2024-05-09 17:04:32

اصلاح زود هنگام ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دولت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
اصلاح زود هنگام ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دولت
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

معاون اول رئیس‌جمهور، جناب آقای محمد مخبر، نامه‌ای را در رابطه با بازنگری مصوبه ضوابط اجرایی نحوه تخصیص مزایای جانبی حقوق کارکنان به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نوشتند.

در این نامه نوشته شده در خطاب به جناب آقای میثم لطیفی، آمده که، با توجه به دچار کسری درآمد شدن بخشی از کارمندان از طریق این مصوبه، بررسی مجدد آن در شورای حقوق و دستمزد  انجام و اقدامات لازم برای اصلاح آن صورت بگیرد.

باید عرض کنیم که، بخشنامه ابلاغ شده بر ضوابط مزایای جانبی حقوق کارکنان دولت در خرداد ماه 1402 مبتنی بوده و در شورای حقوق و دستمزد به تصویب رسید. قانونی که،  در چهارم مرداد ماه از جانب معاون اول رئیس‌جمهور به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ گردید.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

بعلاوه، دبیر هیأت دولت جناب آقای علی بهادری جهرمی، به دنبال ابلاغ دستور مخبر مبنی بر الزام اصلاح کردن این مصوبه، با ارسال نامه‌ای از اعضاء هیأت دولت درخواست کرد که، پیشنهادات خود را در رابطه با نحوه اصلاح این ضوابط اجرایی به شورای حقوق و دستمزد تقدیم کنند.

کلیه کارمندان چه زن و چه مرد، در قبال کلیه خدمات ارائه شده دولت، مزایایی را دریافت می‌کنند. این مزایا در دو دسته مادی و غیرمادی قرار می‌گیرند. مزایای مادی، کالاها و وجوه نقدی را شامل می‌شود که، قابل پرداخت به مستخدمین دولت به دو صورت غیر‌مستمر و مستمر هستند.

در مقابل، حقوق و مزایای غیر مادی، همان امتیازاتی را در برمی‌گیرند که، با هدف تأمین رفاه کارمندان و خانواده‌های آنان و برای پاسداشت خدمات این افراد توسط قانون‌گذار تعلق می‌گیرد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید