2024-05-20 02:41:36

اصلی ترین مشکل سامانه مودیان برای کسب و کارها چیه؟ | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
اصلی ترین مشکل سامانه مودیان برای کسب و کارها چیه؟
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

هدف از راه‌اندازی سامانه مودیان، چیزی به جز یکپارچه‌سازی و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با مودیان مالیاتی نبود. ثبت‌نام کردن در این سامانه را می‌توان از وظایف اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل در نظر گرفت. براساس قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، هر یک از افراد مشمول پرداخت مالیات، الزاماٌ باید اقدامات لازم را برای دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی و ثبت‌نام در سامانه مودیان مالیاتی انجام دهند.

با راه‌اندازی این سامانه، کلیه مشمولان موظف به ارسال صورت‌حساب‌های خود در زمان‌های تعیین شده به سامانه مودیان مالیاتی هستند. براساس اعلام شماری از شرکت‌ها، در صورت درست کار کردن سامانه مودیان، از فرار مالیاتی جلوگیری می‌شد و دیگر خبری از بروز مشکلات متعدد در زمینه مالیات نبود. ولی، این سامانه مشکلات زیادی داشته و همه امکان وصل شدن به آن را ندارند. شاید بتوان نخستین و اصلی‌ترین مشکل سامانه مودیان را عدم معرفی هیچ نرم‌افزاری دانست. در واقع، این سامانه تنها اقدام به اعلام الگوی بارگذاری فاکتورها کرد. سامانه مودیان

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

کلیه شرکت‌ها، باید اقدام به بارگذاری تک‌به‌تک فاکتورهای خود در سامانه مودیان کنند. ولی، هیچ نرم‌افزاری از طرف سازمان امور مالیاتی در دسترس شرکت‌ها قرار نگرفته است. همین موضوع، موجب شده شرکت‌ها خودشان برای خرید آن اقدام کنند. چرا که، شرکت‌های بزرگ با مثلاٌ 5 میلیون فاکتور، باید به نرم‌افزار دسترسی داشته باشند. بعلاوه، شمار زیادی از شرکت‌های معتمد مالیاتی نوپا بوده و علی‌رغم نداشتن تسلط کافی به کار خود، ملزم به تهیه نرم‌افزار مودیان بودند.

همین موضوع، فشار زیادی را به شرکت‌ها وارد کرد. براساس شواهد، زیرساخت‌های لازم برای استفاده از سامانه مودیان وجود ندارد. از جمله دلایل این چالش را می‌توان تست خوب نداشتن فاز در نظر گرفت. به طور مثال، هر یک از شرکت‌های بزرگ، در ماه باید چند میلیون فاکتور صادر کنند. ولی، براساس اعلام افراد فعال در این حوزه، سامانه برای این افراد تهیه نشده است. ایراد وارد شده دیگر به سامانه مودیان، به شرایط و معیار بخشودگی مربوط می‌شود. براساس اظهارات مجلس شورای اسلامی، امکان بخشودگی جرایم مالیاتی تا انتهای سال 1403 وجود دارد. ولی، خبری از تصویب آیین‌نامه‌ای در رابطه با معیار و اساس این جرایم بخشیده در نیست. بهترین نرم افزار حسابداری

از طرف دیگر، به طور میانگین، وجود هفتاد هزار نیرو در سازمان امور مالیاتی الزامی است. در حالی‌که، نیروهای بسیار کمی در این مجموعه مشغول به کار هستند. لزوم پشت سر هم بودن تعداد فاکتورهای شرکت و تعدد در انواع فاکتور را می‌توان از دیگر چالش‌های سامانه مودیان در نظر گرفت.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها
زیر سیستم‌های یکپارچه استار

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید