2024-05-09 08:04:10

مژده دولت به بازنشستگان تأمین اجتماعی | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
مژده دولت به بازنشستگان تأمین اجتماعی | پارمیس
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

براساس گزارش اعلامی از طرف بانک اول، از میان بحث‌برانگیزترین مسائل دولت، می‌توان از حقوق بازنشستگان نام برد. هر ساله، شاهد تصمیم‌گیری در مجلس جهت افزایش مبلغ حقوق بازنشسته‌ها هستیم. مطابق اعلام وزیر رفاه در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری، تصویب پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان دیگر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.

در این میان، بخشی از مابه‌التفاوت حقوق بازنشسته‌ها در طی چند مرحله واریز شده و به زودی نیز قرار است مابقی آن پرداخت گردد. اگرچه، در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، مسئولان مربوطه جهت اعمال و تصویب حقوق بازنشسته‌ها وعده‌هایی داده بودند. ولی، تابه‌حال خبری از عملی شدن آن‌ها نبوده و شمار زیادی از بازنشستگان با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

مطابق اظهارات سازمان برنامه و بودجه، علی‌رغم اقدامات صورت گرفته به‌وسیله سازمان اعمال کامل متناسب‌سازی و پرداختن مستمری با لحاظ کردن متناسب‌سازی‌های انجام شده و با توجه به بالا رفتن هزینه‌های زندگی و نرخ تورم جامعه، بازنشسته‌ها مجدداٌ درخواست افزایش مستمری ماهانه خود را دارند. سازمان تأمین اجتماعی، با عنایت به بالا رفتن دوباره مستمری‌ها بدون توجه به مجوز قانونی، منابع مالی و همین‌طور محاسبات بیمه‌ای، با بحران‌هایی اساسی روبرو می‌شود. با توجه به توضیح ذکر شده، از آغاز سال جاری، 25 مورد از ادعای نماینده مجلس اجرایی شده و در حال واریز است.

 این موضوع در حالی است که، بند دیگری از لایحه بودجه کشور در رابطه با حساب کردن میانگین حقوق 5 سال آخر دوره خدمت از برنامه هفتم توسعه حذف شد. هر مبلغی که، در برابر کار غیرمستمر و یا مستمر برای فرد بیمه شده واریز می‌گردد، شامل کسر حق بیمه می‌شود. ولی، در صورت پرداخت حق‌الزحمه به صورت غیرنقدی، تنها در صورت مستمر بودن مشمول کسر حق بیمه هستند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید