2024-05-20 05:03:51

تصمیمات دولت و مجلس به نفع کارگران و صندوق تامین اجتماعی نیست! | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
تصمیمات دولت و مجلس به نفع کارگران و صندوق تامین اجتماعی نیست! | پارمیس
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

طبق گفته یکی از اعضای شورای اسلامی کار تهران، تصمیماتی که دولت و مجلس می‌گیرند به نفع کارگران و صندوق تامین اجتماعی نیست. با وجود آن اگه این دو نهاد ادعا دارند که در برنامه هفتم توسعه به دنبال تصویب قوانینی برای حمایت از حقوق کارگران هستند، اما در عمل تنها در حد حرف باقی مانده و حتی شاهد آن هستیم که سن بازنشستگی را افزایش میدهند. این افزایش سن را انجام می‌دهند تا صندوق تامین اجتماعی را از ورشکستگی نجات دهند اما از طرف دیگر طرح استاد-شاگردی را مطرح می‌کنند که به صندوق ضربه جدی وارد می‌کند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

به بیان رحیم میرعبدالله این طرح استاد و شاگردی، در عمل نیروی کار جدید را از داشتن بیمه تامین اجتماعی محروم می‌کند، و از طرف دیگر مهمترین منبع درآمد صندوق، حق بیمه‌ی کارگران است، که هر ماهه پرداخت می‌شود، که با این طرح مقداری از آن قطع خواهد شد. وی همچنین بیان کرد این طرح، باعث به کار گرفتن نیروی ارزان قیمت است، زیرا در این دوران بسیاری از افراد برای تنها گذران زندگی حاضر هستند.

برای آن عزیزانی که در مورد طرح استاد-شاگردی نمی‌دانند، باید گفت، بر اساس بند الحاقی 2 برنامه هفتم توسعه، برای بالا بردن مهارت آموزی، بنگاه‌ها و اصنافی که دارای 4 نفر فرد شاغل با بیمه هستند، از پایان شهریور ماه می‌توانند، حداکثر 4 نفر را با پرداخت دستمزد توافقی بین کارگر و استاد، و بدون الزام در پرداخت حق بیمه بیکاری و بازنشستگی و تنها با پرداخت حق بیمه درمان و از کارافتادگی استخدام کنند!

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید