2024-05-20 07:43:07

ایجاد هرگونه سامانه جدید ممنوع

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
ایجاد هرگونه سامانه جدید ممنوع
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مطابق اعلام سخنگوی تلفیق برنامه هفتم توسعه، امکان ایجاد هر سامانه جدیدی از طرف دستگاه‌ها وجود نداشته و این کار ممنوع اعلام شده است. تنها در یک صورت آن هم با کسب اجازه از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان برای انجام این امر اقدام کرد.

براساس اظهارات آقای محسن زنگنه در جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، کلیه دستگاه‌ها باید اقدامات لازم را برای اتصال کلیه اطلاعات پایگاه‌های خود به زیرساخت یکپارچه ابری انجام دهند. دولت برای ایجاد این زیرساخت‌های یکپارچه، از وزارت ارتباطات کمک می‌گیرد. دستگاه‌های مایل به انجام این کار، امکان انتقال اطلاعات خود را دارند. توجه کنید که، دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح شامل از این امر مستثنی هستند.

کلیه دستگاه‌های دولتی، باید برای تکمیل پیاده‌سازی چرخه هوشمندسازی خود اقدام کنند. ای امر، مطابق با مستقر شدن نظام حکمرانی مبنا در سال اول برنامه صورت می‌گیرد. بعلاوه، از همان روزهای آغازین سال دوم برنامه، کلیه دستگاه‌های متولی پایگاه اطلاعاتی، پایگاهشان را در طول سال اول کامل می‌کنند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

از شروع سال دوم، استعلام حوزه‌های کسب‌وکار و دیگر دستگاه‌ها و همین‌طور هر انتقال داده صورت گرفته بین دستگاهی تنها به شکل برخط و آنی صورت می‌گیرد. در صورت اجرای شدن این مصوبه، هیچ مشکلی برای مردم در زمان گرفتن داده‌های بین دستگاهی و استعلامات ایجاد نمی‌شود.

بعلاوه، امکان ایجاد سامانه‌ای جدید در سطح ملی در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه برای دستگاه‌ها وجود ندارد. چرا که، در صورت راه‌اندازی انواع سامانه‌ها هزینه زیادی به دستگاه تحمیل می‌گردد.

از طرفی، ارائه 20 درصد از خدمات هر دستگاهی به مردم به شکل هوشمند و برخط بر روی پایگاه اطلاعات داده به صورت سالیانه الزامی شد. به این ترتیب، کلیه اشخاص حقوقی و نیمی از اشخاص حقیقی بالای 18 سال امکان دریافت کلیه خدمات خود را به‌وسیله پنجره ملی خدمات هوشمند دولت دارند.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید