2024-03-19 02:40:26

حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 11 دقیقه
حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

صدف از دوستان قدیمی من است که در دانشگاه طراحی لباس خوانده‌ است. به‌خاطر روحیه کارآفرینی‌اش تصمیم دارد با همکاری همسرش یک فروشگاه لباس راه‌اندازی کند، که به مرور و با آشنا شدن با سلیقه و نیاز مشتریان خود، به کار طراحی و تولید لباس بپردازد. اما با مشکل حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری روبرو است. از آنجا که صدف تا به حال کار فروشندگی نکرده‌ است، با اصول فروشندگی و مواردی که باید برای مدیریت درست محصولات و حساب و کتاب پرداختی‌ها رعایت کند، آشنایی ندارد.

بنابراین از من کمک خواست تا در مورد حسابداری فروشگاه لباس و حسابداری تولیدی پوشاک و تمام اصول حسابداری که باید از همان شروع کار در نظر بگیرد، اطلاعاتی را جمع آوری کنم. شاید اطلاعات مالی و حسابداری که به صدف در مدیریت کسب و کارش کمک کرد، برای شما نیز که فروشگاه لباس با هر اندازه‌ای دارید مفید باشد که در ادامه تمام موارد را با شما به اشتراک گذاشته‌ام.

حسابداری فروشگاه پوشاک، فاکتور اصلی در موفقیت

یکی از عوامل موفقیت هر کسب‌ و‌ کاری، مدیریت مالی درست است. هدف هر کسب‌ و‌ کار به‌دست آوردن سود در ازای ارائه محصول یا خدمات مشخص است. بنابراین باید با ابزاری دقیق تمام هزینه‌های ثابت و متغیر کسب‌ و‌ کار را پیگیری، ثبت و سود نهایی حاصل از فروش را محاسبه نمود. نرم افزار حسابداری کاربردی‌ترین ابزار برای تامین این نیاز کسب‌ و‌ کارها است که بسته به نیاز هر صنف، امکانات خاصی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. که مدیریت حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری بسیار راحت‌تر است.

در کنار محاسبه سود و زیان همان طور که می‎‌دانید تمام مشاغلِ موظف هستند در زمان‌های مشخصی گزارش‌های مالی مختلفی را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. از این گزارش‌ها برای محاسبه میزان مالیات سالانه بر اساس درآمد و دارایی‌های هر شرکت استفاده می‌شود. بنابراین شخصی که حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری را انجام می‌دهد انتظار دارد تا نرم افزار حسابداری بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری و حسابرسی طراحی شده‌ باشد تا گزارش‌های مالیاتی استانداردی مانند اظهارنامه مالیاتی، ترازنامه و گزارش صورت سود و زیان را ارائه کند.

البته گزارش‌های مالیاتی مختلف بر اساس اطلاعات ثبت شده در نرم افزار تهیه می‌شوند. این اطلاعات از ثبت تمام تراکنش‌های مالی که در یک کسب‌ و‌ کار اتفاق می‌افتد، حاصل می‌شود. بنابراین، یک نرم افزار حسابداری باید بخش‌های مختلف:

  • حسابداری
  • خزانه
  • کالا و انبار برای مدیریت موجودی کالا
  • خرید و فروش برای ثبت دقیق اطلاعات فعالیت‌های انجام شده
  • اشخاص برای معرفی مشتریان و تامین‌کنندگان
  • و همچنین تولید برای مدیریت کارگاه‌های تولیدی را داشته‌باشد.

بنابراین تهیه بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه‌های پوشاک باید در لیست اقدامات اولیه قرار بگیرد که طبیعتا شناخت کامل نیازهای کسب‌ و‌ کار و بودجه تخصیص داده‌ شده برای خرید، معیارهای اصلی برای خرید نرم افزار هستند.

فروشگاه لباس و پوشاک در حسابداری خود چه مواردی را باید رعایت کند؟

صحبت کردن با افرادی که تجربه کار در فروش پوشاک و لباس را دارند، بهترین راهنما برای شناخت دقیق نیازهای این صنف است. به‌ همین دلیل با چند فروشنده لباس که به صورت خرده فروشی یا عمده به توزیع و فروش انواع پوشاک مشغول بودند، صحبت کردم تا بتوانم تمام نیازهای این صنف از نرم افزار حسابداری را برای دوستم لیست کنم. نکته‌ای که همه آنها روی آن تاکید داشتن این بود که حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری بسیار راحت‌تر است.

حسابداری پوشاک با نرم افزار حسابداری
حسابداری با نرم افزار حسابداری پوشاک

تنوع بالای محصولات و فاکتورهای متعدد برای آنها

مد و فشن به عنوان یکی از صنعت‌های مهم، بخش قابل‌توجهی از اقتصاد هر کشوری را به خود اختصاص داده‌است. اهمیت دادن به این صنعت، تنوع بالا در پوشاک و محصولات عرضه شده در این صنف را به همراه دارد. در نتیجه این صنعت یکی از متنوع‌ترین صنایع است که محصولات تولیدی آن از نظر رنگ، جنس پارچه، مدل دوخت و طراحی، اندازه و بسیاری فاکتورهای دیگر با یکدیگر متفاوت هستند. در اینجا متوجه ضرورت حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری می‌شوید.

تنوع محصول، اختلاف قیمت را به همراه دارد که این تنوع بر ثبت دقیق اطلاعات هر محصول و ضرورت انبارگردانی در پایان سال تاکید می‌کند. زیرا با فروش محصولات در همان فصل، نقدینگی شرکت افزایش یافته و نیازی نیست در پایان فصل با سود بسیار پایین محصولات فروشگاه را بفروشید. علاوه‌ بر این، تنوع در رنگ و سایز یک کالای مشابه باعث می‌شود که برای کنترل موجودی انبار، به هنگام ثبت کالا فاکتورهای مختلفی مانند رنگ یا سایز لباس، مدل، زنانه یا مردانه بودن را در نظر بگیرید. بنابراین باید در نرم افزار امکان تعریف فاکتورهای مختلف برای محصولات وجود داشته باشد.

بیشتر بدانید: نرم افزار فروشگاهی

ثبت فاکتورهای خرید و فروش

برای هر فروشگاهی لازم است فاکتورهای خرید و فروش به طور کامل ثبت شوند. اطلاعاتی که در این بخش حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری ثبت می‌شوند برای محاسبه بهای تمام شده کالا، سود حاصل از فروش آنها و نیز کنترل موجودی انبار کاربرد دارند.

معرفی اشخاص در نرم افزار و مشاهده صورتحساب آنها

از امکانات ضروری در حسابداری، تعریف اشخاص به عنوان تامین‌کننده و یا مشتری است. به کمک این بخش تمام فعالیت‌ها و تراکنش‌های مالی با اشخاص مختلف ثبت می‌شود؛ در نتیجه با مشاهده گزارش‌ فعالیت‌های هر شخص می‌توان برای توسعه کسب‌و‌کار تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

برای صدف مهم است که بداند کدام یک از تامین‌کنندگان کالای بیشتر با شرایط پرداخت بهتری به او می‌دهد. مشتریان فروشگاه از محصولات کدام یک از تولیدکنندگان بیشتر استقبال می‌کنند و از فروش چه نوع پوشاکی سود بیشتری را به دست می‌آورد. این اطلاعات را از بخش اشخاص می‌توان به‌دست‌ آورد.

ثبت کالا و فروش آن از طریق بارکدخوان

جهت سهولت ثبت اقلام خریداری شده توسط مشتری و صدور فاکتور خرید برای وی، اغلب فروشندگان ترجیح می‌دهند از بارکدخوان برای ثبت کالا استفاده کنند. به کمک این امکان می‌توان با سرعت بالا اقلام را در فاکتور ثبت و قیمت فاکتور را محاسبه نمود. علاوه‌ بر‌ این، با ثبت فاکتور و محاسبه مبلغ آن نیاز است مبلغ فاکتور به دستگاه کارتخوان ارسال شود تا فرایند پرداخت از سرعت و دقت لازم برخوردار باشد.

مدیریت موجودی کالا در فروشگاه و انبار

برای اطلاع از موجودی کالا می‌بایست بخش فروش به بخش انبار در حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار انبار حسابداری متصل باشد؛ به گونه‌ای که با فروش هر کالا، از موجودی انبار نیز کسر شود. اغلب برای محصولاتی که تاریخ انقضا دارند، کنترل موجودی برای فروش محصولات پیش از رسیدن به تاریخ انقضا اهمیت بسیاری دارد. ولی از آنجا که مد و فشن به صورت فصلی تغییر می‌کند، برای فروش محصولات و تبدیل آنها به پول نقد لازم است حواسمان به موجودی کالا باشد تا در پایان فصل با برگزاری جشنواره تخفیف فروش بیشتری را برای فروشگاه داشته‌ باشیم.

ارتباط با مشتریان و امکان ارسال پیام‌های تبلیغاتی

گاهی برای فروش بهتر نیاز است با ارسال پیام‌های تبلیغاتی و اعلام جشنواره تخفیف به مشتریان فروشگاه، ارتباط با مشتریان را حفظ کرد. بنابراین به‌ویژه برای فروشگاه‌های خرده فروشی نیاز است نرم افزار حسابداری امکان ثبت اطلاعات مشتریان و ارسال پیامک برای آنها را داشته باشد. زیرا همان‌طور که می‌دانید به‌دست آوردن مشتریان جدید هزینه بسیار بالاتری نسبت به حفظ مشتریان قدیمی دارد.

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه های پوشاک

بعد از اینکه به ضرورت حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری برای کسب‌و‌کار صدف پی بردیم، باید بهترین نرم افزار حسابداری را برای شروع کار انتخاب می‌کردیم. پس قبل از هر چیز، نیازهای این صنف و آینده‌ای که صدف برای کسب‌و‌کار خود در نظر داشت را تعیین کردیم و با در نظر گرفتن بودجه‌ای مشخص برای خرید نرم افزار حسابداری از بین گزینه‌های بسیاری نرم افزار حسابداری پارمیس را انتخاب کردیم. در ادامه این بخش دلایل انتخاب حسابداری پارمیس را برای شما توضیح خواهم داد.

بهترین نرم افزار پوشاک
بهترین نرم افزار صنف پوشاک

در نظر گرفتن نیازهای کسب‌و‌کارهای کوچک تا بزرگ

از آنجا که فناوری اطلاعات پارمیس بیش از 20 سال سابقه کار در زمینه طراحی نرم افزار حسابداری دارد، توانسته به شناخت کاملی از نیازهای اصناف مختلف برسد. به همین دلیل محصولات مختلفی را برای کسب‌ و‌ کارهای کوچک تا بزرگ طراحی کرده‌ است. نرم افزار حسابداری ابری که بسیار مناسب نیازهای کسب‌و‌کارهای کوچک و خانگی است. نرم افزار حسابداری پارمیس پرو که برای تامین نیازهای شرکت‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و حتی فروشگاه‌ها طراحی شده‌است.

نرم افزارهای مالی و حسابداری یکپارچه که برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگتر طراحی شده و با نام پارمیس استار برای یکپارچه کردن اطلاعات مالی این شرکت‌ها در حال توسعه است. بنابراین این شرکت همگام با بزرگ شدن کسب‌و‌کارها و با محصولات مختلف خود در کنار آنها خواهد بود و نیازهای حسابداری آنها را پاسخ خواهد داد.

  • آموزش و پشتیبانی قوی

    برای صدف که از همان شروع کار نیازی به استخدام حسابدار ندارد و تا به حال با هیچ نرم افزار حسابداری کار نکرده است، خدمات پشتیبانی و آموزشی فاکتور بسیار مهم در انتخاب نرم افزار است. فناوری اطلاعات پارمیس یک سال خدمات پشتیبانی رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد و پاسخگوی تمام سوالات و مشکلات کاربران در رابطه با نرم افزار است. علاوه بر این، فیلم های آموزشی کاملی برای آشنایی کاربران با بخش‌های مختلف نرم افزار را در محیط نرم افزار قرار داده است که این کمک بزرگی به کاربران تازه‌ کار به‌شمار می‌رود.

    آموزش و پشتیبانی نرم افزار پوشاک
    آموزش و پشتیبانی قوی نرم افزار پوشاک
  • صندوق فروشگاهی

    حسابداری پارمیس برای فروشگاه‌ها، صندوق فروشگاهی در نظر گرفته است که از طریق اتصال به دستگاه بارکدخوان، صدور فاکتور خرید را سریعتر کرده‌است. از آنجا که نرم افزار پارمیس به دستگاه کارتخوان متصل می‌شود، امکان پرداخت از طریق کارتخوان، به صورت نقدی و یا حتی ترکیبی را نیز برای کاربران خود فراهم کرده‌است. در نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس می‌توان همزمان برای چند مشتری فاکتور خرید صادر کرد که به واسطه حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری این امکان می‌توان به اصطلاح مشتریان را همزمان در صف خرید قرار داد.
    علاوه براین، با هر خرید و ثبت فاکتور آن در صندوق فروشگاهی، موجودی کالا از انبار کسر می‌شود و در نتیجه مدیریت موجودی انبار راحت‌تر خواهد‌بود.

  • ارائه گزارش‌های مالی بر اساس اصول حسابداری

    بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغل باید گزارش‌های مالیاتی مختلفی را در زمان مقرر به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. این گزارش‌‎ها باید بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری باشند؛ در‌غیر‌اینصورت، علاوه بر نرخ مالیات برای آنها جریمه مالیاتی نیز محاسبه می‌شود. از آنجا که نرم افزار حسابداری پارمیس مطابق با استانداردهای حسابداری طراحی شده‌ است، در صورت ثبت درست اطلاعات به راحتی گزارش‌های مالیاتی را در اختیار خواهید داشت.همچنین نرم افزارهای حسابداری فناوری اطلاعات پارمیس، گزارش‌های مختلفی را براساس اطلاعات ثبت شده به کاربران ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای تعیین استراتژی کسب‌ و‌ کار و رشد و توسعه آن استفاده کرد.

    گزارش‌های مالی بر اساس اصول حسابداری
    ارائه گزارش‌ مالی بر اساس اصول حسابداری
  • بخش تولید و معرفی فرمول ساخت برای محصولات مختلف

    اگر به عنوان تولید کننده محصولات مشغول به فعالیت هستید، مدیریت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات و تعیین فرمول ساخت از نیازهای ضروری حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری در بخش تولید است. نرم افزار حسابداری پارمیس، بخش تولید را برای کاربران خود در نظر گرفته است تا بتوانند اطلاعات مربوط به تولید محصولات خود را در این بخش ثبت کنند. با تعیین فرمول ساخت و تعریف نقطه سفارش مجدد، نرم افزار زمان خرید مواد اولیه را هشدار می‌دهد و از این طریق از توقف خط تولید جلوگیری می‌شود.

  • معرفی اشخاص و مشاهده صورتحساب و صورت وضعیت آنها

    صاحبان مشاغل برای انجام فعالیت‌های اقتصادی خود با دو گروه مشتریان و تامین‌کنندگان در ارتباط هستند. برای توسعه کسب‌ و‌ کار باید تمام مبادلات و خرید و فروش‌های انجام شده با این دو گروه ثبت شوند. چنین اطلاعاتی گزارش‌هایی کاربردی در اختیار مدیران قرار می‌دهد که می‌توان از آنها برای تصمیمات بهتر استفاده کرد. لازم است در این بخش از مقاله حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری اشاره کنیم که چک‌های دریافتی و پرداختی در هر یک از معاملات نیز باید در بخش خزانه ثبت شود که نرم افزار حسابداری پارمیس سررسید هر یک از چک‌ها را به کاربران خود اطلاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار تولید و بهای تمام شده

  • پشتیبانی از شعبه‌های مختلف

    اگر چندین فروشگاه داشته‌باشید، برای مدیریت بهتر فروش و اطلاع از وضعیت فروش و کالاهای موجود می‌توانید اطلاعات تمام شعبه‌ها را در نرم افزار ثبت و ذخیره کنید. بدین صورت، راحت‌تر می‌توانید به اطلاعات مد نظر دسترسی داشته باشید و برای بهبود فروش و عرضه محصولات به مشتریان برای شعبه‌های مختلف تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید کارمندان خود را در نرم افزار تعریف کنید و هر کدام اطلاعات فروش در شیفت کاری خود را به طور جداگانه ثبت کند. در این صورت به عنوان مدیر به اطلاعات و گزارش‌ها به صورت لحظه‌ای دسترسی خواهید داشت.

    ویژگی های نرم افزار حسابداری پوشاک
    پشتیبانی از شعب مختلف
  • عدم محدودیت برای دسترسی به اطلاعات
    دنیای امروز دنیای اطلاعات است و برای پیشرفت باید اطلاعات لازم را در اختیار داشته‌ باشید. به واسطه تکنولوژی جدید، دسترسی به اطلاعات ثبت‌شده در نرم افزار بدون محدودیت زمانی و مکانی به‌ویژه برای مدیران امکان‌پذیر شده‌ است.
  • مدیریت ارتباط با مشتریان CRM

    همزمان با رشد کسب‌ و‌ کار، مدیران به اهمیت حفظ ارتباط با مشتریان نیز بیشتر پی می‌برند و به دنبال راهکاری برای مدیریت ارتباط با مشتریان هستند. زیرا این اطلاعات به بررسی رفتار و نیازهای مشتریان و بهبود سطح رضایتمندی آنها از محصولات و خدمات شرکت کمک می‌کند. فناوری اطلاعات پارمیس برای تامین این نیاز مهم شرکت‌های بزرگ، زیرسیستم ارتباط با مشتریان را نیز طراحی کرده‌است که به کمک آن می‌توان تمام اطلاعات مشتری، نوع خدمات و محصولات ارائه شده به وی را ثبت و بررسی کرد.

  • اتصال نرم افزار حسابداری به وب سایت

    یکی از برنامه‌های صدف برای توسعه کسب‌و‌کار کوچک خود، فروش اینترنتی محصولات بود. از آنجا که صدف فروش پوشاک از طریق فروشگاه فیزیکی و اینترنتی را مد نظر داشت، می‌بایست نرم افزار حسابداری انتخاب می‌کرد که به راحتی به وبسایت او متصل شده و اطلاعات فروش اینترنتی را مستقیما در نرم افزار حسابداری ثبت می‌کرد. نرم افزار حسابداری پارمیس به راحتی به این نیاز صدف پاسخ می‌دهد و هیچ مشکلی در اتصال نرم افزار به وبسایت فروشگاهی ندارد.

نرم افزار حسابداری صنف پوشاک
حسابداری پوشاک با نرم افزار مخصوص

به‌طور کلی شما بسته به سطح کسب‌و‌کارتان و اولویت‌بندی نیازهای حسابداری خود می‌توانید یکی از محصولات نرم افزار حسابداری پارمیس را انتخاب کنید. البته همان طور که گفتم، بودجه تخصیص داده شده برای خرید نرم افزار نیز اهمیت زیادی دارد که با در نظر گرفتن امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می‌دهد، نسبت به دیگر نرم افزارهای حسابداری از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. برای اطلاع از امکانات نرم افزار حسابداری پارمیس برای صنف پوشاک و مشاهده دمو رایگان نرم افزار می‌توانید با مشاوران این شرکت تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر: پایانه فروشگاهی

سوالات متداول حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار حسابداری

  1. آیا امکان ثبت و مشاهده موجودی انبار در نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک وجود دارد؟
    بله، امکان ثبت و مشاهده موجودی انبار و تمامی امور مربوط به انبارداری و انبارگردانی در نرم افزار حسابداری پارمیس وجود دارد.
  1. آیا نرم افزار حسابداری پارمیس قابلیت سازگاری با تجهیزات فروشگاهی را دارد؟
    بله، نرم افزار حسابداری پارمیس به سادگی به تجهیزات فروشگاهی مانند؛ بارکدخوان، مانیتور لمسی، ترازو و غیره متصل می‌شود.
  1. آیا امکان تعریف سطح کاربری در نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک وجود دارد؟
    بله، در نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک می‌توانید برای کاربران سطح کاربری تعیین کنید. به‌عنوان مثال کاربری فقط امکان ثبت و صدور فاکتور را داشته باشد.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید