2024-05-09 12:51:01

تسریع در روند تأمین مالی با تجدید ارزیابی دارایی‌ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
تسریع در روند تأمین مالی با تجدید ارزیابی دارایی‌ها
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ارائه وثیقه جهت تأمین مالی امری رایج در میان انواع شرکت‌هاست. در این بین، تجدید ارزیابی، به واقعی‌تر شدن ارزش دارایی‌ها کمک مؤثری کرده و اثر بسیار مطلوبی بر روند تأمین مالی دارد. براساس گفته‌های مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سعدی، در مورد مزیت‌های تجدید ارزیابی کلیه طبقه‌های دارایی‌ها، این امر در واقع به معنی بروز کردن ارزش انواع دارایی به کار می‌رود.

کشورهایی مانند ایران که تجربه تورم افسار گسیخته‌ای را دارد، پس از گذشت مدت زمانی شاهد کمتر نشان داده شدن ارزش تاریخ دارایی‌ها در مقایسه با ارزش روز آن‌ها هستیم. براسای گفته‌های محمد صفری، در حال حاضر نمی‌توان به ارزش دفتری صورت مالی شرکت‌ها متکی بود. علت این موضوع، به‌روز بودن ارزش بدهی‌هاست. به این ترتیب، دیگر خبری از اتکا به حقوق سهامداران نیست.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

تجدید ارزیابی، مواردی از جمله دارایی زیستی مولد، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و دارایی‌های ثابت را در برمی‌گیرد. ولی در حال حاضر، با توجه به پیشنهاد جدید ارائه شده از طرف سازمان بورس یه مجلس در رابطه با تهیه برنامه هفتم توسعه، تجدید ارزیابی به این سه مورد معطوف نشده و کلیه دارایی‌ها را شامل می‌شود.

 مطابق اظهارات محمد صفری، با هر چه به‌روزتر بودن صورت‌ها و اطلاعات مالی مجموعه‌های اقتصادی، ارزش آن‌ها نیز بالاتر رفته و سهامداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند اتکای بیشتری به آن‌ها داشته باشند.

مورد دیگر اینکه، از طریق بروزرسانی اطلاعات مالی از جانب انواع مجموعه‌های اقتصادی، فرصت تأمین مالی سرمایه‌گذاری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. در کنار درخواست سازمان بورس با هدف درج کردن موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها در برنامه هفتم توسعه، نیاز به بیان مسئله مهمی همچون مالیات نیز هست.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید