2024-05-09 19:36:22

استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تنها تا پایان مرداد ماه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تنها تا پایان مرداد ماه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، سی‌ویکم مرداد ماه سال جاری آخرین مهلت استفاده کلیه کارفرمایان مشمول قانون تأمین اجتماعی از طرح جامع بخشودگی جرایم بیمه‌ای است. هدف از اجرای این طرح، چیزی به جز تقویت و بهبود توان تولیدی کشور و کمک و یاری به کلیه کارفرمایان انواع واحدهای خدماتی، معدنی، صنعتی و تولیدی و همین‌طور اصناف اظهار شد.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایانی که متقاضی استفاده از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای هستند، امکان پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای خود را به شکل نقدی دارند. البته، امکان انتخاب شیوه پرداخت قسطی نیز در صورت توافق با شعب این سازمان برایتان وجود دارد.

در صورت انتخاب تعداد اقساط 12 ماهه جهت پرداخت اصل بدهی، بخشودگی صددرصد جرایم شامل حال آن‌ها می‌گردد. اما، در صورت انتخاب روش پرداخت 18 ماهه، این میزان بخشودگی 85 درصد است. اگر کارفرما تعداد اقساط 24 یا 36 ماه را برگزیند، به ترتیب امکان استفاده از 75 و 50 درصد از بخشودگی را دارد.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

با عنایت به برنامه راهبردی دولت سیزدهم در رابطه با بهبود هر چه بیشتر وضعیت اشتغال در جامعه، اجرا شدن طرح مذکور با محوریت حفظ اشتغال موجود در کارگاه‌ها صورت می‌گیرد. از طرفی، کارفرمایانی امکان استفاده از این طرح را دارند که، نسبت به افزایش یا حفظ کردن اشتغال و بکارگیری نیروی انسانی کارگاه براساس لیست اعلامی در اسفند سال گذشته و پرداخت کردن کامل حق بیمه پرسنل مشغول به کار در کارگاه در دوره تقسیط و فرستادن لیست کلیه اقدامات لازم را انجام دهند. البته، تمامی این امور باید حداقل به مدت یک‌سال از تاریخ تقسیط بدهی انجام شود.

بعلاوه، کارگاه‌هایی که، شمار افراد بیمه شده مشغول به کار در آن‌ها براساس لیست اسفند 1401 کمتر شده باشد، پس از جایگزین شدن نیرو به جای پرسنل تعدیل شده و همین‌طور حفظ کردن اشتغال در طول دوره تقسیط، شامل بخشودگی جرایم می‌شوند.

از طرفی، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که، کارفرمایانی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند، باید از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس es.tamin.ir برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
سایر زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید