2024-04-19 16:39:29

سود خدمات زیبایی سالن خود را با نرم افزار حسابداری محاسبه کنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
نرم افزار حسابداری آرایشگاه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

امروز با دوستم مریم که مدیر یک سالن زیبایی بزرگ و معتبر است، قرار کاری داشتم. شاید جالب باشد بدانید مریم به دلیل علاقه‌ای که به کار زیبایی و آرایشی داشت، کار خودش را از خانه شروع کرد. در‌ واقع بعد از یادگیری مهارت‌های تخصصی، با ارائه خدمات به دوستان و آشنایان برای خود مشتری‌های وفادار پیدا کرد و به‌تدریج کسب‌ و‌ کارش را گسترش داد تا جایی که امروز یک سالن بزرگ با تعداد زیادی کارکنان دارد که همه خدمات مرتبط به زیبایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. نرم افزار حسابداری سالن زیبایی و آرایشگاه پارمیس مخصوص این صنف، سبب ارتقا شغلی‌ اش شده است.

و همین تعدادِ زیادِ پرسنل سالن زیبایی و درآمد ماهیانه بالای آن، علت اصلی ملاقات مریم با منِ حسابدار شد. مریم کمی در محاسبه درآمد ماهیانه سالن زیبایی، محاسبه حقوق ماهیانه هر کدام از کارکنان که در‌ واقع یک صندلی از سالن را اجاره کرده‌، ترازنامه حسابداری و طی قرارداد درصد مشخصی را برای خود و صاحب سالن در نظر گرفته‌اند و نیز از همه مهم‌تر محاسبه مالیات سالانه سالن دچار مشکل شده‌ است. از نظر مریم استخدام یک حسابدار بهترین راهکار برای حل این مشکل است.

برای مدیریت امور مالی و حسابداری سالن زیبایی به حسابدار نیاز دارم!

از نظر مریم برای انجام امور مالی سالن زیبایی به فردی نیاز است که با اعداد و ارقام به خوبی آشنا باشد و بداند چه طور باید تراکنش‌های مالی روزانه آرایشگاه را که گاهی تعداد نسبتا بالایی است را به درستی ثبت کند تا از این طریق بتواند تمام فعالیت‌های انجام شده در آرایشگاه و در‌نتیجه سود ماهیانه سالن را بهتر مدیریت کند. به بیان دقیق‌تر، مریم به دنبال نیروی کاری است که بتواند با ارائه گزارش‌های مالی مختلف به او در ایجاد چشم‌انداز درستی از وضعیت خدمات سالن و کارهایی که می‌توان برای رشد این کسب‌و‌کار انجام داد، کمک کند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار انبارداری

من از مریم خواستم تمام نیازهای حسابداری یک سالن آرایشگاه را لیست کند. دلایلی که او را برای استخدام حسابدار قانع کرده‌ بود عبارتند‌از:

  • به عنوان مدیر سالن زیبایی نیاز دارم بدانم کدام یک از خدمات ارائه شده در آرایشگاه ما، بیشترین سود و کدام یک کمترین سود را دارد؟
  • با توجه به سطح درآمد سالن و تعداد کارکنان می‌توانم هزینه‌های ثابت و متغیر آن را پرداخت کنم؟ همچنین روال فعلی کار آرایشگاه هزینه‌های زندگی من را تامین می‌کند؟
  • آیا با توجه به تعداد مشتریان و نوع خدماتی که ارائه می‌دهم، اضافه کردن تعداد پرسنل با هدف پاسخگویی بهتر به نیاز مشتریان، از نظر اقتصادی برای من به‌صرفه خواهد‌بود؟
  • گاهی به مناسبت‌های مختلف و با هدف افزایش درآمد در بازه زمانی مشخص تصمیم می‌گیرم با شرایط ویژه‌ای به مشتریان خدمات ارائه‌دهم. در این صورت نیاز است بدانم چنین طرح‌هایی برای من سودآور بوده‌است و اینکه چقدر توانسته‌ام در تشویق مشتریان برای مراجعه به آرایشگاه موفق عمل کنم؟

مدیریت مالی آرایشگاه

بهترین راهکار صنف: انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب آرایشگاه

با توجه به توضیحات مریم و رسیدن به درک درستی از نیازهای او و دانشِ حسابداری که از همکاری با اصناف مختلف به دست آورده‌ام، سعی کردم این موارد را برای مریم روشن کنم:

در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها اطلاعات مالی مختلفی مانند حقوق و دستمزد کارکنان، هزینه لوازم و مواد اولیه برای ارائه خدمات آرایشی و زیبایی به مشتریان، هزینه اجاره سالن، هزینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات و موارد دیگر مطرح است که قبل از هر چیز باید تمام موارد به دقت و بر‌اساس اصول حسابداری ثبت شوند تا بتوان میزان درآمد و هزینه‌های ماهانه را محاسبه نمود.

برای ثبت اطلاعات مالی می‌توان از دفاتر مالی، فایل اکسل و یا نرم افزار حسابداری استفاده کرد. البته ثبت تمام تراکنش‌ها در دفتر برای آرایشگاه که روزانه تعداد بسیار زیادی مشتری به آن مراجعه می‌کنند، کاری زمان‌بر است که مسلما ثبت چنین تراکنش‌هایی به صورت دستی در دفتر مالی دقت بالایی نخواهد‌داشت. البته یک مورد بسیار مهم این است که تمام افراد می‌توانند به اطلاعات ثبت شده در دفاتر مالی دسترسی داشته‌باشند و در صورت گم شدن این دفتر، شما دیگر به اطلاعات مالی سالن زیبایی دسترسی نخواهی‌داشت.

فایل اکسل گزینه بهتری نسبت به ثبت در دفاتر مالی است ولی متاسفانه چنین فایل‌هایی، گزارش‌ها و آمار مورد نیاز برای تحلیل کسب‌و‌کار را به شما ارائه نخواهد کرد.

اما نرم افزار حسابداری در کنار تهیه گزارش‌های مختلف و بسیار کاربردی، سرعت و دقت شما را در ثبت تمام تراکنش‌های مالی افزایش می‌دهد. در واقع اگر بهترین نرم افزار حسابداری سالن زیبایی و آرایشگاه را بر اساس معیار و نیازهای خود انتخاب کنی، می‌توانی تمام تراکنش‌های مالی آرایشگاه را در همان لحظه در نرم افزار ثبت کنی.

امکان مهمی که نرم افزار حسابداری سالن زیبایی در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید اطلاعات مشتریان، نوع خدمات دریافتی و مبلغ فاکتور آنها را ثبت و با هر پرداخت مشتری در همان لحظه، تراکنش مالی را در نرم افزار ثبت کنید.

همچنین در نزم افزار حسابداری می‌توانی نام هر یک از کارکنان و نوع خدماتی که ارائه می‌دهد را ثبت کنی. بنابراین هر مشتری که به سالن شما مراجعه می‌کند، به هنگام صدور فاکتور مشتری می‌بایست نام فردی که قرار است خدمات آرایشی و زیبایی به مشتری ارائه دهد را انتخاب کنید. از این طریق اطلاعات و آمار تعداد مشتریان هر یک از پرسنل را در پایان ماه در اختیار خواهی داشت که به کمک این اطلاعات میزان دستمزد ماهیانه آنها به‌راحتی محاسبه می‌شود. البته فراموش نشود که در فاکتور هر مشتری می‌توانی هزینه مواد مصرفی را هم اضافه کنی و دیگر دغدغه‌ای برای حساب و کتاب پرداختی هر مشتری نداشته‌باشی.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.
 دستمزد پرسنل سالن زیبایی
محاسبه دستمزد پرسنل سالن زیبایی

بد نیست نکته مهم مالیاتی را هم همین جا تاکید کنم. با محاسبه دقیق میزان درآمد هر کدام از کارکنان سالن و با در نظر گرفتن درصد همکاری که در قرارداد قید کرده‌اید، می‌توانید سهم هر کدام از پرسنل‌ را از میزان مالیات سالانه آرایشگاه (یعنی همان مالیات بر درآمد) کسر و درنهایت دستمزد آن ماه را به حساب او واریز کنی.

بنابراین قبل از هر چیز هر سالن آرایشی و زیبایی به یک نرم افزار حسابداری مناسب نیاز دارد که اگر به هنگام انتخاب بتوانید بهترین نرم افزار حسابداری سالن زیبایی که قیمت آن متناسب با امکاناتی است که در اختیار شما قرار می‌دهد، شاید چندان نیازی به استخدام یک حسابدار نداشته‌باشید و خودتان بتوانید امور حسابداری و مالی آرایشگاه را انجام دهید. علاوه‌بر تمام این موارد، نرم افزار حسابداری امنیت اطلاعات مالی شما را تضمین می‌کنند و اگر اتفاقی برای سیستم و یا قفل نرم افزار بیفتد، این اطلاعات به‌راحتی برای شما قابل بازیابی است. نرم افزار حسابداری آرایشگاه

نرم افزار حسابداری پارمیس، پیشنهاد مناسب برای حسابداری آرایشگاه

با توجه به شناختی که از اصول حسابداری و نیازهای کاربران از نرم افزار حسابداری دارم، به مریم پیشنهاد دادم برای خرید نرم افزار حسابداری سریعتر اقدام کند که بر اساس تجربه خودم نرم افزار حسابداری پارمیس می‌تواند گزینه مناسبی برای مدیریت مالی آرایشگاه باشد. صندوق فروشگاهی پارمیس، امکان صدور فاکتور برای مشتری، انتخاب خدمات مورد نظر و افزودن مواد مصرفی لازم و همچنین چاپ فاکتور و پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان را به شما ارائه می‌دهد.

شما در نرم افزار پارمیس می‌توانید اطلاعات مشتریان خود مانند نام و شماره تلفن، آدرس و حتی تاریخ تولد را ثبت کنید. بنابراین می‌توانید در پایان هر ماه یا هر بازه زمانی دیگری که بخواهید، رفتار مشتری مانند تعداد دفعات مراجعه به سالن، نوع خدمات ارائه شده به وی و یا اقلام مصرفی را مشاهده و بررسی کنید تا سودآورترین مشتریان آرایشگاه را شناسایی و برای ارائه خدمات بهتر به آنها تصمیم‌گیری کنید. علاوه‌براین، می‌توانید مبلغ ریالی (درآمد) ماهیانه ‌ای که هر کدام از پرسنل به‌دست آورده‌اند را مشاهده کنید و در رابطه با کیفیت و افزایش تعداد مشتریان هر یک تصمیم‌گیری کنید. البته این گزارش برای محاسبه دستمزد هر کدام از پرسنل ضروری است.

به کمک گزارش‌های مختلفی که نرم افزار پارمیس ارائه می‌دهد، می‌توانید تراکنش‌های مالی روزانه، هفتگی و یا حتی ماهیانه آرایشگاه را مشاهده کنید و با تصویری روشن و واقعی برای مدیریت درآمد سالن زیبایی اقدام کنید. از آنجا که برخی سالن‌های زیبایی خود مواد مصرفی را تهیه می‌کنند، برای مدیریت بهتر موجودی این مواد می‌توانید از نرم افزار حسابداری استفاده کنید و با ثبت مبلغ و تعداد مواد خریداری شده، این نوع از هزینه‌های آرایشگاه را نیز مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی

نرم افزار آرایشگاه برای زیرمجموعه های این صنف 

بله درست شنیدید!! کلیه زیرمجموعههای صنف آرایشگران نیز امکان بکارگیری این نرمافزار را دارند. در واقع، فروشندههای لوازم آرایشی و بهداشتی، کلینیکهای مراقبت از پوست و مو عمدهفروش و خردهفروشان لوازم آرایشگاه و بهداشتی میتوانند امور حسابداری خود را با این نرمافزار کاربردی انجام دهند. 

امکانات نرم افزار حسابداری آرایشگاه 

امکانات نرم افزار حسابداری آرایشگاه 

با خرید نرمافزار آرایشگاه، امکانات بسیار متنوع و فراوانی در اختیارتان قرار میگیرد. اگر مایل به آشنایی با قابلیتهای خاص و منحصربهفرد این برنامه حسابداری هستید، در ادامه با ما همراه باشید. 

  • درختواره گردش کلیه حسابها برطبق تمامی سطوح حسابداری
  • مرور تمامی حسابها از سطح کل گرفته تا سند حسابداری و برعکس همراه با نمایش نمودار مرتبط با مانده هر یک از حسابها در سطوح مختلف 
  • معرفی و همینطور نگهداری حسابها و اسناد چندین شرکت مختلف بدون هیچ محدودیتی به شکل مجزا بر روی یک سیستم 
  • پیوست فایلها و سندهای موردنیاز به هر یک از اسناد
  • رابطه هر یک از سطوح درختی با تعداد بیشمار سطوح تفصیلی شناور 
  • تعریفکردن هر یک از سرفصلها به شکل درختی در سطح بینهایت تفضیلی و معین، سطح کل و گروه 
  • ذخیرهکردن اسناد برای جلوگیری از صدور سند در زمان قطعی برق و غیره به شکل ردیفبهردیف 
  • ذخیرهکردن سندها به شکل الگو برای صدور مجدد آنها 
  • حفظ و نگهداری سالهای مالی مختلف در بانک اطلاعاتی 

قیمت برنامه حسابداری آرایشگاه پارمیس

به کمک نرمافزار حسابداری آرایشگاه، بدون هیچ دانش تخصصی در حوزه حسابداری و به آسانی قادر به مدیریت هوشمندانه آرایشگاه خود هستید.

 استفاده از این برنامه کاربردی، امکان اطلاع از تمامی درآمدها، هزینهها و کلیه گزارشات آماری و مالی کسبوکارتان را دارید. به این ترتیب، قادر به گرفتن بهترین تصمیمات برای رشد و پیشرفت در حرفه خود هستید. 

نرمافزار حسابداری آرایشگاه پارمیس، قیمتی بسیار مناسب داشته و با بالاترین کیفیت و امکانات خدمت مشتریان عرضه میشود. اما، اعلام مبلغ نهایی برای این برنامه، با وجود نوسانات قیمتها در بازار عرضه کالا و تخفیفات در نظرگرفتهشده برای مشتریان امکانپذیر نیست. 

از این رو، برای اطلاع از قیمت نرمافزار حسابداری آرایشگاه میتوانید با تیم کارشناسان پارمیس تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از آنها دریافت کنید. البته، در صورت تمایل میتوانید دموی رایگان این محصول را نیز دریافت کنید. 

در نرم افزار حسابداری پارمیس می‌توانید سطح دسترسی برای کاربران نرم افزار تعیین کنید. بدین صورت که میزان دسترسی منشی به اطلاعات با میزان دسترسی شما به عنوان مدیر متفاوت باشد. شاید بتوان پشتیبانی قوی حسابداری پارمیس را به عنوان نقطه قوت این شرکت بیان کرد. بخش پشتیبانی پاسخگوی تمام سوالات شما در زمینه نرم افزار بوده و اگر هر مشکلی در ثبت داده‌ها و یا گزارش‌گیری داشته‌باشید، دوستان بخش پشتیبانی راهنمای شما خواهند‌بود. به شما هم توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با امکانات نرم افزار حسابداری پارمیس به صفحه صنف خود یعنی راهکار پارمیس برای سالن های زیبایی و آرایشگاه‌ها مراجعه کنید و یا از طریق شماره تلفن زیر با مشاوران تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

یا نرم افزار حسابداری آرایشگاه فقط مورد استفاده آرایشگران است؟

خیر. کلیه زیرمجموعههای صنف آرایشگران نیز امکان بکارگیری این نرم افزار را دارند. در واقع، فروشندههای لوازم آرایشی و بهداشتی، کلینیکهای مراقبت از پوست و مو عمدهفروش و خردهفروشان لوازم آرایشگاه و بهداشتی میتوانند امور حسابداری خود را با این نرمافزار کاربردی انجام دهند.

امکانات نرم افزار حسابداری آرایشگاه کدام‌ها هستند؟

از بین امکانات این نرم افزار میتوان به حفظ و نگهداری سالهای مالی مختلف در بانک اطلاعاتی و ذخیره کردن سندها به شکل الگو برای صدور مجدد آنها اشاره کرد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید