2024-04-20 06:38:11

اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی چه مزیت هایی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 11 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

تجارت الکترونیک همه جا هست. کسب وکار الکترونیک به واقعیت جهان امروز تبدیل شده است. به ویژه در شرایط اجتماعی و اقتصادی امروز که همه گیری ویروس کرونا به تمام جوامع تحمیل کرده است، خرید و فروش های اینترنتی بیشتر از قبل جای پای خود را در زندگی روزانه مردم محکم کرده است. آمار نیز نشان دهنده رشد فروش های اینترنتی در سال های اخیر است و به همین دلیل برای رشد و توسعه فروشگاه های اینترنتی نیاز به اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی داریم.

حتما بخوانید: اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس

گفتیم آمار، بد نیست به اعداد و ارقام فروش های اینترنتی در دنیا نگاهی بیندازیم تا تصمیم خود برای راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی و یا سرمایه گذاری برای رشد و توسعه آن را دقیق تر ارزیابی کنیم. بررسی های انجام شده در ایران در سال 98 در کنار افزایش کاربران اینترنت و به ویژه اینترنت سیار، نشان می دهد که گردش مالی تجارت الکترونیک به عدد 4230 هزار میلیارد ریال می رسد. بیشترین سهم برای فروش اینترنتی مربوط به پرداخت از درگاه الکترونیک بوده است و بیشتر از 4 درصد کل تراکنش های بانکی را به خود اختصاص داده است. این بررسی نشان می دهد که اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی تبدیل به یک ضرورت شده است.

اهمیت کسب و کار اینترنتی
اهمیت کسب و کار اینترنتی

البته بد نیست رشد 100% خریدهای اینترنتی در سال 98 نسبت به سال قبل را در نظر داشته باشیم. به کمک این اعداد می توانیم با یک حساب سرانگشتی ساده و در نظر گرفتن شرایط امروز مبنی بر فاصله گذاری های اجتماعی، رشد چشمگیر فروش های اینترنتی را در یکی دو سال اخیر پیش بینی کنیم.

میزان فروش های اینترنتی از سال 99 که همزمان با شیوع ویروس کرونا بوده است حداقل رشدی 200 برابر سال 98 داشته است که این بر کاهش جایگاه خرده فروشی و مورد توجه بالا به تجارت الکترونیکی تاکید می کند. کسب و کارهای غرب نیز از این رشد و توسعه اینترنتی بی بهره نبوده اند و بررسی ها گرایش مردم به سمت خریدهای اینترنتی و به ویژه خرید از طریق گوشی های همراه نشان می دهند که میزان فروش های اینترنتی در سال 2021 نسبت به سال 2017 سه برابر شده است. پس اگر اقدام به اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی نکرده اید هر چه سریعتر باید این کار را انجام دهید.

چرا حسابداری برای رشد کسب وکارهای اینترنتی ضروری است؟

در قسمت قبل درباره اهمیت فروشگاه های اینترنتی و رشد تجارت الکترونیک گفتیم که نشان دهنده افزایش رقابت در این نوع از تجارت و خرید و فروش ها است. برای ماندن در عرصه رقابت علاوه بر داشتن بستری مناسب برای پیاده سازی فروش اینترنتی، باید مدیریت مالی و حسابداری کسب و کار را نیز در اولویت قرار داد زیرا بدون حساب و کتاب دقیق و درستِ جریان نقدی، امکان رشد و توسعه کسب و کار وجود نخواهد داشت. برای حساب و کتاب دقیق نیاز به اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی دارید.
به واسطه ثبت اطلاعات حسابداری و مالی فروشگاه می توانید با روند فروش محصولات مختلف و نیاز مشتریان خود بیشتر آشنا شوید و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده استراتژی کسب وکار خود را تدوین کنید.

بحث مالیات از مهم ترین موضوعات مالی برای هر کسب وکار است. زیرا باید گزارش های مالی دقیق و مشخصی از میزان درآمد و سود کسب وکار را در تاریخی مشخص به سازمان امور مالیاتی ارائه دهید. هر گونه عدم شفافیت در زمینه امور مالی کسب وکار می تواند جریمه های سنگین مالیاتی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین ثبت تراکنش های مالی و تهیه گزارش های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری به کمک اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی می تواند عاملی موثر باشد.

اگرچه نرم افزار حسابداری ابزاری مهم برای مدیریت مالی کسب وکارهای اینترنتی است. اما برخی اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری را برای فروشگاه های اینترنتی کوچک و تازه تاسیس نادیده می گیرند. پس لازم است کمی بیشتر در این رابطه صحبت کنیم تا راحت تر بتوانید برای خرید نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی تصمیم گیری کنید.

کسب وکارهای اینترنتی به نرم افزار حسابداری نیاز دارند یا خیر؟

صرف نظر از اندازه کسب و کار باید حسابداری مالی برای فعالیت های تعریف شده در آن کسب و کار وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت نمی توان انتظار رشد و پیشرفت در بازار رقابتی امروز را داشت. روش ها و ابزارهای مختلفی برای حسابداری کسب و کار وجود دارد که مهم ترین این ابزارها، نرم افزارهای حسابداری است و با در نظر گرفتن نیازهای کسب وکارهای مختلف هر روزه امکانات جدیدی به این نرم افزارها مانند اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی اضافه می شود.

نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی
نرم افزار حسابداری مناسب برای فروشگاه اینترنتی

البته گفتنی است به دلیل نیاز جامعه امروز به دسترسیِ بدون محدودیتِ زمانی و مکانی به اطلاعات، نرم افزارهای حسابداری به سمت راهکار ابری در حال حرکت هستند. با توجه به طیف گسترده نرم افزارهای حسابداری با امکانات مختلف مانند اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی نیاز است بهترین نرم افزار حسابداری را متناسب با کسب وکار و نیازهای خود انتخاب کنید. در ادامه با هم فاکتورهایی که لازم است در انتخاب نرم افزار حسابداری برای کسب وکارهای اینترنتی در نظر گرفت را مرور می کنیم.

نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه اینترنتی

در بالا در مورد اهمیت نرم افزار حسابداری برای فروشگاه های اینترنتی صحبت کردیم. مهم ترین ویژگی نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای آنلاین امکان اتصال به سایت فروشگاه اینترنتی است، زیرا از این طریق بسیاری از اطلاعات مالی مرتبط به فروش محصولات به صورت خودکار در نرم افزار ثبت می شود.

  • محیط کاربری ساده و قابل استفاده با هر سطح از دانش و تخصص
    شاید مهم ترین فاکتور در انتخاب نرم افزارهای مالی همین سادگی محیط کاربری آن باشد. از آنجا که یک کسب و کار در طول حیات خود با ورود و خروج متعدد کارکنان مواجه است، راحت بودن محیط کاربری شما را از صرف زمان و هزینه برای آموزش کارکنان بی نیاز می کند و البته به کاهش احتمال بروز هر گونه خطا در ثبت داده ها نیز کمک می کند.
  • امکان اتصال به ابزارهای دیگر مرتبط با کسب وکار شما
    یک کسب وکار اینترنتی به ابزارهای مختلفی نیاز دارد. به عنوان مثال اغلب فروش از طریق وبسایت و اطلاع رسانی به مشتریان از طریق ارسال پیامک انجام می شود. بنابراین باید به این ویژگی نرم افزار حسابداری انتخابی خود توجه کنید که قابل اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی داشته باشد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار تولید و بهای تمام شده

  • نمایش محصولات ثبت شده در نرم افزار حسابداری در وبسایت فروشگاه
    یکی از قابلیت های مهم اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی، امکان نمایش اطلاعات محصولات موجود در نرم افزار حسابداری در سایت فروشگاه و عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات به طور جداگانه در نرم افزار و سایت است. بنابراین کالا، قیمت و توضیحات مرتبط به آن در سایت نیز نمایش داده می شود. علاوه براین، برخی نرم افزارها امکان آپلود کردن چند تصویر از محصول را به کاربران خود می دهد.
  • مدیریت موجودی محصولات
    در فروشگاه های اینترنتی می توان دو نوع محصول تحت عنوان خدمات یا کالای دیجیتال و نیز کالای فیزیکی را برای فروش ارائه داد. زمانیکه محصول فروشگاه اینترنتی کالای فیزیکی است، کنترل موجودی کالا ضرورت دارد. در واقع باید کالای موجود در انبار در سایت به نمایش گذاشته شود تا توسط مشتریان مشاهده و خریداری شود.
    تصور کنید اگر به اشتباه کالای ناموجود در انبار در سایت نمایش داده شود و مشتری هزینه آن را پرداخت کند؛ در بازار بی ثبات امروز چه دردسرهایی برای تهیه مجدد کالا خواهید داشت. به همین دلیل از نرم افزار حسابداری متصل به سایت فروشگاه اینترنتی به منظور مدیریت موجودی کالا و موجود کردن آن در انبار با رسیدن به نقطه سفارش مجدد بهره می برند.
  • ارتباط با مشتریان
    یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابی، حفظ ارتباط با مشتریان و برقراری ارتباط با آنها بعد از تمام شدن فرایند خرید است. زیرا از این طریق می توان آنها را به مشتری وفادار تبدیل کرده و زمینه خریدهای بعدی را نیز فراهم کرد. این ارتباط می تواند از طریق ارسال پیامک و یا ایمیل باشد که می تواند با هدف اطلاع رسانی از تخفیف های فروشگاه شما و پیشنهادات ویژه به آنها باشد. بنابراین می توان گفت داشتن زیرسیستم اطلاع رسانی برای نرم افزار حسابداری و اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی از نان شب هم واجب تر است.
    امکان ارسال پیامک اطلاع رسانی برای تراکنش های انجام شده به هنگام خرید نیز می تواند برای مشتریان مهم باشد. زیرا از این طریق از ثبت کالا در سایت و مبلغ پرداختی فاکتور خرید خود و نیز نهایی شدن خرید پس از پرداخت مبلغ از درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن می شوند که این خود گامی مؤثر در جلب اعتماد مشتریان است.
  • صدور و ثبت فاکتور خرید مشتری در نرم افزار حسابداری
    یکی از وظایف مهم حسابداری، ثبت فاکتورهای خرید و فروش و پیگیری میزان درآمد و هزینه ها است تا از این طریق میزان سود و زیان حاصل از فعالیت های شرکت مشخص شده و مدیران بتوانند بر پایه اطلاعات واقعی در مورد چگونه ادامه دادن فرایندها تصمیم گیری کنند. حال اگر اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی را انجام دهید، فاکتور خرید هر مشتری به صورت خودکار در نرم افزار حسابداری ثبت شده، دقت و سرعت کار حسابداری را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبار

نیاز به نرم افزار حسابداری
نیاز به نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی

آیا با وجود نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی به حسابدار نیاز داریم؟

با شروع یک کسب وکار اینترنتی و راه اندازی فروشگاه آنلاین، چالش های زیادی را در پیش خواهیم داشت. شاید از مهم ترین مسائل در ابتدای هر کسب وکاری، محدودیت مالی و سرمایه برای انجام بسیاری از کارها است. به همین دلیل علاوه بر اینکه از نظر مالی قادر به پرداخت هزینه حقوق و دستمزد یک حسابدار نخواهیم بود؛ میزان فروش در سایت به نرخ بالایی نرسیده است، به عنوان صاحب کسب وکار می توانید تمام وظایف حسابدار را برعهده گرفته و امور حسابداری را با اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی  انجام دهید.

اما به تدریج و همگام با رشد کسب وکار، نیاز به نیروی انسانی برای انجام وظایف و فعالیت های تعریف شده در سطوح مختلف پیش می آید. در این زمان یکی از منابع انسانی مورد نیاز قطعاً حسابدار آشنا با ثبت جریان های مالی مطابق با اصول حسابداری و قوانین مالیات و نحوه تنظیم گزارش های مالی همچون اظهارنامه مالیاتی و صورت سود و زیان است.

بنابراین در ابتدای راه اندازی یک کسب وکار، انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری متناسب با کسب وکار اهمیت دارد. زیرا اغلب نرم افزارهای حسابداری معتبر بر اساس اصول حسابداری طراحی شده و آشنایی با محیط نرم افزار و نحوه ثبت اطلاعات مالی نیاز شما از استخدام حسابدار حرفه ای و متخصص را برطرف می کند. اما همان طور که یک کسب وکار رشد می کند، جریان های مالی ورودی و خروجی آن، میزان خرید و فروش محصولات و در نتیجه سطح درآمد حاصل از آن افزایش یافته و برای انجام وظایف حسابداری و محاسبه نرخ مالیات و پرداخت آن به سازمان امور مالیات، نیاز به حسابدار شکل می گیرد.

تجربه فروش اینترنتی با نرم افزار حسابداری پارمیس

در بازار نرم افزارهای حسابداری مختلفی برای اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی وجود دارد که هر کدام امکانات مختلفی را برای کاربران خود در نظر گرفته اند. بد نیست به هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما به دنبال رشد و توسعه کسب وکار اینترنتی خود هستید. با رشد و توسعه کسب وکار اینترنتی نیاز به داشتن انبار مستقل، استخدام کارکنان بیشتر و محاسبه حقوق و دستمزد برای آنها، تعریف بازاریاب های مختلف در سیستم حسابداری و بسیاری موارد دیگر داشته باشید. بنابراین نرم افزار حسابداری شما باید امکان ارتقا به سطح بالاتری را نیز داشته باشد.

فناوری اطلاعات پارمیس برای فروشگاه های اینترنتی و مدیریت امور مالی آنها دو راهکار را به کاربران خود ارائه می دهد:

در راهکار اول نرم افزار بومی فروشگاه اینترنتی را طراحی کرده است که امکان اتصال به نرم افزار حسابداری پارمیس استار را دارد. در واقع شما با خرید نرم افزار فروشگاه اینترنتی هر آنچه که برای شروع کسب وکار اینترنتی نیاز دارید را در اختیار داشته و با ورود محصولات و اطلاعات آنها می توانید کار فروش اینترنتی خود را آغاز نمایید. در کنار فروش از طریق فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مالی مربوط به خرید نیز در نرم افزار حسابداری پارمیس استار ثبت شده و از این طریق می توانید میزان هزینه ها و درآمدهای حاصل از فروش اینترنتی را به خوبی مدیریت و ردیابی کنید.

حتما مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی چیست؟

در راهکار دوم نیز که مربوط به کسب وکارهایی است که سایت برای فروش اینترنتی دارند و به دنبال اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی خود هستند، از طریق ارائه APIهای مخصوص امکان اتصال هر سایت فروشگاهی را به نرم افزار حسابداری پارمیس استار فراهم کرده است. بنابراین نرم افزار حسابداری پارمیس استار امکان اتصال به هر فروشگاه اینترنتی را دارد و شما بدون هیچ دغدغه ای می توانید حسابداری فروش اینترنتی خود را از طریق آن انجام دهید.

البته همان طور که می دانید وردپرس امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و همین امر باعث محبوبیت آن بین کاربران شده است. در نتیجه می توان گفت اکثر سایت های فروشگاهی بر پایه وردپرس طراحی شده اند. نرم افزار حسابداری پارمیس استار با در نظر گرفتن این نیاز کاربران، با طراحی ماژولی ویژه امکان اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس را به نرم افزار حسابداری پارمیس استار را فراهم کرده اند. بنابراین نرم افزار حسابداری پارمیس استار امکان اتصال به هر نوع فروشگاه اینترنتی را دارد و شما به راحتی می توانید نرم افزار حسابداری را به فروشگاه اینترنتی خود متصل کرده و از مزیت های یکپارچه شدن حسابداری با فروشگاه اینترنتی و تأثیر آن در رشد کسب وکار خود بهره مند شوید.

در کنار این حسابداری پارمیس برای کسب وکارهای بزرگ زیرسیستم های مختلف مانند حقوق و دستمزد، نرم افزار انبار، زیرسیستم اطلاع رسانی، نرم افزار ارتباط با مشتری و دیگر زیرسیستم های مالی را ارائه می دهد.

در صورت نیاز می توانید برای اشنایی بیشتر با نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی پارمیس با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول برای اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی چه مزیت هایی دارد؟

  1. استفاده از نرم افزار حسابداری برای رشد و پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی چه ضرورتی دارد؟
    از ضرورت‌های استفاده از نرم افزار حسابداری برای فروشگاه اینترنتی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد؛ کسب و کارهای اینترنتی برای ثبت اطلاعات حسابداری و مالی، ثبت روند فروش محصولات، تبیین استراتژی رو به رشد برای کسب و کار با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده به این نرم افزار نیاز دارند.
  2. نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد؟
    نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه اینترنتی باید دارای رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد تا استفاده کردن از آن برای عموم کارکنان حتی بدون داشتن دانش تخصصی حسابداری راحت باشد. نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی مناسب باید امکان اتصال به سایر ابزارها مانند نرم افزار CRM، تجهیزات فروشگاهی و غیره را داشته باشد. مدیریت موجودی محصولات، ارتباط با مشتریان، صدور و ثبت فاکتور خرید مشتری در نرم افزار حسابداری و… نیز از سایر ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی پارمیس است.
  3. آیا با تهیه نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی بازهم به‌وجود حسابدار نیاز است؟
    در زمان شروع کار فروشگاه اینترنتی با توجه به محدودیت‌های مالی که در ابتدای کار وجود دارد، می‌توان با تهیه نسخه مناسب کسب و کار فروشگاه اینترنتی، بدون نیاز به حسابدار از نرم افزار استفاده کرد. اما با پیشرفت کار و رشد فروشگاه با کمک یک حسابدار که می‌تواند از قابلیت‌های پیشرفته نرم افزار استفاده می‌کند، می‌توان به افزایش سودآوری و پیشرفت هرچه بیشتر کسب و کار کمک کرد.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید