2024-03-19 02:40:24

مدیریت هزینه‌های سفر با برنامه حسابداری پارمیس همراه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در دنیای پرشتاب امروز که علاوه بر آدم‌ها، عقربه‌های ساعت نیز در حال دویدن هستند و بیش از هر زمان دیگری در حال کلنجار رفتن با دغدغه‌ها و مشکلات زندگی هستیم؛ به راه‌هایی برای فاصله گرفتن از جریان تند و سریع زندگی و سپری کردن وقت با دوستان و خانواده هستیم. سفر یکی از راه‌حل‌هایی است که می‌توان برای لذت بردن از زندگی و ایجاد حال خوب نام برد. اما سفر خوب نیاز به برنامه‌ریزی دارد و مهم‌ترین قسمت این برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی برای تامین مخارج سفر است. با گشتن در موتور جستجوی گوگل راهکارهای متعددی درباره مدیریت هزینه‌های سفر مواجه می‌شوید که گاهی مهم‌ترین بخش این مدیریت را از قلم انداخته‌اند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

در کنار چک لیست راهنما برای مدیریت هزینه‌های سفر ، به راهنمایی هر چند مختصر در رابطه با مدیریت هزینه‌های زندگی شخصی و هدف‌گذاری برای تامین بودجه سفر نیاز داریم. به ویژه امروزه که هزینه‌های جاری در زندگی افزایش یافته و به سختی می‌توان مبلغی را با هدف سفر کردن، پس انداز کرد. برنامه‌ریزی برای شروع یک سفر به‌یادماندنی از چند هفته و یا چند ماه زودتر و با برنامه‌ریزی برای پس‌انداز کردن شروع می‌شود. البته ممکن است شما پس‌انداز کردن را خیلی جدی نگیرید به‌ویژه زمانی که صحبت از سفر رفتن باشد. پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله “چرا پس انداز مهم است” بزنید تا بهتر ضرورت برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری پول سفر را درک کنید. در ادامه کمی از کارهایی که باید برای برنامه‌ریزی سفر انجام دهید، صحبت می‌کنیم.

مقصد سفر
تاثیر مقصد سفر در هزینه های سفر

مقصد را تعیین کنید

بسته به اینکه چه مقصدی را برای خود در نظر گرفته‌اید و چه مسیری را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرده‌اید، می‌تواند بخش مهمی از مدیریت هزینه‌های سفر را به خود اختصاص دهد. اگر سفر با هواپیما و به مقصدی بسیار دور را انتخاب کرده‌اید، به بودجه‌ای بسیار بیشتر از زمانیکه سفر با خودروی شخصی را مد نظر دارید، احتیاج پیدا می‌کنید. بنابراین در شروع برنامه‌ریزی برای سفر، باید مقصد را تعیین کنید تا بتوانید هزینه‌های سفر را بر اساس مسافت و راه رفتن به مقصد و همچنین نوع تفریحات مد نظر خود را ارزیابی کنید.

پیش‌بینی هزینه رفت‌و‌آمدها در طول سفر

در کنار هزینه بلیط رفت و برگشت، هزینه جابه‌جایی در طول سفر را هم باید در نظر بگیرید. اگر با ماشین شخصی خود به سفر می‌روید هزینه سوخت و تعمیر احتمالی را باید مشخص کنید. در غیر این صورت، بسته به بودجه‌ای که می‌توانید به کل سفر اختصاص دهید باید هزینه‌ای که برای جابه‌جایی در طول سفر می‌توانید پرداخت کنید را مشخص نمایید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبارداری

تعیین هزینه اقامت در طول سفر

بخش مهم دیگری که باید در مدیریت هزینه‌های سفر تعیین شود، هزینه اقامت است. باید هزینه اقامت در هتل و مسافرخانه‌ها در شهر مقصد را بپرسید و تصمیم بگیرید که در هتل برای خود اتاق رزرو کنید و یا اقامتگاه‌های محلی. بودجه بندی هزینه‌های سفر تا حد زیادی به سبک سفر نیز بستگی دارد. اگر شما اقامت در هتل‌های پنج ستاره و لوکس را ترجیح می‌دهید و خدمات هتل برای شما مهم‌تر از گشت‌و‌گذار در شهر و مناطق دیدنی آن است، مسلما بخش عمده‌ای از بودجه سفر را باید برای اقامت در نظر بگیرید. اما برخی افراد سفر را برای دور شدن از تجملات و شلوغی‌های زندگی شهری انتخاب می‌کنند و تمایل دارند در اقامتگاه‌های محلی که رنگ و بویی از فرهنگ آن جامعه را دارد برای سکونت انتخاب کنند.

هزینه های سفر
تعیین دقیق هزینه های سفر با اپلیکیشن حسابداری

در سفر چه خواهید خورد؟

خوراک از نیازهای ضروری هر انسانی است و به ویژه این موضوع در طول سفر اهمیت دوچندانی می‌یابد. زیرا خوردن غذاهای جدید و متنوع علی‌الخصوص‌ خوراکی‌های محلی می‌تواند به راحتی در لیست جذابیت‌های سفر قرار بگیرد. بنابراین باید به هنگام برنامه‌ریزی برای سفر این موضوع را هم در نظر بگیرید و با گشت و گذار در سایت‌های مرتبط دیدگاه روشنی درباره هزینه خوراک در مدت سفر و مبلغی که باید برای هر وعده غذایی در شهر مقصد بپردازید، پیدا کنید. از آنجا که هزینه وعده‌های غذایی می‌تواند مبالغ بسیار بالایی را به شما تحمیل ‌کند، برخی ترجیح می‌دهند با خرید غذاهای کنسروی و کاهش دادن هزینه‌های خوراکی در طول سفر، بودجه آن را به برنامه‌های دیگر سفر اختصاص دهند.

برنامه‌های تفریحی در طول سفر را مشخص کنید

هدف از سفر کردن، تفریح است و باید به تفریح در طول سفر بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دهیم. بنابراین اغلب مقصد سفر را براساس نوع تفریحات مورد علاقه خود، انتخاب می‌کنیم. در محاسبه بودجه لازم برای سفر باید تفریحات سفر و هزینه‌های آن را نیز در نظر داشته‌باشیم. هزینه گشت‌و‌گذار در موزه‌ها و مکان‌های باستانی که نشان‌دهنده فرهنگ و تاریخ آن شهر یا کشور است با هزینه چرخیدن در مراکز خرید و تفریحات جدید متفاوت است. مسلما اگر یکی از اهداف شما در سفر خرید کردن باشد، باید بودجه بسیار بالایی را برای خود در نظر گرفته و از طریق شناسایی دقیق تمامی نیازهای خود این بودجه را فراهم کنید و این به معنای برنامه‌ریزی مالی دقیق و بودجه‌بندی شفاف است.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار تولید و بهای تمام شده

برنامه‌ریزی مالی با هدف پس‌انداز کردن هزینه سفر

در مقاله‌های قبل از وبلاگ پارمیس مانند « شما هم به برنامه مالی سالانه نیاز دارید» و یا «6 فاکتور مهم در برنامه ریزی مالی برای کسب و کارها» درباره برنامه‌ریزی مالی و اهمیت آن در زندگی شخصی و کسب‌و‌کارها صحبت کرده‌ایم. در این مقاله‌ها درباره اهمیت برنامه مالی و حساب و کتاب دقیق هزینه‌ها و درآمدها صحبت کرده‌ایم و اینکه بهتر است برای برنامه‌ها و اهداف مختلف خود بودجه‌بندی کرده و بخشی از درآمد ماهانه را به پس انداز کردن برای آن برنامه‌ها اختصاص دهید.

سفر کردن نیز یکی از هزینه‌های سالانه است که باید برای زمان و هزینه‌های آن برنامه‌ریزی داشته‌باشید. تامین هزینه سفر را می‌توان در برنامه مالی سالانه خود قرار داد و بودجه مورد نیاز برای داشتن یک سفر خوب را در اولویت‌بندی پول پس‌انداز شده تامین کرد. یکی از ابزارهایی که برای بودجه‌بندی کردن هزینه‌های سفر نیاز دارید، یک اپلیکیشن حسابداری است که ریز تمام هزینه‌های خود را در آن ثبت کنید. البته نیاز به اپلیکیشن حسابداری از قبل سفر تا بعد از سفر وجود داشته و همراه شما خواهد بود.

بیشتر بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

هزینه سفر
بودجه بندی هزینه سفر با پارمیس همراه

بودجه‌بندی هزینه‌های سفر با برنامه حسابداری پارمیس همراه

اگر تمام هزینه‌ها و درآمدهای ماهانه خود را در برنامه حسابداری دقیق و کامل ثبت کنید، مدیریت مناسبی برای هزینه‌های خود خواهید داشت. در واقع با ثبت دقیق تمام هزینه‌ها می‌توانید برای پس‌انداز بیشتر هزینه‌های غیرضروری را شناسایی و حذف کنید. در حسابداری شخصی پارمیس همراه علاوه‌بر ثبت تمام هزینه‌ها و درآمدها، می‌توانید اشخاص خانواده را نیز معرفی کرده و هزینه‌های هر کدام را به طور جداگانه ثبت کنید.

یکی از امکانات بسیار مناسب این برنامه حسابداری، بودجه بندی برای اهداف مختلف است. در واقع شما می‌توانید اهداف خود را در این برنامه ثبت و بودجه مد نظر را تعیین کنید. با پس‌انداز کردن و ثبت مبلغ پس‌انداز شده با هدف مشخص، میزان پیشرفت تلاش شما برای رسیدن به بودجه مد نظر را نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر هدف شما سفر کردن باشد و طبق مطالب گفته‌شده در بالا هزینه لازم برای سفر را پیش‌بینی کرده‌ و بودجه لازم را تعیین کنید، می‌توانید این هدف و جزئیات آن را نرم افزار ثبت کنید.

در طول سفر نیز با ثبت تمام هزینه‌ها، راحت‌تر می‌توانید هزینه‌هایی را که برای اهداف مختلف تخمین زده‌اید را مدیریت کنید. در واقع با ثبت هزینه‌ها و جزئیات مرتبط به آن‌ها، می‌توانید تا حد زیادی مطابق برنامه تعیین شده خود گام بردارید. ثبت اطلاعات مالی روزانه در برنامه حسابداری شخصی پارمیس همراه به شما کمک می‌کند نسبت به هزینه‌های خود آگاهی بیشتری داشته و برای مدیریت بهتر و موثرتر آنها با استناد به این اطلاعات تصمیمات مناسب‌تری اتخاذ کنید.  البته بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که شما می‌توانید تمام منابع درآمدی خود را نیز ثبت کنید و برای افزایش سطح درآمد خود یا استفاده از دارایی‌های خود برای داشتن درآمد منفعل تصمیم‌گیری کنید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید