2024-05-09 19:22:09

آیا اظهارنامه مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان هم اجباری شد؟ | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
اظهارنامه مالیاتی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اداره امور مالیاتی کشور، فرم اظهارنامه مالیاتی را تعیین کرده است. این فرم، اطلاعات مالی، حقوقی و شخصی را در گرفته و تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر شده معاف از مالیات مستقر شده در پارک‌های علم و فناوری نیز باید برای ارائه این اظهارنامه به اداره مالیات اقدامات لازم را انجام دهند.

متولیان و مسئولان امر دانش‌بنیان، بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند که، تمامی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و دانش‌بنیان ملزم به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود به سازمان امور مالیاتی در زمان تعیین شده هستند. در واقع، نباید گمان معافیت از مالیات و عدم نیاز به کامل کردن اظهارنامه بین آن‌ها وجود داشته باشد.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

مالیات‌ها، همواره تحت عنوان اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت در دو گروه غیر مستقیم و مستقیم قرار می‌گیرد. مالیات‌های مستقیم، از مجموعه‌های مختلفی برخوردار بوده که مالیات بر درآمد یکی از انواع آن به شمار می‌رود. هر یک از مودیان مالیاتی، باید در این نوع از مالیات در انتهای سال مالی از طریق ارسال و ثبت‌نام اظهارنامه مالیاتی، اقدام به ارسال هزینه‌ها، سود و زیان و درآمد خود به سازمان امور مالیاتی کنند.

اساساٌ مبلغ مالیات افراد مودی، مطابق اظهارنامه‌های مالیاتی مشخص شده است. این موضوع تنها در یک صورت و آن هم احراز خلاف واقع بودن اظهارات مودیان مالیاتی جهت سازمان امور مالیاتی کشور است. با توجه به دارای ترتیب خاص بودن مهلت و نحوه ثبت‌نام اظهارنامه مالیاتی، باید هر یک از مودیان مالیاتی اقدامات لازم را در رابطه با کسب اطلاع از شیوه ثبت کردن و تکمیل اظهارنامه مالیاتی و موارد مرتبط با آن انجام دهند. از این جهت، با عنایت به امری سالانه بودن موضوع مالیات و لزوم اقدام برای تسلیم اظهارنامه‌ها برای شرکت‌های مشمول برخورداری از معافیت مالیاتی، آگاهی نسبت به فرآیندهای لازم در این رابطه از الزامات است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید