2024-03-19 07:23:25

3 مزیت استفاده از صندوق فروشگاهی در رابطه با مدیریت انبار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
صندوق فروشگاهی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

صندوق فروشگاهی به عنوان بخشی از تجهیزات فروشگاه‌های مدرن از ‌های گذشته مورد استفاده بوده است؛ اما تولید نرم افزار حسابداری فروشگاهی و اضافه شدن سخت افزارهای کامپیوتری به صندوق‌های فروش، باعث تحول این بخش از تجهیزات فروشگاهی در سال‌های اخیر شده است. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این تجهیزات صندوق فروشگاهی داشته باشیم و رابطه آن را با مدیریت واحد انبار مورد بررسی قرار دهیم.

صندوق فروشگاهی (نقطه فروش) چیست؟

صندوق فروشگاهی در عصر مدرن به تجهیزاتی گفته می‌شود که در نقطه فروش فروشگاه‌ها برای محاسبه قیمت و صدور فاکتور مشتریان به کار می‌رود. منظور از نقطه فروش، محلی فیزیکی در کسب و کار شماست که مشتری پس از انتخاب محصولات و کالاهای مورد نظر خود، در آن محل نسبت به پرداخت و تسویه صورتحساب خود اقدام می‌کند. در گذشته صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز به عنوان محلی برای نگهداری وجه دریافت شده به کار می‌رفت، اما با پیشرفت فناوری اضافه شدن ماشین حساب به آن، از آن برای محاسبه قیمت نهایی و مجموع پرداخت‌ها نیز استفاده شد. برنامه حسابداری

به مرور زمان چاپگرها به این صندوق‌ها اضافه شدند، تا علاوه بر محاسبه مجموع قیمت کالاها، صورتی از کالاهای محاسبه شده نیز به مشتری ارائه گردد. با پیشرفت فناوری کامپیوتر، صندوق‌های فروشگاهی امروزی در غالب نمایشگری لمسی با نرم افزارهای پیشرفته حسابداری فروشگاهی و متصل به فیش پرینترهای حرارتی به بازار عرضه شده اند. در ادامه به بررسی مزیت‌های  نرم افزار صندوق فروشگاهی و ارتباط آن با عملکرد واحد انبار می پردازیم. نرم افزار فروشگاهی

رابطه صندوق فروش و واحد انبار

نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس، با اتصال به نرم افزار انبار مزیت‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از مهترین آنها می‌توان به 3 مورد زیر اشاره کرد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با امکانات نرم افزار انبارداری و مدیریت انبار، به صفحه نرم افزار حسابداری پارمیس پرو مراجعه نمایید. و در صورتی که به دنبال نرم افزارهای یکپارچه مالی و امکانات گسترده فروش در شعب مختلف هستید، می‌توانید به صفحه نرم افزار یکپارچه مالی و حسابداری پارمیس استار مراجعه کنید.

نرم افزار انبارداری

مدیریت بهتر انبار و کالا

واحد انبار یکی از اولین واحدهایی است که تاثیر مزیت‌های استفاده از صندوق فروشگاهی مکانیزه را تجربه می‌‍کند. استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی این امکان را به شما می‌دهد تا در هر لحظه به موجودی واقعی انبار خود دسترسی داشته باشید. زیرا با خرید و تحویل هر کالا در فروشگاه، تعداد فروش از موجودی انبار کم شده و به صورت اتوماتیک برای آن سند حسابداری صادر می‌شود.  از طرف دیگر صندوق فروشگاهی مجهز به نرم افزار انبار مکانیزه است که از قابلیت‌های کاربردی مانند اعلام یا هشدار موجودی منفی کالا، تعریف کدینگ، سریال و بارکد و غیره بهره مند است تا مدیریت انبار را تسهیل کند.

مطالعه بیشتر: پایانه فروشگاهی چیست؟

حسابداری فروشگاهی و صندوق فروشگاهی پارمیس ، علاوه بر امکانات کامل نرم افزار انبار، واحد انبار را به تمامی کانالهای فروش متصل می‌کند. نرم افزار انبار پارمیس استار این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به تعداد دلخواه انبار تعریف کنید و محل فیزیکی هر کالا را در انبار مورد نظر مشخص کنید. تعریف مشخصه‌های شناور، کدینگ، سریال و پشتیبانی از انواع بارکد در کنار گزارشات پیشرفته، تنها بخشی از امکانات این نرم افزار است.

مدیریت بهتر خرید و تامین کالا

تامین کالا و دسترسی مشتریان به همه کالاهای مورد نیاز آنها، از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کارهای فروشگاهی است. به همین دلیل، آگاهی از موجودی انبار، تاریخ مصرف کالاهای فاسد شدنی، تخمین نیاز مشتریان در آینده و ظرفیت موجود و آینده انبار برای پذیرش کالا، به ایجاد برنامه خرید و تامین کالای هدفمند، سازماندهی شده و منطبق با سیاست‌های فروش کمک فراوانی می‌کند.

زیر سیستم انبار و کالای نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس به صاحبان کسب و کارهای فروشگاهی در دسترسی به این اطلاعات کمک فراوانی می‌کند. از همین رو، امکان خرید و تامین کالا متناسب با نیازهای واقعی کسب و کار و جلوگیری از زیان مرجوعی کالا و یا فاسد شدن مواد در انبار برای ایشان فراهم می شود. علاوه بر این با دسترسی ب اطلاعات کالاهای پرفروش و کم فروش، شما قادر خواهید بود تا حاشیه سود خود را از فروش کالاهای پرطرفدار بالا ببرید.

بیشتر بدانید: نرم افزار حسابداری تولیدی

 تهیه گزارشات پیشرفته و به‌روز از انبار

دسترسی به گزارشات پیشرفته انبار بدون اتصال نرم افزار انبار و صندوق فروشگاهی ممکن نیست؛ زیرا که در سیستم‌های سنتی، انبارگردانی و دسترسی به روز اطلاعات نیازمند تهیه گزارشات دقیق فروش و سپس تغییر موجودی انبار به صورت دستی و در نهایت تهیه گزارشات مرتبط با انبار است.

این فرایند در سیستم‌های سنتی، بسیار زمانبر است و نیروی کار بسیاری زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. در حالی که با استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس، نه تنها موجودی انبار بلافاصله بعد  از خرید، و یا بازگشت از خرید ، بروز می‌شود؛ بلکه کلیه اسناد حسابداری مرتبط با انبار به صورت اتوماتیک در نرم افزار حسابداری پارمیس ثبت می‌شود تا حجم زیادی از مراحل اداری کسب و کار شما حذف شده و در زمان تهیه گزارشات سازمانی به کمترین زمان ممکن نیاز داشته باشد .

حتما بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی

سوالات متداول برای 3 مزیت استفاده از صندوق فروشگاهی در رابطه با مدیریت انبار

  1. صندوق فروشگاهی چیست؟
    به تجهیزاتی گفته می‌شود که در نقطه فروش فروشگاه‌ها برای محاسبه قیمت و صدور فاکتور مشتریان به کار می‌رود. منظور از نقطه فروش، محلی فیزیکی در کسب و کار شماست که مشتری پس از انتخاب محصولات و کالاهای مورد نظر خود، در آن محل نسبت به پرداخت و تسویه صورتحساب خود اقدام می‌کند.

  2. رابطه صندوق فروش و واحد انبار چیست؟
    در مورد رابطه صندوق فروش و واحد انبار  به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: مدیریت بهتر انبار و کالا، مدیریت بهتر خرید و تامین کالا، تهیه گزارشات پیشرفته و به‌روز از انبار.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید