2024-03-28 13:33:07

8 قدم تا ثروتمند شدن | عادت های میلیونرهای موفق

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
عادت های میلیونر های موفق
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در دنیای مدرنِ امروز، همه ما در حال دویدن هستیم، دویدن برای درآمد بیشتر و فراهم کردن آسایش و رفاه در زندگی برای خود و خانواده مان. به قدری مشغول کار کردن و تأمین نیازهای مادی شده ایم که معنای واقعی زندگی را از یاد برده ایم و اگر احیاناً هم فردی متوجه دست و پا زدن های بیش از اندازه شود؛ باز چاره ای جز دویدن ندارد، زیرا همه اطرافیان وی در حال دویدن هستند و فرصت لحظه ای درنگ و نفس کشیدن برای او نمی گذارند.اما دانستن عادت های میلیونر های موفق می تواند بسیار به ما کمک کند.

در دنیای امروزِ ما، موفقیت تنها به یک معنا است : کسب پول و درآمد بیشتر و به همین دلیل بسیاری به دنبال یافتن راه های رسیدن به موفقیت به کمک منابع اطلاعاتی مختلف مانند کتاب ها و دوره های موفقیت هستند. اما قرار نیست هیچ کدام از این کتاب ها و دوره ها در زندگی ما معجزه کرده و به قول خودمان یک شبه زندگی را از این رو به آن رو کنند.

حتما بخوانید: نرم افزار CRM

آنچه همه ما برای موفق شدن نیاز داریم، کمی تغییر است. تغییر در عادت های روزانه و سبک زندگی. قصد داریم در این مقاله عادت های میلیونر های موفق و ثروتمند را معرفی کنیم تا به اهمیت تغییرات کوچک و تأثیر آنها بر زندگی، بیشتر پی ببریم. برای آنکه روزی نام شما هم در لیست بلند افراد ثروتمند قرار گیرد، لازم است به چند رفتار ساده بیشتر اهمیت دهید:

میلیونر موفق شدن
انسان های موفق
  • زمان بیشتری برای توسعه مهارت های فردی خود اختصاص دهید

یکی از عادت های میلیونر های موفق، عادت به مطالعه روزانه است. جالب است بدانید تحقیقی که توماس کراولی Thomas Crowley انجام داد؛ نشان داد 85% افراد موفق هر ماه دو الی سه کتاب مطالعه می کنند. به عنوان نمونه می توان وارن بافت که چهره ای شناخته شده برای گروه های جویای ثروت است، را نام برد. وارن بافت 80% از زمان روزانه خود را صرف مطالعه و خواندن کتاب می کند. حتی گفته اند گاهی در طول روز حدود 600 الی 1000 صفحه مطالعه داشته است.

در کنار آگاهی از علاقه ثروتمندان به مطالعه این سوال پیش می آید که این افراد به عنوان الگوهایی موثر برای عموم جامعه بیشتر چه موضوعاتی را برای مطالعه انتخاب می کنند؟ مسلماً این افراد بیشتر زمان خود را برای توسعه مهارت و دانش تخصصی در زمینه فعالیت خود صرف می کنند. البته در کنار مباحث تخصصی به گفته توماس کراولی موضوعات مرتبط به رهبری، نحوه زندگی، زندگینامه افراد مشهور و همچنین مسائل روز را نیز مد نظر دارند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبار داری

  • برای خود چند منبع درآمدی ایجاد کنید

از دیگر عادت های میلیونر های موفق، ایجاد منابع درآمدی متعدد برای خود است. آنها خود را به یک منبع درآمدی خاص محدود نکرده و سعی می کنند از تمام ظرفیت ها و توانایی های خود برای رسیدن به درآمد استفاده کنند. از جمله روش های رسیدن به منابع درآمدی، بهره بردن از درآمد منفعل است که اگر کمی هوش مالی داشته باشید می توانید از کوچکترین سرمایه های خود یک منبع درآمد جزئی ایجاد کنید. شاید برای شروع درآمد چندانی به دست نیاورید ولی همین امر می تواند بهانه ای شود برای افزایش تجربه و دانش شما در زمینه های مختلف دیگر. پیشنهاد می کنیم به مقاله “درآمد منفعل چیست؟ چگونه در خواب نیز درآمد داشته باشیم” برای آشنایی با مفهوم و روش های درآمد منفعل سر بزنید.

عادت های میلیونر شدن
عادت های افراد میلیونر
  • هزینه های ماهیانه خود را بودجه بندی کنید

خوب است بدانیم یکی از عادت های میلیونر های موفق این است که این افراد موفق هرگز مانند یک ثروتمند واقعی زندگی نمی کنند. آنها پیش از هر چیز هزینه های ماهیانه خود را به دقت بررسی می کنند و بودجه ای منطقی برای ماه های بعد خود در نظر می گیرند. در واقع هدف اصلی ایجاد کنترل بیشتر بر بعد مالی زندگی و مدیریت درست اهداف مالی تعیین شده است.

شاید در ابتدا نوشتن ریز و درشت هزینه های روزانه کار سختی باشد ولی برای ایجاد این عادت مالی مناسب، ابزارهای مختلفی وجود دارد که کمی کار را برای ما راحت تر می کند. مثلاً برنامه های حسابداری شخصی که به واسطه نصب شدن روی گوشی همیشه دمِ دست هستند و جای بهانه ای برای آدم های همواره گوشی به دست باقی نمی گذارند. بد نیست سر فرصت ویژگی ها و امکانات یکی از برنامه های خوب حسابداری را در صفحه “حسابداری شخصی پارمیس همراه” بررسی کنید و در صورت تمایل آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

  • تا حد ممکن از قرض کردن پول فرار کنید

این ویژگی از عادت های میلیونر های موفق است این افراد موفق تا حدی تحت تاثیر عادت بودجه بندی هزینه ها هستند. در واقع افراد موفق در زندگی شخصی، جیب خود را در نظر گرفته و متناسب با دخل و خرج تصمیم می گیرند آنچه واقعاً نیاز دارند و از عهده پرداخت هزینه آن برمی آیند، را بخرند. در مقابل برخی دیگر که همیشه هشت شان در گرو نه شان است، به خاطر بلند پروازی های بیهوده، اولویت را در داشتن وسایل و امکانات غیرضروری و خارج از توان مالی می دانند. برنامه حسابداری

البته بد نیست یادآوری کنیم، افراد موفق گاهی در زندگی کاری و پس از بررسی های همه جانبه و اطمینان از درست بودن استراتژی تعیین شده، گامی فراتر از توان خود بر می دارند. پس لازم است کمی تفاوت میان زندگی شخصی و کاری خود قائل شویم. زیرا در زندگی پر چالش کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبا لازم است حرکتی بزرگ به سمت پیشرفت داشته باشیم.

برنامه ریزی روزانه برای موفق شدن
برنامه ریزی برای موفق شدن
  • در کنار اهداف بلند مدت، از اهداف کوتاه مدت روزانه و هفتگی غافل نشوید.

یکی عادت‌های میلیونرهای موفق، برنامه ریزی روزانه و هفتگی است. از آنجا که برنامه‌های روزانه و کوتاه مدت، پایه و اساس تحقق اهداف بلند مدت هستند؛ این عادت رفتاری می‌تواند تغییر چشمگیری در زندگی شما ایجاد کند. در کنار برنامه‌ریزی از اولویت بندی کارها و برنامه‌ها بر اساس اهمیت غافل نشوید تا کارهای مهم که نقش موثرتری در زندگی شما خواهند داشت در ابتدای لیست برنامه‌ها قرار بگیرند.

حتما بدانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

میلیونر های موفق
عادت های موفق
  • مانند ثروتمندان رفتار نکنید

اگر نیم نگاهی به زندگینامه افراد موفق داشته باشید، متوجه سبک زندگی نسبتاً ساده آنها خواهید شد. آنچه برای این افراد مهم است، موثر و مولد بودن است و نه زندگی تجملاتی که ثمره ای جز به رخ کشیدن ثروت خود به دیگران ندارد. در تایید این ادعا به کتاب توماس استنلی اشاره می کنیم که گفته است 86% از مشتریانِ برندهای لوکسِ اتومبیل، افراد متوسط جامعه هستند. افراد موفق کمتر به سراغ برندهای لوکس می روند، زیرا می دانند این نوع از خریدها صرفاً بخش مهمی از سرمایه آنها را درگیر کرده و مانعی برای سرمایه گذاری های مهم تر می شود.

  • کسب و کار خود را شروع کنید

رابرت کیوساکیِ معروف کسب درآمد را به چهار بخش تقسیم می کند. در این مدل بخش های E (برای دیگران کار می کنید) و S (برای خودتان کار می کنید) در سمت چپ و بخش های B (صاحب کسب و کار خود هستید) و I (سرمایه گذار هستید و پولتان برای شما کار می کند) در سمت راست قرار می‌گیرند. از نظر کیوساکی یک فرد می تواند از طریق تمام این چهار بخش درآمد داشته باشد ولی افراد موفق هرگز چنین انتخابی ندارند.

حتما بخوانید: نرم افزار حسابداری شرکتی

بخش بندی منابع درآمد رابرت کیوساکی
بخش بندی منابع درآمد رابرت کیوساکی

برای موفق بودن لازم است تلاش کنید از سمت چپ به سمت راست حرکت کنید.

  • گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی

از عادت های میلیونر های موفق صبور بودن است. فراموش نکنید برای به ثمر رسیدن هر برنامه‌ای، صبر کردن و تلاش کردن از مهم ترین بخش‌ها است. همان طور که تاریخ نشان می دهد، اغلبِ افراد موفق و ثروتمند در دهه پنجم زندگی به سطح درآمد بالا دست یافته‌اند.

مطالعه زندگینامه افراد موفق و مشهور و آشنا شدن با سبک زندگی آنها بسیار مفید و موثر است ولی برای دستیابی به اهداف کافی نیست. حتماً برای شما هم پیش آمده است که تصمیم جدیدی برای ایجاد تغییری کوچک در روال زندگی گرفته‌اید ولی برای اینکه از کجا و چه طور شروع کنید، سردرگم بوده‌اید. در ادامه قصد داریم چند نکته ساده برای ایجاد عادت های رفتاری جدید به شما ارائه دهیم.

  • چشم انداز مشخصی برای زندگی آینده خود تصور کنید

قبل از هر چیز به کمک قلم و کاغذ هر آنچه را که برای خود می‌خواهید، شفاف و دقیق یادداشت کنید. باید کاملاً بدانید به دنبال چه هستید و برای رسیدن به چه چیزی می خواهید تلاش کنید.

  • همیشه علاقه و توانایی خود را انتخاب کنید

برای موفق بودن و رشد کردن باید عاشق باشید. برای زندگی کاری خود، حرفه‌ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. در این صورت از لحظه لحظه کار کردن لذت خواهید برد و خستگی معنایی نخواهد داشت. همیشه صبح خود را با کلمات مثبت آغاز کنید و از همان ابتدای روز انرژی خود را برای یک روز کاری بالا نگه دارید.

  • به جای تمرکز به مشکل، بر راه حل آن متمرکز شوید

افراد موفق بر این باور هستند که مشکلات گذرا هستند و به هنگام مواجه شدن با هر مشکلی آن را بیش از اندازه برای خود بزرگ نمی‌کنند. هر مشکلی دیر یا زود برطرف می‌شود، مهم این است که شما برای پیدا کردنِ بهترین راه حل ممکن تلاش کنید.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید