2024-05-20 09:16:28

سقوط قیمت مسکن شایعه یا واقعیت؟ | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
سقوط قیمت مسکن شایعه یا واقعیت؟!
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

وزیر مسکن و شهرسازی، خبر از کاهش قیمت مسکن و ادامه‌دار بودن این جریان داده است. اما متأسفانه از آذر ماه سال قبل تاکنون، اطلاعاتی در رابطه با معاملات و قیمت مسکن از طرف بانک مرکزی انتشار پیدا کرده است. قبل از این نیز که، افکار عمومی حساسیت‌هایی ویژه را در رابطه با افزایش قیمت‌ها در دوره‌های مختلف نشان داده‌اند، دولت‌ها فی‌الفور صورت مسئله را پاک کرده و از طریق توقف منتشر کردن آمار مقیاس و معیاری را در دسترس مردم نگذارند.

در این شرایط، آذر ماه سال قبل، آخرین زمانی بود که، آماری در رابطه با معاملات مسکن و میزان قیمت منتشر شد. از آن زمان تا به حال، بانک مرکزی دیگر هیچ آماری را انتشار نداده است. ولی، در حال حاضر همان وزیر دولت که، خبر از ساخت یک میلیون واحد مسکونی داده بود، ارزانی مسکن را خبری خوش دانسته و بر ادامه‌دار بودن آن تأکید دارد.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

 اما موضوع مورد توجه این است که، این ارزانی در قیاس به کدام دوره زمانی اتفاق افتاده است. اما براساس اظهارات یکی از کارشناسان مسکن، خبری از کاهش قیمت مسکن در بازار نبوده و فقط رکودی عجیب و غریب در جامعه دیده می‌شود. در واقع، تا خبری از فراهم نشدن بازارهایی دقیق جهت افزایش قدرت خرید مردم نباشد، صحبت از کم شدن قیمت مسکن در واقع نوعی نقض غرض محسوب می‌شود. واقعاٌ در این فضا چگونه امکان کاهش قیمت مسکن وجود دارد. زمانی که، قیمت عجیب و غریب متری 100 ملیون تومان تبدیل به متری 80 تومان گردد، همچنان بسیار بالاست. بنابراین، بکارگیری صفت ارزانی در واقع نوعی شوخی محسوب می‌شود. بهترین نرم افزار حسابداری

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید