2024-05-09 14:28:23

جرائم مالیاتی بخشیده شد | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
جرائم مالیاتی بخشیده شد | پارمیس
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

براساس اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی به مدیران کل امور مالیاتی مناطق آزاد تجاری-صنعتی، تفویض اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش، تا انتهای ماه آذر 1402 از افراد حقوقی فعال در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و صاحبان مشاغل، در صورت واریز اصل مبلغ مالیات، به مدیران تمامی مناطق ذی‌ربط انجام می‌شود. براساس نامه سید محمدهادی سبحانیان، براساس تبصره دوم از ماده 119 از قانون برنامه 5 ساله توسعه، تسلیم کردن اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر، شرط بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی در این برنامه، به شمار می‌رود.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

با توجه به اینکه، شماری از اشخاص حقوقی فعال در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و همین‌طور صاحبان مشاغل، به دلیل اطلاع نداشتن از قوانین و مقررات، بین سال‌های 1390 تا 1394، اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نکرده و به جز محروم شدن از انواع معافیت‌های مالیاتی، جرائم تعیین شده در قانون مالیات‌های مستقیم نیز شامل حال آن‌ها شده‌اند.

 از این رو، با هدف تکریم این گروه از مودیان، در صورت واریز مبلغ مالیات حداکثر تا انتهای آذر ماه 1402، تفویض اختیار جرائم قابل بخشش مودیان مذکور، جهت عملکرد مالیاتی سال‌های 1390 تا 1394، به مدیران کل نواحی ذی‌ربط، تا صددرصد انجام می‌شود. بر این اساس، همه یا بخشی از اختیار ذکر شده قابلیت تفویض به رؤسای ادارات مالیاتی و معاونان مدیرکل ذی‌ربط را با رعایت کردن مقررات و در چارچوب مشخص شده دارد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید