2024-05-20 09:32:52

ابلاغ دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
ابلاغ دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی نامشهود، از طرف وزیر اقتصاد ابلاغ شد. این امر، می‌تواند تکیه‌گاهی جهت ارزشیابی سازمان‌های مختلف در نزد بورس و بانک‌ها باشد. مطابق گفته‌های احسان خاندوزی طی مراسم رونمایی از نظام جدید ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود، این کار اقدامی مثبت به شمار می‌رود.

وزارت اقتصاد، مسئول کنترل بازار و یا ارائه انواع کالا یا خدمات نداشته و در مقابل باید اقدامات لازم را برای فراهم کردن زیرساخت تأمین مالی و رشد و توسعه انجام دهد. در این راستا، بعد از گذشت یکسال از همکاری با سازمان حسابرسی و معاونت علمی دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود و برای نخستین بار تهیه و در دسترس قرار گرفت.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

تا به حال، امکان تبدیل کردن دانش به ارزش اقتصادی بالاخص برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود نداشت. چرا که، اعتبار شرکت‌ها را در بورس و بانک کاهش داده و موجبات زیان آن‌ها را فراهم می‌کند.

شناسایی کردن میزان سرمایه‌ها و دارایی‌های نامشهود در گزارشگری مالی از جمله مباحث حائز اهمیت برای فعالان اقتصادی به شمار می‌رود. مشتریان وسیع و افراد متخصص، همواره به عنوان ارزش اقتصادی جهت شماری از شرکت‌ها محسوب می‌شوند.

اختراعات، ایده‌ها و دیگر دارایی‌ها نیز در ردیف مواردی قرار داشتند که، هرگز در جایگاه دارایی اقتصادی از آن‌ها یاد نمی‌شد. سعی می‌شود تا دارایی شرکت‌ها واقعی و نقدپذیر گردد.

به دلیل به رسمیت نشناختن دارایی‌های مجموعه‌های اقتصادی توسط سیاست‌گذار، شماری از مجموعه‌های اقتصادی، در حال ورشکستگی قرار دارند. امید است که، به زودی شاهد اثرات مثبت این پایه‌گذاری جدید در تسهیلات دریافتی و صورت‌های مالی سال جاری این مجموعه‌ها باشیم.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید