2024-05-20 07:26:50

نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار اعلام شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار اعلام شد
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مطابق اظهارات سرپرست معاونت تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی غرب استان تهران، زنان خانه‌دار، امکان قرار گرفتن تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی با انتخاب از بین سه نرخ مختلف را دارند. در واقع، در صورت انتخاب نرخ 18 درصد باید ماهیانه 955 هزار تومان، 14 درصد 743 هزار تومان و در نهایت 12 درصد 636 هزار تومان را پرداخت کنند.

در صورت دریافت حق بیمه 12 درصدی، با فوت شخص بیمه شده پیش از بازنشستگی، خانواده وی مستمری دریافت نمی‌کنند. ولی، در صورت فوت پس از بازنشستگی، امکان پرداخت مستمری فرد به خانواده‌اش وجود دارد. اما با اخذ حق بیمه 14 درصدی، فرد چه قبل از بازنشستگی به دیار باقی برود و چه بعد از آن، خانواده وی می‌توانند مستمری وی را بگیرند.

اما، در رابطه با حق بیمه 18 درصدی باید عرض کنیم که، در هر دو صورت فوت یا عدم فوت فرد پیش از بازنشسته شدن خانواده وی امکان دریافت مستمری را دارند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

مطابق اظهارات آذین شفیعی، زنان خانه‌دار با سن کمتر از پنجاه و بیشتر از هجده سال امکان بهره‌مندی از بیمه ذکر شده را دارند. بعلاوه، در صورت بالاتر بودن سن فرد از پنجاه سال در زمان بستن قرارداد، این درخواست در صورتی مورد قبول قرار می‌گیرد که، فرد از سابقه پرداخت حق بیمه قبلی از پنجاه سالگی به بعد برخوردار باشد.

براساس گفته‌های معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی غرب شهر تهران، افراد برای انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار نیازی به مراجعه حضوری به شعب را نداشته و امکان انجام این کار را به شکل کاملاٌ غیرحضوری دارند. در واقع، کلیه بانوان با ورود به سایت خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir امکان بستن قرارداد و پرداختن حق بیمه را دارند.

 از میان مدارک لازم جهت بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار می‌توان از یک قطعه عکس در اندازه 4*3، کارت ملی فرد متقاضی و کپی آن، شناسنامه و کپی از کلیه صفحات آن و تکمیل فرمی مربوط به بیمه زنان خانه‌دار نام برد.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید