2024-05-20 04:19:52

آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم حذف شد؟ | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم حذف شد؟ | پارمیس
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

براساس اظهارات نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، علی‌رغم انتظار طرح‌ریزی برنامه‌ای عدالت‌محور از دولت آقای رئیسی، شاهد حذف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه هستیم. مطابق ماده 180 آیین‌نامه داخلی مجلس، برنامه هفتم، باید بسیار زودتر یعنی دو سال قبل خدمت مجلس تحویل داده می‌شد. این موضوع، نشان دهنده عدم اعتقاد مجلس و دولت به قانون برنامه است. از این رو، به طور معمول تنها 9 یا 25 درصد از قانون برنامه اجرا می‌شود.

مطابق گفته‌های این نماینده، باید به وضعیت بازنشستگان، مبانی اسلامی، شعار دولت و انتظار جامعه توجه شود. اما متأسفانه، خبری از دیده شدن این موضوع در برنامه هفتم نبوده است. بعلاوه، خبری از شفاف‌سازی و تجمیع حقوق دریافتی مقامات و مسئولین نیز در برنامه هفتم نیست. به همین علت است که، به معاون یک مجموعه، چهارصد میلیون تومان در یکسال برای اضافه کاری پرداخت می‌شود. حتی در صورت عدم اجرای این قوانین نیز از دولت انتظار می‌رفت آن را در برنامه هفتم بگنجاند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

با توجه به عدم ذکر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم، می‌توان از کامل نبودن آن اطمینان حاصل کرد. حتی خبری از تشکل‌های مردمی و صنفی نیز در این برنامه نیست. از این رو، انتظار می‌رود که، این لایحه به دولت بازگشته و با توجه به 9 هزار پیشنهاد ثبت شده تجدیدنظری در تدوین برنامه صورت بگیرد. پاسخ رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف در جواب به این تذکر داده شده، امکان بازگشت لایحه به کمیسیون در صورت رأی منفی مجلس شورای اسلامی به کلیات و مورد توجه قرار گرفتن شماری از موارد مطروحه در کمیسیون بود. بهترین نرم افزار حسابداری

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید