2024-05-20 01:27:46

دعوای دولت و بانک‌ها بر سر وام مسکن بالا گرفت | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
دعوای دولت و بانک‌ها بر سر وام مسکن بالا گرفت
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

براساس آمارهای اعلامی، بانک‌های کشور طی دو سال اخیر تسهیلاتی مرتبط با بخش مسکن را پرداخت نکرده است. از این رو، دولت تعدادی از آن‌ها را جریمه کرد. ولی، در حال حاضر، مطابق توضیحات ارائه شده از طرف دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری خصوصی، وزارت راه و شهرسازی در این رابطه نقش داشته است. متأسفانه، کمبود تیراژ ساخت از جمله معضلات پیش روی بخش مسکن است. خودداری کردن بانک‌ها از پرداختن تسهیلات ساختن مسکن، به عنوان مانعی بزرگ در این مسیر به شمار می‌رود.

عملکرد بانک‌ها طی دوسال اخیر خبر از عدم تمایل آن‌ها به تأمین کردن منابع مالی مرتبط با طرح‌های حمایتی و ساخت‌وساز نداشته و رغبتی به این کار نشان نمی‌دهد. در واقع، آن‌ها ترجیح می‌دهند تا سرمایه خود را برای بخشی صرف کنند که، هم سود زیادی داشته باشد و هم زمان بازپرداخت آن کوتاه‌تر باشد.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

مطابق آمارهای منتشر شده در رابطه با طرح ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، با گذشت دو سال از این طرح، بانک‌ها در اولین سال هجده درصد از تکلیف قانونی‌شان را در رابطه با تهسیلات این قسمت انجام داده‌اند که در سال دوم کاهش پیدا کرد و به 17 درصد نیست. در این میان، شرایط پرداختن این تسهیلات نیز مطرح می‌شود.

 در کلانشهرها، 550 میلیون تومان به عنوام سقف این وام در نظر گرفته شده است. موضوع مورد توجه این است که، با این رقم واقعاٌ امکان ساخت مسکن در کلانشهرها وجود ندارد. بانک‌ها زمانی برای پرداخت این نوع وام اقدام می‌کنند که، سی درصد از ساختمان تکمیل و فونداسیون در حال اجرا شدن باشد.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید