2024-04-25 00:33:49

حسابداری کسب و کار خود را بر فضای ابری بنا کنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
حسابداری ابری
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

به لطف تکنولوژی، دنیای پیرامون ما به سرعت در حال تغییر است و هدف از این تغییر، سرعت بخشیدن به انجام کارها و ساده شدن آنها است. این تغییرات به تمام صنایع و حوزه ها وارد شده و با استقبال مخاطبان خود مواجه شده است. پس زمان آن رسیده است که کم کم تکنولوژی‌های جدید در حسابداری را به عنوان جایگزین آنچه در حال استفاده است، انتخاب نماییم. شاید عبارت حسابداری ابری، حسابداری آنلاین و نرم افزار حقوق و دستمزد را بسیار شنیده باشید و یا حتی با معنا و مفهوم آن آشنا باشید. در اینجا قصد داریم به واسطه برشمردن مزیت‌های این نوع از حسابداری آن را تعریف کرده و بیشتر با راهکار ابری در نرم افزارهای حسابداری آشنا شویم.

راهکار ابری
نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری چه مزیتی را برای کاربران خود به همراه دارد؟

در این بخش قبل از تعریف راهکار ابری در حسابداری برخی از ویژگی‌هایی که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کسب و کارها شده و دقت در حسابداری را افزایش می‌دهد، لیست می‌کنیم.

  • دسترسی سریع و راحت به اطلاعات مالی کسب وکار

به طور کلی یکی از مهم ترین ویژگی‌های راهکار ابری این است که وابستگی به یک سیستم خاص را در دسترسی به اطلاعات حذف کرده است. در مقابل، تنها راه استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایج در دنیای کسب وکاری امروز، نصب نرم افزار روی سیستم شخصی و دسترسی به اطلاعات از طریق همین سیستم است. تصور کنید شما به عنوان مدیر شرکت و به اقتضای فعالیت شرکت مدام درگیر جلسات کاری مختلف هستید که هر لحظه ممکن است به داده ها و گزارش های مالی مختلفی در طول جلسه نیاز پیدا کنید. گاهی روند جلسه تعیین می کند که شما به چه اطلاعاتی نیاز دارید، در چنین شرایطی چه طور می توانید در کمترین زمان اطلاعات مد نظر را به دست آورید؟

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار انبار

نرم افزار حسابداری
نرم افزار ابری

نرم افزار حسابداری مبتنی بر فضای ابری مناسب ترین راه حل برای این شرایط است. به عبارت دیگر، به همان سادگی که شما تمام اطلاعات خود را در گوشی همراه خود ذخیره کرده و همیشه همراه خود دارید، می توانید از طریق هر سیستمی حتی گوشی هوشمند و تبلت به محیط نرم افزار حسابداری ابری وارد شده و به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید. در نتیجه به کمک راهکار ابری، می توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی و حتی سیستمی و تنها از طریق دسترسی به اینترنت وارد محیط کاربری نرم افزار حسابداری خود شده و تمام کارهای حسابداری را انجام دهید.

حتما بخوانید :10 ویژگی راهکار ابری پارمیس 360 که به توسعه و رونق کسب و کارها کمک می‌کند

  • ارائه گزارش های مالی و حسابداری جامع و کامل

اغلب افراد، حسابداری را با ثبت روزانه داده‌های مالی و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان و ارائه گزارش های مالی مرتبط به سازمان امور مالیاتی می شناسند. اما شما به عنوان فردی که به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار و یا شرکت هستید، می دانید حسابداری فراتر از تصور عموم جامعه است. آنچه باعث اهمیت واحد حسابداری در سازمان ها شده است، ضرورت تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای تصمیم گیری‌های بهینه و تعیین استراتژی مناسب برای تحقق اهداف شرکت است.

حسابداری ابری کسب و کار
نرم افزار ابری کسب و کار

گزارش‌های مالی مختلف مهم‌ترین ابزار برای تحلیل داده‌های مرتبط به کسب و کارها بوده و در نتیجه کیفیت و جامع بودن این اطلاعات در دقت تحلیل داده‌ها بسیار تاثیرگذار است. یکی از امکانات مهم نرم افزار حسابداری ابری همین ارائه گزارش‌ها و نمودارهای جامع و شفاف است که می‌تواند فرآیند تصمیم گیری را راحت تر نماید. بسته به محیط و امکانات نرم افزار حسابداری ابری، می توانید گزارش‌های مختلفی براساس داده های ثبت شده دریافت کنید.

بنابراین فاکتور مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری با راهکار ابری، امکاناتی است که برای ثبت داده‌ها در نظر گرفته شده است. زیرا بر اساس همین امکانات می توانید داده‌ها را فیلتر و گزارش‌های مختلفی از اطلاعات خود به دست آورید. علاوه براین، می‌توان داشبورد مدیریتی شخصی سازی شده با توجه به نیازهای خود در دسترسی به اطلاعات و نوع گزارشات داشته باشید. برنامه CRM

  • تعریف سطح دسترسی مختلف برای کاربران در نرم افزار ابری

داده‌ها و اطلاعات مهم ترین بخش یک کسب و کار هستند. به همین دلیل مدیران ترجیح می‌دهند کارکنان بسته به موقعیت و سطح مسئولیت تعریف شده برای آنها، تنها به بخشی از این اطلاعات دسترسی داشته باشند. در نرم افزار حسابداری که داده های مالی ثبت و ذخیره می شود، این حساسیت برای دسترسی به اطلاعات، بیشتر خود را نشان می دهد. به عنوان مثال بنا به تشخیص مدیریت، دسترسی کارکنان واحد حسابداری و یا سهامداران و یا مشاوران شرکت باید متفاوت باشد. به همین دلیل در نرم افزار حسابداری با راهکار ابری این قابلیت در نظر گرفته شده است و بنا به شرح وظایف می توان سطح دسترسی مختلفی برای افراد تعریف نمود.

سطح کاربری نرم افزار
سطح کاربری نرم افزار
  • امنیت بالا در حفظ اطلاعات مالی و حسابداری

یکی از نکات بسیار مهم برای مدیران، داده های مالی و امنیت بالای نرم افزار برای حفظ این اطلاعات است. برای هر کسب و کاری که در نظر بگیرید، اطلاعات مالی یکی از پایه های تداوم آن به شمار می رود. بسیار پیش آمده است که به دلایل مختلفی چون خراب شدن یا به سرقت رفتن سیستم واحد حسابداری، سوختن قفل نرم افزار حسابداری یا هر دلیل دیگری اطلاعات مالی چند ساله شرکت از دست می رود و دسترسی به آنها تقریباً غیرممکن می شود. راهکار ابری با هدف به حداقل رساندن ریسک از دست دادن اطلاعات مالی ارائه شده است.

با توجه به اینکه تمام اطلاعات بر بستر وب ذخیره می شوند، حفظ اطلاعات مالی متکی به یک سیستم فیزیکی نخواهد بود و تضمین حفظ اطلاعات بر عهده شرکت های فعال در حوزه تخصصی خواهد بود که بر امنیت اطلاعات تمرکز دارند.

قیمت نرم افزار ابری
قیمت نرم افزار ابری
  • قیمت مناسب نرم افزار حسابداری ابری

یکی از ویژگی‌های مهم نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر وب، قیمت بسیار مناسب آنها به ویژه برای استارت آپ‌ها است. با در نظر گرفتن ماهیت این نرم افزارها فقط لازم است حق استفاده از آن را به صورت ماهیانه و با مبلغ بسیار ناچیز پرداخت نمایید. همان طور که می‌دانید اغلب نرم افزار حسابداری شرکتی یا نرم افزار حسابداری تولیدی به دلیل امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می دهند و بسته به سطح این امکانات هزینه نسبتاً سنگینی برای خریدن آنها به صاحبان مشاغل تحمیل می کنند. اما سیاست کاری در نرم افزار حسابداری ابری به صورت پرداخت حق اشتراک ماهیانه است و نیازی به پرداخت هزینه سنگین اولیه برای خریدن قفل نرم افزار وجود ندارد. حال با توجه به تمام مزیت های شمرده شده برای نرم افزار ابری می توان تعریفی مختصر از آن را بیان نمود:

نرم افزار حسابداری ابری چگونه تعریف می شود؟

نرم افزار ابری همان نرم افزار حسابداری است که ورود به محیط نرم افزار و ذخیره اطلاعات در محیط وب امکانپذیر است و جهت ورود به محیط نرم افزار نیاز به سیستم مشخصی نیست. بلکه از طریق هر سیستمی و به واسطه اینترنت می‌توانید وارد نرم افزار حسابداری شوید. هدف از ارائه نرم افزار حسابداری ابری افزایش امنیت اطلاعات مالی و دسترسی سریع به اطلاعات است. بنا به تعریف و مزیت‌های نرم افزار ابری به کسب و کارهای نوپا پیشنهاد می‌شود، با هدف کاهش هزینه‌های اولیه خود و همچنین همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا نرم افزار حسابداری با راهکار ابری را برای حسابداری کسب و کار خود انتخاب نمایند.

نرم افزار حسابداری
نرم افزار حسابداری پارمیس 360

نرم افزار حسابداری راهکار ابری پارمیس 360

در بالا با تعریف و مزیت های حسابداری آنلاین آشنا شدیم. می توان گفت به دلیل ویژگی های مناسب این نوع از نرم افزارها اکثر شرکت های ارائه نرم افزار حسابداری به سمت تولید و ارائه نرم افزارهای ابری حرکت کرده اند. فناوری اطلاعات پارمیس نیز با بررسی نیاز مشاغل مختلف به این نتیجه رسیده است که راهکار ابری می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای کسب وکارهای جدید امروز باشد. به همین دلیل حسابداری پارمیس 360 را با رویکرد حسابداری مبتنی بر وب طراحی و ارائه کرده است.

بیشتر بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

پارمیس 360 در کنار انجام بسیاری از امور مربوط به حسابداری قابلیت اتصال به دیگر زیر سیستم‌های موجود در شرکت را دارد و بر همین اساس اطلاعات و گزارش‌های جامعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در واقع می‌توان گفت نرم افزار حسابداری پارمیس در تلاش است نرم افزار یکپارچه خود را به طور کامل بر بستر وب پیاده سازی نماید. در نتیجه یکی از مزیت‌های مهم حسابداری پارمیس 360 یکپارچه کردن تمام زیرسیستم‌های کسب و کار بر بستر وب است.

ازجمله امکانات موثر پارمیس 360 ، اپلیکیشن فروش اسمارت پوز است که انجام عملیات فروش، صدور فاکتور، ثبت دریافت ها و ارسال اطلاعات فروش به سامانه مرکزی 360 را بر عهده دارد. نصب این اپلیکیشن بر هر دستگاهی، آن را به صندوق فروشگاهی تبدیل می‌کند که تراکنش‌های بانکی را انجام داده و نیازهای کسب و کارهای کوچک از صندوق فروشگاهی را برآورده می‌کند. برای بررسی بیشتر راهکار 360 پارمیس می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

مرکز تماس پارمیس

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید