2024-05-21 13:15:34

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لبنیاتی | پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لبنیاتی 
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شرکت فناوری ارتباطات پارمیس، با داشتن بیشتر از دو دهه فعالیت در زمینه تولید و عرضه نرم‌افزارهای حسابداری برای صنوف مختلف به جایگاهی ویژه در بین مردم دست پیدا کرده است. چرا که، مدیریت محترم این مجموعه،تاکید زیادی بر استفاده از افرادی نخبه و متخصص، فناوری روز دنیا و همین‌طور تجربیات کارآمد مشتریان داشته‌اند. به این ترتیب، محصولاتی متنوع در حوزه مالی و مدیریتی تولید شده و انواع کسب‌وکارها به رشد و پیشرفتی قابل‌توجه رسیده‌اند.

راه اندازی فروشگاه لبنیاتی، از جمله جذاب‌ترین ایده‌ها برای کارآفرینان به شمار می‌رود. شیر و مشتقات آن از جمله پرطرفدارترین و بهترین مواد غذایی در تمام دنیا هستند. همزمان با افزایش فروش انواع فرآورده‌های لبنی، راه اندازی مغازه لبنیاتی به یکی از سودآورترین ایده‌ها بدل شده است. 

تأسیس این فروشگاه، به همین راحتی‌ها هم نبوده و به استراتژی‌های دقیق، اشتیاق، صبر و کار زیاد نیاز دارد. در واقع، این پیشرفت و موفقیت در کسب‌وکار به شکل خود‌به‌خودی و اتفاقی اتفاق نیفتاده و از برنامه‌ریزی دقیق نشأت می‌گیرد. در ادامه، با ذکر نکات لازم در رابطه با راه اندازی فروشگاه لبنیاتی با شما عزیزان همراه هستیم. 

مراحل راه اندازی فروشگاه لبنیاتی 

مراحل راه اندازی فروشگاه لبنیاتی 

برای راه اندازی مغازه لبنیاتی، مانند هر شغل دیگری باید مراحلی را طی کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این رابطه انجام دهید. در ادامه، با ذکر کلیه مراحل لازم برای راه اندازی فروشگاه لبنیاتی در خدمت شما هستیم. در صورت دنبال کردن تمامی این موارد، پیشرفت و توسعه کسب‌وکار شما را تضمین می‌کنیم. 

اولین مرحله: برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار خود 

داشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی روشن را می‌توان از الزامات موفقیت یک فرد کارآفرین به شمار آورد. تهیه طرح تجاری، مواردی از جمله استراتژی قیمت‌گذاری، برندینگ و انتقال دادن پیام برند به هر یک از مخاطبان و تحقیقات بازاریابی را شامل می‌شود که، نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکار شما پیش از شروع کسب‌وکار برای شما ایفا می‌کند. در رابطه با نوشتن این طرح باید به چند موضوع مهم از جمله هزینه‌های تاسیس فروشگاه لبنیاتی و نحوه کسب درآمد تان توجه لازم را داشته باشید.  بهترین نرم افزار حسابداری

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

هزینه افتتاح فروشگاه لبنیاتی 

هزینه افتتاح فروشگاه لبنیاتی 

با توجه به مدل کسب‌وکارتان باید هزینه‌های متفاوتی را برای تاسیس مغازه لبنیاتی پرداخت کنید. ولی، فراموش نکنید که، برای هر شخصی با هر سرمایه‌ای جایی در این صنف وجود داشته و جای نگرانی از این بابت نیست. بهترین راه برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه استفاده از تجربیات افرادی کارکشته و مشورت با آن‌هاست. در حال حاضر، با توجه به افزایش روز‌به‌روز قیمت‌ها نیاز به صرف مبلغ زیادی برای تاسیس فروشگاه لبنیاتی دارید. در ادامه، شما را با جزئیات هزینه‌های مورد نیاز جهت تأسیس این مغازه آشنا می‌کنیم. 

  • هزینه رهن و اجاره مغازه‌ای مناسب 

انتخاب کردن محیطی مناسب با بازدهی و شرایطی عالی از اوجب واجبات در زمان راه اندازی مغازه لبنیاتی به شمار می‌رود. پیشنهاد ما استفاده از مغازه‌ای با متراژ 45 تا 50 متر است که، لوله‌کشی شهری، گاز، برق و آب نیز داشته باشد. 

  • هزینه لازم برای خرید تجهیزات 

پس از رهن و اجاره مغازه، نوبت به خرید انواع دستگاه‌های ضروری و تجهیزات لبنیاتی می‌رسد. چرا که، بدون تهیه این اجناس امکان تولید انواع فرآورده‌های لبنیاتی را ندارید. از میان این تجهیزات می‌توان به یخچال ایستاده جهت گذاشتن فرآورده‌های لبنی در داخل آن، خمیرگیر، میکسر، پمپ، لوله‌گشی استیل، همزن، ترازو، دیگ بخار، خامه‌گیر، دستگاه کره‌گیر و ظروف پلاستیکی اشاره کرد. با توجه به افزایش مداوم قیمت‌ها، به مراتب باید هزینه زیادی را به خرید این تجهیزات و دستگاه‌ها اختصاص بدهید. 

  • هزینه‌های ثابت راه اندازی مغازه لبنیاتی 

بسته به نوع کسب‌وکار خود، باید هزینه‌ای را نیز برای حقوق و دستمزد پرسنل، برق، آب و همین‌طور اجاره مغازه به صورت ماهیانه اختصاص بدهید. 

برخی اوقات، محاسبه کردن فیش حقوقی پرسنل مغازه لبنیاتی، امری بسیار زمان‌بر و پیچیده است. بعلاوه، اگر اشتباهی هم در زمان انجام محاسبات رخ بدهد، باید جواب پس بدهید. اینجاست که، نرم‌افزار حقوق و دستمزد می‌تواند به کمک شما بیاید تا از شر همه این چالش‌ها و مشکلات خلاصی پیدا کنید. به این ترتیب، با اختصاص زمانی کم می‌توانید انواع فیش حقوقی را در زمانی کم صادر کنید. 

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها

درآمد مغازه لبنیاتی 

از آنجایی که، امکان فروش محصولاتی بسیار متنوع از جمله شیره انگور، تخم‌مرغ، خرما، ارده، عسل، پنیر، سرشیر، خامه، ماست چکیده و ساده و شیر را در مغازه لبنیاتی دارید، در نتیجه، امکان حصول درآمد زیادی را از این کسب‌وکار دارید. فرض کنید که، در روز یک میلیون تومان کار می‌کنید. در صورت فعالیت در 365 روز سال، درآمد سالیانه شما معادل سیصد و شصت و پنج میلیون تومان است. در صورت کسر هزینه‌های جاری از آن، 142 میلیون تومان سود بدست آورده‌اید. 

مرحله دوم: ثبت‌نام کردن برای مالیات 

در حال حاضر، ارسال و تهیه کردن اظهارنامه مالیاتی، جهت کلیه اشخاص حقوقی با هر نوع مشوق، معافیت و فعالیتی الزامی است. دقت داشته باشید که، مطابق رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی کشور، کلیه مراحل ثبت‌نام مالیاتی به شکل تمام الکترونیکی انجام می‌شود و هیچ نیازی به حضور فیزیکی در اداره‌های مالیاتی نیست. مراحل مربوط به ثبت‌نام مالیاتی شامل به شرح زیر است: 

  1. انجام دادن پیش ثبت‌نام مالیاتی 
  2. صحت‌سنجی کلیه اطلاعات 
  3. تولید کردن و ارسال تمامی اطلاعات کاربری
  4. انجام ثبت‌نام الکترونیکی
  5. اعتبارسنجی میدانی و ستادی اطلاعات و رسیدن به آخرین مرحله 

مرحله سوم: باز کردن حساب بانکی تجاری و اخذ کارت 

افتتاح حساب اعتباری و بانکی اختصاصی، برای حفظ دارایی‌های شخصی اهمیت بسیار بالایی دارد. در صورت ترکیب حساب‌های تجاری و شخصی، اگر فردی از مغازه لبنیاتی شما شکایت کند، کلیه دارایی‌های شخصی‌تان همچون ماشین و خانه به خطر می‌افتند. 

مرحله چهارم: خریداری کردن نرم‌ افزار حسابداری لبنیاتی 

ثبت کردن کلیه منابع درآمد لبنیاتی و مخارج مختلف، از اهمیت زیادی برای درک عملکرد مالی کسب‌وکار شما برخوردار است. از طریق نگه‌داشتن حساب‌های دقیق با استفاده از نرم‌افزار حسابداری، به هر چه ساده‌تر شدن محاسبات مالیاتی شما کمک شایان توجهی می‌کند.

 از طریق این برنامه حسابداری، به راحتی محصولات متنوع موجود در مغازه را بدون هیچ‌گونه محدودیتی گروه‌بندی کرده و قیمت هر یک را مشخص بفرمایید. البته، ورود اطلاعات مربوط به هر کدام از مشتریان را نیز می‌توانید در نرم‌افزار لبنیاتی درج کنید. در صورت نیاز به حذف و ویرایش اطلاعات نیز امکان انجام این کار برایتان وجود دارد. 

حتی نرم‌افزار حسابداری لبنیاتی، قابلیت ارسال مبلغ فاکتور خرید مشتری بر روی دستگاه کارتخوان را نیز دارد. به این ترتیب، احتمال وارد کردن مبلغ اشتباه گرفته می‌شود. به کمک این ویژگی منحصربه‌فرد، اعتماد مشتریان را تا حد قابل‌توجهی جذب کرده و سرعت راه انداختن کار آن‌ها را بالا می‌برید. 

مرحله پنجم: مجوزهای لازم را دریافت کنید

در صورت دریافت نکردن مجوزهای لازم برای تاسیس مغازه لبنیاتی، باید جریمه‌های سنگینی را نیز پرداخت کنید. حتی ممکن است مجبور به بستن فروشگاه خود شوید. در نتیجه، از همان اول کار به فکر دریافت مجوزهای لازم باشید. 

نحوه دریافت مجوز کسب مغازه لبنیاتی 

نحوه دریافت مجوز کسب مغازه لبنیاتی 

جهت دریافت پروانه کسب مغازه لبنیاتی از اتحادیه مورد نظر، طی مراحل زیر الزامی است: 

  • ارسال کردن درخواست خود از طریق سامانه ایرانیان اصناف 
  • مورد بررسی قرار دادن درخواست از طرف ارگان مربوطه ( این کار حدوداٌ ده روز زمان می‌برد. )
  • ارسال مدارک در صورت پذیرش اولیه 
  • ارسال مدارک و اسناد بعد از پذیرش به واحد بازرسی برای بازدید از اتحادیه
  • تصمیم‌گیری هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط شخص متقاضی و در نهایت صدور جواز کسب 
  • پرداختن مبلغ الزامی اتحادیه از جانب سامانه ایرانیان اصناف 
  • صدور پروانه کسب برای افراد صلاحیت‌دار از طرف رئیس اتحادیه به مدت یکسال و تمدید آن بعد از این مدت برای دوره پنج یا ده ساله

مرحله ششم: تشکیل دادن پرونده بیمه برای فروشگاه لبنیاتی 

به جز پروانه کسب، مغازه لبنیاتی شما به بیمه نیز برای ادامه فعالیت نیاز دارد. تشکیل پرونده بیمه و امور بیمه‌ای، از مهم‌ترین کارهایی است که، در زمان تاسیس فروشگاه باید انجام دهید. نخستین قدم جهت انجام کارهای بیمه‌ای مغازه، اخذ کد کارگاهی است. بعد از دسترسی کارفرما به این کد مهم امکان رد کردن بیمه از طریق معرفی کردن افراد شاغل در فروشگاه لبنیاتی را دارد. 

هفتمین مرحله: برای طراحی وب سایت مغازه لبنیاتی اقدام کنید

وبسایت را می‌توان ویترین یا تابلوی مغازه لبنیاتی شما دانست. با راه‌اندازی سایت، کسب‌وکارتان را در معرض دید مشتری می‌گذارید. دقت کنید که، مشتری‌های شما از یک شهر یا محله نبوده و همه افراد استفاده کننده از بستر اینترنت امکان خرید از شما را دارند. طراحی وبسایت، تعداد مشتریان شما را بالا برده و به رشد و پیشرفت هر چه بیشتر کسب‌وکارتان کمک می‌کند. 

مدیریت هزینه‌ها با نرم‌افزار حسابداری لبنیاتی پارمیس 

مشکلات و چالش‌های فراوانی، در مسیر مدیریت کردن هزینه‌ها پیش روی افراد فعال در این حوزه قرار دارد. انجام مواردی از جمله تشخیص درآمدها و فروش، ارزیابی کردن سود مغازه لبنیاتی، کنترل کردن میزان فروش و محاسبه کردن کلیه هزینه‌ها به شکل ماهانه و روزانه همواره برای افراد مشغول به کار در این حوزه سخت است. به کمک نرم‌افزار حسابداری لبنیاتی، امکان انجام آسان این کار برایتان وجود دارد. به این ترتیب، هم اعتماد مشتریان را به خودتان بالا می‌برید و هم سرعت فروش را تا حد زیادی افزایش می‌دهید. از طرفی، خبری هم از بروز خطای محاسباتی نیست. 

زیر سیستم‌های یکپارچه استار

جمع‌بندی

در این مقاله، نکاتی کاربردی را در رابطه با جزئیات مرتبط با حرفه لوازم خانگی با شما همراه بودیم. اگر شما هم در فکر راه‌اندازی فروشگاه لوازم خانگی هستید، کافیست با خرید نرم‌افزار حسابداری کاربردی و مناسبی امور مالی مغازه خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برنامه حسابداری لوازم خانگی پارمیس، در این مواقع راهکاری عالی برای شماست. برای آشنایی با این برنامه، کافیست شماره تماس مجموعه پارمیس مندرج در وبسایت را شماره‌گیری کرده و با تیم فروش ما مشورت بفرمایید. 

سوالات متداول

هزینه‌های تاسیس فروشگاه لبنیاتی شامل چه مواردی است؟

مواردی از جمله، نرم‌افزار حسابداری، اخذ پروانه کسب و اجاره و رهن مغازه جزء هزینه‌های اصلی در زمان افتتاح فروشگاه لبنیاتی به شمار می‌روند.

درآمد مغازه لبنیاتی چقدر است؟

از آنجایی که، امکان فروش محصولاتی بسیار متنوع از جمله شیره انگور، تخم‌مرغ، خرما، ارده، عسل، پنیر، سرشیر، خامه، ماست چکیده و ساده و شیر را در مغازه لبنیاتی دارید، در نتیجه، امکان حصول درآمد زیادی را از این کسب‌وکار دارید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید