایگاه، براساس آیین‌نامه اجرایی شیوه شناسایی انباع خارجی و خانوارهای ایرانی قانون مالیات‌های مستقیم صورت گرفته است. مطابق احکام مندرج در این آیین‌نامه، مسئول ایجاد این پایگاه، جایی به جز سازمان ثبت احوال ایران نیست. براساس اظهارات معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعتی سازمان ثبت احوال کشور در مورد کارهای انجام شده در این رابطه، ایجاد کلیه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ایجاد و طراحی پایگاه، مطابقت دادن کلیه اطلاعات موجود در سازمان ثبت احوال با اطلاعات دریافت شده از سازمان هدفمند یارانه‌‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این راستا به شمار می‌آیند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

البته، رونمایی کردن از پایگاه اطلاعات خانوار، ایجاد کردن پایگاه خانواده و ارائه کردن انواع خدمات لازم به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند را نیز می‌توان به موارد بالا اضافه کرد. مطابق گفته‌های خاکباز، به دنبال انجام دادن یکی از تکالیف تصریح شده در 23 طرح برخوردار از اولویت در دولت الکترونیک سازمان ثبت احوال، ایجاد کردن پایگاه خانواده را مطابق توان داخلی سازمان شروع کرده و اقدامات لازم را برای ارائه و ایجاد سرویس پایه اطلاعات خانواده مطابق داده‌های استخراج شده انجام داده است.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
سایر زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید