2024-05-09 13:47:13

برنامه هفتم، تیر خلاصی است بر پیکر تامین اجتماعی | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
برنامه هفتم، تیر خلاصی است بر پیکر تامین اجتماعی | پارمیس
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران بیان کرد، متاسفانه مفاد برنامه هفتم توسعه به نحوی نگاشته شده است، که در صورت به تصویب رسیدن و اجرا شدنش، تیر خلاص را به تامین اجتماعی خواهد زد.

به بیانی دیگر، اگر مواردی که در این برنامه آمده است، تصویب گردد، سازمان تامین اجتماعی چنان ورشکسته می‌گردد که امکان ندارد بتواند سرپا بایستد.

علی دهقان کیا بیان کرد، موارد گنجانده شده  در برنامه هفتم توسعه که مربوط به  تامین اجتماعی است، در برخی بندها در مورد ساختار و اموال این سازمان صحبت شده است. چنان چه این بندها تصویب گردند، سازمان در عملکرد خود دچار مشکلات زیادی می‌شود که به آسانی قابل حل نیست.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

باید بدانیم  این سازمان طی ۷۰ سال عمر خود، همه هزینه های لازم را از طریق دریافت حق بیمه کسب کرده است و طی این سال ها هیچ کمک دولتی، از هیچ دولتی دریافت نکرده است؛ نه تنها طی این سالها، هیچ کمکی به این سازمان توسط دولت انجام نشده است، بلکه حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیز به آن بدهکار می‌باشد! این بدهی حق بیمه ۴۳ میلیون کارمند دولت است، و پرداخت هم نشده است.

بدون شک این عوامل موجب ایجاد نگرانی‌ کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان خواهد شد. از این رو  بهتر آن است که، مسئولین و دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه سریع تر فکری اساسی در مورد این مشکلات انجام دهند.

متاسفانه احکامی که در مورد سازمان تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه آمده است، موجب ایجاد عدم تعادل در منابع و مصارف این سازمان می‌گردد، این عدم تعادل ناپایداری مالی گسترده‌ی را در سازمان به وجود می‌آورد. تمامی مسئولین باید تمامی احکامی که در برنامه هفتم آمده است و به ضرر بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌باشد را بررسی و حذف و یا تعدیل کنند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید