2024-05-20 07:26:57

خبر خوش برای مستأجران: وام مسکن 2 برابر شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
خبر خوش برای مستأجران: وام مسکن 2 برابر شد
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

وام مسکن، کمک بزرگی برای زوج‌های جوان و جوانان تازه ازدواج کرده به شمار می‌رود. این نوع وام را می‌توان از پرطرفدارترین تسهیلات ارائه شده در بانک‌ها دانست. در حال حاضر، اعلام شد که، مبلغ این وام به 200 میلیون تومان رسیده است. البته، این افزایش مستلزم تأیید طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره بهای املاک از طرف شورای نگهبان است.

طرحی که، مجلس آن را تصویب و متأسفانه شورای نگهبان ایرادهایی را به آن وارد کرد. البته، مجلس شورای اسلامی، در تاریخ 22 مرداد ماه سال جاری، اقدامات لازم را برای اصلاح این ایرادها انجام داد. بانک‌ها باید در صورت تأیید شورای نگهبان تصمیم‌گیری‌های لازم را در رابطه با پرداخت وام دویست میلیون تومانی آن هم با توجه به منابع موجود خود انجام بدهند.

مطابق بررسی‌های انجام شده، حتی شماری از بانک‌های کشور نیز با متقاضیان در پرداخت وام یکصد میلیونی اجاره همکاری نمی‌کنند. بعلاوه، شورای نگهبان هنوز طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای املاک مسکونی بوده و وام اجاره تنها در صورتی 2 برابر می‌شود که، طرح مذکور به تأیید برسد.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

اکنون، وام ودیعه مسکن، برای مراکز استان‌ها 70، تهران 100 و دیگر شهرها چهل میلیون تومان تعیین شده است. براساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده، پرداخت این تسهیلات تا انتهای شهریور سال جاری تمدید شد. نکته مهم اینکه، 40 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این نوع وام اختصاص داده شد که مطابق قانون این مبلغ بیشتر هم می‌شود.

برای ثبت‌نام جهت دریافت این وام باید به صورت غیر حضوری و از طریق ورود به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir اقدام کنید. بعد از تعیین شعبه و تأیید مدارک ارائه شده، فرد متقاضی باید با مراجعه به بانک پرونده تشکیل بدهد. فراموش نکنید که، جهت دریافت وام ودیعه مسکن، نیاز به داشتن کد رهگیری و اجاره‌نامه رسمی دارید.

مؤسسه اعتباری ملل، خاورمیانه، ایران‌زمین، گردشگری، شهر، آینده، سینا، پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، کارآفرین، رفاه، ملت، تجارت، صادرات، پست بانک، سپه، ملی و مسکن بانک‌هایی هستند که می‌توان از طریق آن‌ها برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کرد.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید