2024-04-18 07:38:48

سیر تا پیاز مغازه‌ت رو با نرم افزار حسابداری پارمیس حساب و کتاب کن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

میوه‌فروشی یکی از مشاغلی است که همیشه مشتری دارد و صاحب چنین کسب‌و‌کاری چندان دغدغه فروش را نخواهد داشت. چون با یکی از اقلام ضروری زندگی سر‌و‌کار دارد که در هر صورت مردم همواره مشتری میوه و سبزی خواهند بود.
من هم اغلب بعد از ساعت کاری و در مسیر رفتن به خانه از مغازه میوه‌فروشی محله میوه و سبزیجات مورد نیاز را خریداری می‌کنم. هفته گذشته قرار بود چند نفر از دوستان را برای دورهمی کوچک دعوت کنم. به همین خاطر آخر وقت به مغازه اکبرآقا، میوه فروشی محله سر زدم تا ببینم میوه تازه و مناسب مهمانی دارد یا نه!

مطالعه بیشتر: نرم افزار انبارداری

وارد مغازه که شدم، اکبرآقا شدیداَ سرگرم حساب و کتاب بود؛ حتی متوجه ورود و سلام من هم نشد. کمی ایستادم و به میوه‌ها نگاه کردم تا ببینم چه میوه‌ای می‌توانم برای مهمانی بخرم. در همین حین اکبرآقا، کلافه از حساب و کتاب که نمی‌توانست سود دو هفته اخیر را حساب کند، نگاه از دفتر خود برداشت و متوجه حضور من شد.
– سلام اکبرآقا. خوبی؟ سخت مشغول حساب و کتابی!
+ سلام علیکم. خسته نباشی. چی بگم. یک روز که حساب و کتاب نمی‌کنم و فروش را دقیق ثبت نمی‌کنم به این مشکل می‌خورم. این هفته خیلی شلوغ بودم و مشتری‌ها زیاد بودن و نتونستم اطلاعات فروش را ثبت کنم؛ حالا که باید دخل و خرج مغازه را مشخص کنم، سخت سردرگم شدم. دیگه کلافه شدم از این وضعیت.
– شما از نرم افزار حسابداری میوه و تره‌بار استفاده نمی‌کنی؟
+ نرم افزار!!! نه بابا. من حوصله این کارها رو ندارم، همیشه آخر روز فروش کل هر روز ثبت می‌کنم.
– ولی اکبرآقا حوصله نمی‌خواد که! فقط کافیه با توجه به نیاز مغازه و بودجه مد نظرتون، بهترین نرم افزار حسابداری میوه‌فروشی و یه سیستم ساده بخرید. همین.
نرم افزار حسابداری به شما کمک می‌کنه همزمان با هر فروش، میزان فروش و مبلغ آن رو ثبت کنید. حتی اگر چند نفر فروشنده هم که داشته باشید، به اطلاعات فروش روزانه هر فرد دسترسی خواهید داشت. اجازه بدید با دوستم مشورت کنم، تا بتونم اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری رو در رابطه با نرم افزار حسابداری میوه فروشی در اختیارتون بذارم.
چند کیلو میوه خریدم و در راه خانه به دوست حسابدارم زنگ زدم و مشکل حسابداری میوه‌فروشی را با او در میان گذاشتم.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد
بهترین نرم افزار حسابداری میوه فروشی چه ویزگیهایی باید داشته باشد؟
با توجه به تجربه دوستم در حسابداری کسب‌و‌کارهای مختلف، خیلی دقیق نیازهای حسابداری میوه‌فروشی را تعریف و امکانات متناسب با آن نیازها را برای من لیست کرد.
میوه‌فروشی‌ها اغلب هر روز برای مغازه و با هدف تامین موجودی کالا، خرید دارند؛ درنتیجه باید هر بار نوع اقلام خریداری شده، قیمت و مقدار را ثبت کنند تا بتوانند سود و زیان هر ماه را محاسبه کنند. برای این محاسبه، باید اطلاعات فروش روزانه را هم ثبت کنند، یعنی هر مشتری چه میوه و سبزی و با چه وزنی خریداری کرده است.

از آنجایی که بیشتر خرید و فروش‌های این صنف بر حسب وزن انجام می‌شود، به ترازو نیاز دارند که با وارد کردن قیمت هر واحد، مبلغ اقلام خریداری شده توسط مشتری را محاسبه کند. در واقع این ترازو، فاکتور مشتری را با جزئیاتی مانند قیمت واحد، وزن و مبلغ نهایی صادر می‌کند که همین فاکتور باید برای صاحب مغازه ثبت شود. پس اگر به فکر خرید نرم افزار حسابداری هستی باید این نکته را در نظر داشته‌باشی که نرم افزار حسابداری قابلیت اتصال به ترازو را داشته‌باشد.

باید حتما بدانید: نرم افزار حسابداری تولیدی

بد نیست توضیح کوتاهی در مورد اتصال ترازو به نرم افزار و چاپ فیش را در نظر داشته‌باشی. اگر دقت کرده باشی زمانی که فیش چاپ شده توسط ترازو را دریافت می‌کنی، نام کالا، وزن و قیمت روی آن چاپ شده‌است. برای اینکه اطلاعات فیش در نرم افزار حسابداری ثبت شود، از بارکد چاپ شده روی فیش استفاده می‌شود.
در واقع اول باید کالا را با کد مشخص در نرم افزار تعریف کنی. با خرید هر کالا و وارد کردن کد و وزن آن، بارکدی برای آن کالا تعریف می‌شود که نرم افزار از طریق همین بارکد اطلاعات هر فیش را ثبت می‌کند.
همان‌طور که می‌دانی مغازه‌های بزرگتر که مشتریان زیادی هم دارند برای سرعت بالا در محاسبه فاکتور مشتریان، چند ترازو در مغازه قرار می‌دهند. در این صورت صاحب مغازه نیاز دارد که میزان فروش هر ترازو یا به طور دقیق‌تر هر صندوق را در پایان روز داشته‌باشد تا بتواند عملکرد هر کدام از کارکنان خود را ارزیابی کند. نرم افزار فروشگاهیاتصال ترازو به نرم افزار حسابداری میوه فروشی
سود و زیان هر کسب‌و‌کاری برحسب درآمد و هزینه‌های آن محاسبه می‌شود. بنابراین باید تمام هزینه‌ها مانند هزینه انبار و حمل‌و‌نقل محصولات، هزینه حقوق و دستمزد کارکنان، اجاره‌بها و هزینه انرژی مغازه و موارد دیگر ثبت شوند.

البته این را هم باید برای این صنف در نظر گرفت که بخشی از یک محصول ممکن است به مرحله فروش نرسیده و به عنوان محصول دور ریز در نظر گرفته شود. در اینجا لازم است وزن محصولی که دور ریز شده‌است، به صورت برگشت به انبار در نرم افزار ثبت شود تا در محاسبه درست سود و زیان در نظر گرفته‌شود.

در کنار بحث سود و زیان، خرید بار و پرداخت بهای آن به تامین‌کننده مطرح است که چون معمولا در مقدار بالا این معامله انجام می‌شود، پول به صورت چک بین خریدار و فروشنده رد و بدل می‌شود. با در نظر گرفتن مشغله فکری این روزهای مردم، احتمال دارد که تاریخ سررسید چک‌های دریافتی یا پرداختی فراموش شود. به همین دلیل اکثر نرم افزارهای حسابداری امکان هشدار تاریخ سررسید چک‌های ثبت‌شده در نرم افزار را دارند. امکان دیگری نیز که بیشتر تامین کنندگان از آن استفاده می‌کنند، محاسبه راس چک‌های دریافتی از خریداران است. با محاسبه راس چک می‌توان برای ادامه همکاری و شرایط معاملات بعدی تصمیم‌گیری کرد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار CRM

نرم افزار حسابداری پارمیس؛ بهترین نرم افزار برای میوه‌فروشی‌

از صحبت‌های دوستم متوجه شدم که برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری باید امکانات مد نظر را در کنار قیمت خرید نرم افزار حسابداری مقایسه کرد. هیچ اصول کلی برای انتخاب بهترین نرم افزار وجود ندارد، چون نیازهای مشاغل با یکدیگر متفاوت است. از آنجا که هر کسب‌و‌کاری بودجه محدودی را می‌تواند برای خرید نرم افزار در نظر بگیرد، باید امکانات حسابداری را برحسب بودجه اولویت‌بندی کند. من با بررسی‌هایی که انجام دادم، نرم افزار حسابداری پارمیس را انتخاب کردم.

نرم افزار حسابداری پارمیس مناسب کسب‌و‌کارهای کوچک تا بزرگ

از آنجا که نرم افزار حسابداری پارمیس حدود 20 سال تجربه در زمینه تولید نرم افزار حسابداری را دارد، توانسته است به شناخت کاملی از نیازهای حسابداری مشاغل و کسب‌و‌کارهای مختلف دست پیدا کند. بنابراین با در نظر گرفتن این نیازها، امکانات متعددی را بر حسب استانداردهای حسابداری برای کاربران نرم افزار طراحی کرده‌است.

می‌توان نرم افزارهای حسابداری پارمیس را به سه دسته کلی نرم افزارهای حسابداری ویندوزی، نرم افزار حسابداری ابری و نرم افزار حسابداری و مالی یکپارچه تقسیم کرد. بنابراین محصولات این شرکت پاسخگوی نیازهای حسابداری کسب‌و‌کارهای کوچک و خانگی تا سازمانهای بزرگ است.

نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس برای فروشگاه‌های میوه و تره‌بار گزینه مناسبی است. چون امکان اتصال به ترازو و دستگاه کارتخوان بانک‌ها را دارد و مهم‌ترین نیاز این صنف یعنی ثبت فاکتورِ هر مشتری و پرداخت از طریق کارت را تامین می‌کند.

در صندوق فروشگاهی پارمیس امکان تعریف صندوقدارهای مختلف وجود دارد. با این امکان می‌توان عملکرد هر یک از کارکنان یعنی میزان فروش و ساعت شروع و پایان هر شیفت کاری را بررسی کرد. همچنین مشاهده گزارش روزانه برحسب هر صندوق و با بازه زمانی دلخواه به صورت لحظه‌ای برای مدیریت امکانپذیر است.

البته مزیت مهم دیگر نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس، امکان تعریف صف است. به بیان ساده‌تر، شما می‌توانید به طور همزمان برای چند مشتری فاکتور صادر کنید و دیگر نیازی نیست که فاکتور یک مشتری به طور کامل بسته و پرداخت انجام شود و بعد از آن فاکتور مشتری بعدی ثبت شود. در کنار این امکان، در نرم افزار پارمیس می‌توان به فاکتور بسته شده در صورت نیاز اقلام جدیدی را اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حسابداری شرکتی

امکان تعریف صف در نرم افزار حسابداری میوه و تره بار

برخی صاحبان مشاغل به‌ویژه بنکدارها که به صورت عمده فروشی و در مقیاس‌های بالاخرید و فروش دارند، به دنبال نرم افزاری هستند که در کنار ثبت فاکتور و پرداخت، کارهای مربوط به حسابداری مانند محاسبه سود و زیان، ثبت پرداختی‌ها و دریافتی‌ها و تعریف اشخاص، ارائه گزارش‌های مالی و مالیاتی مهم مانند صورت سود و زیان، اظهارنامه مالیاتی، صورت جریان وجوه نقد و دیگر گزارش‌ها را انجام دهد. با در نظر گرفتن این موارد، نرم افزار حسابداری پارمیس می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد. زیرا بسیاری از امور حسابداری کسب‌و‌کارهای مختلف را مطابق با استانداردهای حسابداری انجام می‌دهد.

در صنف میوه و تره بار، برخی به کار صادرات و واردات میوه مشغول هستند که برای این گروه ثبت تمام هزینه‌ها مانند هزینه ثبت سفارش جدید، هزینه بارانداز و گمرک برای محاسبه قیمت تمام شده محصول اهمیت بسیار دارد. این ثبت دقیق به شرط امکانات لازم در نرم افزار حسابداری کار ساده‌ای خواهد بود که می‌بایست به کمک اصول حسابداری تمام فعالیت‌ها و تراکنش‌های مالی را پیگیری و ثبت کرد. نرم افزار حسابداری پارمیس تمام این نیازها را بررسی و راهکاری مناسب برای کاربران خود در نظر گرفته‌است.

به عنوان مثال برای بنکداران و افراد فعال در حوزه واردات و صادرات، کار کردن با افراد مشخص اهمیت بسیار دارد. راس گیری چک، تعریف اشخاص و مشاهده گزارش کارکرد آنها، هشدار تاریخ سررسید چک و موارد دیگر از بخش‌های مهم نرم افزار پارمیس است که به مدیریت بهتر کسب‌و‌کار به صاحبان مشاغل کمک می‌کند. نرم افزار پخش مویرگی

فضای کم نرم افزار حسابداری میوه و تره بار برای میدان تره بار

راهکار ابری محصول دیگری از نرم افزار پارمیس است که بسیاری از محدودیت‌های نرم افزارهای ویندوزی را از بین برده‌است. این راهکار ابری به سخت افزار خاصی نیاز ندارد و می‌توان حتی به کمک گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت از امکانات نرم افزار ابری استفاده کرد. مزیت مهمی که راهکار ابری برای کاربران خود دارد، قیمت مناسب آن است؛ زیرا در راهکار ابری کاربران تنها هزینه حق اشتراک ماهیانه را پرداخت می‌کنند و همانند خرید نرم افزار ویندوزی نیازی به پرداخت مبلغ سنگین اولیه نیست.

راهکار ابری در نرم افزارهای حسابداری کارایی بسیار بالایی دارد. زیرا محدودیت زمانی و مکانی دسترسی به اطلاعات مالی و حسابداری را از میان برده‌است و می‌توان در هر زمان از شبانه‌روز و بدون وابسته بودن به سیستمی خاص، به محیط نرم افزار و اطلاعات حسابداری دسترسی داشت. گزارش‌های مالی حاصل از بخش حسابداری می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر برای پیشرفت کاری کمک کند و این در دسترس بودن گزارش‌ها در راهکار ابری مزیتی بسیار مهم است.

حسابداری با راهکار ابری به تجهیزات سخت افزاری خاصی نیاز ندارد و همین ویژگی می‌تواند آن را به عنوان گزینه مناسب برای صنف میوه فروشی که فضای مناسبی ندارند، تبدیل کند. به ویژه اینکه در این صنف بیشتر برای صدور و ثبت فاکتور از نرم افزار حسابداری استفاده می‌شود.

باید بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار فروشگاهی و پایانه فروشگاهی

مزایای استفاده از نرم افزار فروشگاهی پارمیس 

مزایای استفاده از نرم افزار فروشگاهی پارمیس 

با توجه به اهمیت استفاده از نرم افزار فروشگاهی پارمیس در کسب و کارها بهتر است اشاره‌ای هم به مزیت های استفاده از آن داشته باشیم. 

اولین مورد: امکان برقراری ارتباطی موثر و همیشگی با مشتریان از طریق ارسال انواع پیامک 

دومین مورد: امکان تعریف کردن سطح دسترسی تمامی افراد استفاده کننده از نرم افزار 

سومین مورد: افزایش سرعت کاربران در صدور انواع فاکتور برای مشتریان مغازه 

چهارمین مورد: در نظر گرفتن دوره های پورسانت و تخفیف جهت رفاه حال بیشتر مشتریان 

پنجمین مورد: اعمال کنترل و مدیریتی هر چه بهتر بر روی انبار و کالاها 

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

قبل از هر اقدامی برای خرید و نصب نرم افزار حسابداری فروشگاهی، از توجه به چند مورد مهم غافل نشوید. مورد اول اینکه، نرم افزاری را انتخاب کنید که، گزارش های مدیریتی، جامع و دارای قابلیت تحلیل را به شما ارائه دهد. 

دومین مورد، تهیه برنامه ای با ارزش خرید بالا بوده که امکاناتی عالی را در اختیارتان قرار دهد. قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس، علیرغم برخورداری از قابلیت هایی متنوع بسیار رقابتی بوده و همواره به رفاه حال مشتریان نیز توجه می شود. 

بعلاوه، نرم افزار فروشگاهی را انتخاب کنید که، همواره و با توجه به نیازهای شما بروزرسانی شده و به این طریق پشتیبان کسب و کارتان باشد. ویژگی آخر اینکه، نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب الزاماٌ باید با توجه آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و در دسترس مردم قرار بگیرد.  

فروش و خدمات پس از فروش پارمیس در سراسر کشور 

شرکت پارمیس، خدمات مختلفی را خدمت مشتریان قبل و بعد از تهیه نرم افزار فروشگاهی قرار میدهد. در هر نقطهای از کشور که باشید، به آسانی میتوانید از دموی رایگان استفاده کرده و پیش از هر اقدامی برای خرید با کلیه امکانات و قابلیتهای این برنامه حسابداری آشنا شوید. بعلاوه، خدمات پس از فروش مجموعه پارمیس، تا یکسال بعد از فعالسازی نرم افزار حسابداری فروشگاهی به شما مشتریان ارائه می شود. فقط کافیست با تیم خبره مشاوران حاضر در شرکت تماس حاصل کنید تا پاسخگوی سوالات شما در رابطه با نرم افزار باشند. 

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار CRM و نرم افزار تولیدی و نرم افزار شرکتی

جمع بندی

شرکت پارمیس، همواره برآوردن نیازهای شما مشتریان عزیز را در رأس امور قرار میدهد. یکی از دستاوردهای این مجموعه تولید نرم افزاری است که، امکان مدیریتی هر چه بهتر بر روی فرآیندهای مالی فروشگاهتان را در کوتاهترین زمان ممکن برایتان فراهم میکند. به این ترتیب، رسیدن به پیشرفت در کسب و کار دیگر برایتان یک رویا نیست. 

سوالات متداول

انواع نرم افزار پارمیس برای کسب و کار فروشگاهی کدام ها هستند؟

نرم افزار پارمیس پرو، پارمیس 360 و پارمیس استار سه نرم افزاری هستند که برای کسب و کارهای فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب چیست؟

از میان ویژگی های یک نرم افزار فروشگاهی خوب می توان از برخورداری از ارزش خرید بالا، به روزرسانی مداوم و ارائه گزارش های مدیریتی، جامع و دارای قابلیت تحلیل یاد کرد.

سیر تا پیاز مغازه‌ت رو با نرم افزار حسابداری پارمیس حساب و کتاب کن.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید