2024-05-20 09:32:43

آرای قبلی دیوان باید برای اشخاص با ادعای مشابه اجرا شود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
آرای قبلی دیوان باید برای اشخاص با ادعای مشابه اجرا شود
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مطابق اظهارات رییس دیوان عدالت اداری، کلیه دستگاه‌های اجرایی باید تدابیری را برای جلوگیری از ورود دعاوی تکراری به دیوان اتخاذ کنند. از طرفی، براساس تبصره ماده یازدهم از قانون دیوان عدالت اداری، اجرای آرای قبلی و قطعی دیوان جهت افراد دارای ادعای مشابه الزامی است.

باید اشاره کنیم که، نشست مشترکی بین وزیر و معاون‌های آموزش و پرورش و معاونان و رئیس دیوان عدالت برگزار گردید که، هدف از آن ایجاد تعامل و همکاری بین آن‌ها بود. میزبان این جلسه، دیوان عدالت اداری بود. در این نشست، وزیر آموزش و پرورش جناب آقای رضا مراد صحرایی، از دیوان عدالت اداری در رابطه با صادر کردن آرای منصفانه که، به نفع مستخدمان آموزش و پرورش بود، تقدیر و تشکر ویژه به عمل آورد.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

مطابق صحبت‌های ایشان، بخش عمده افراد مشغول به کار در این وزارتخانه از معلم‌های زحمتکش تشکیل شده که، بخشی از جمعیت دولت را شامل می‌شوند. دیوان عدالت اداری، با توجه به مشکل این وزارتخانه باید عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش کند. مشکل اصلی بودجه، از دیدگاه وزیر آموزش و پرورش اصلی‌ترین چالش وزارتخانه آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

اجرا کردن آرای دیوان عدالت اداری، به تأمین منابع مالی نیاز داشته که، این امر باید از طرف دولت انجام شود. لازم به ذکر است که، هر ساله دولت قسمتی از این منابع مالی را تأمین کرده و تأمین کردن قسمت دیگر سال بعد صورت می‌گیرد. همین موضوع، موجب مضاعف شدن مشکل شده و بنابراین، اجرا کردن آرای دیوان در سر موعد مقرر انجام نمی‌شود.

 در انتهای این جلسه، دو طرف حاضر، برای تعامل بیشتر در زمینه پیشگیری تمایل خود را به ایجاد کارگروه و تشکیل دادن جلساتی مستمر اعلام کردند.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید