2024-04-27 14:31:39

نرخ تورم 46 درصد، افزایش حقوق چند درصد؟ | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
نرخ تورم 46 درصد، افزایش حقوق چند درصد؟ | پارمیس
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

براساس اخبار منتشر شده، احتمالا در سال آینده شاهد افزایش حقوق کارمندان دولت به میزان 20 درصد هستیم. برطبق به عبارت دیگر، پرداختی افراد از 7 میلیون و 900 هزار تومان به میزان یک میلیون و 580 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. این موضوع در حالی است که، جامعه کارگری نگرانی‌های زیادی از بابت دریافتی‌های خود در سال آینده دارند. زیرا، تعداد زیادی از کارگران در شرکت‌های شبه‌دولتی و دولتی مشغول به کار بوده و این مسئله به مراتب بر روی حقوق کارگران اثر می‌گذارد.

این موضوع در حالی است که، تورم در کشور به میزان 46.1 درصد رسیده است. در واقع، عدد اعلامی جهت افزایش حقوق کارگران، شکافی 26 درصدی با تورم موجود در جامعه دارد. مطابق اظهارات کارشناس اقتصادی جناب آقای حسین محمودی‌اصل، در درجه اول این موضوع به قدرت خرید کارمندان و کارکنان دولت آسیب وارد می‌کند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

بودجه طرح‌های عمرانی، دومین جایی است که، آسیب زیادی را از کاهش درآمدهای دولت و کسری بودجه تجربه می‌کند. در حالت معمول، دولت‌ها موظف به افزایش حقوق با توجه به وجود تورم بالا در جامعه هستند. ولی، دولت‌ها این کار را انجام نداده و همین موضوع توان خرید افراد حقوق‌بگیر را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

به این ترتیب، رفته رفته شاهد از بین رفتن قشر متوسط هستیم و اقشار جامعه به دو قسمت توانمند و ضعیف تقسیم می‌شود. در واقع، کشور ما در سراشیبی افول اقتصادی قرار داشته و به هیچ‌وجه علاقه و انگیزه‌ای برای کار کردن با حداقل حقوق دریافتی برای کارگران و کارمندان وجود ندارد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید