2024-04-25 23:06:33

درآمد بدون داشتن شغل ثابت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
درآمد بدون شغل ثابت
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 در دنیای تجملاتی امروز به قدری هزینه ها و مخارج زندگی افزایش یافته است که داشتن درآمد کافی برای فراهم کردن زندگی در سطح متوسط کار چندان راحتی نیست. زیرا هر فرد همواره خود را با زندگی و درآمد اقشار بالاتر جامعه مقایسه کرده و به دنبال رسیدن به امکانات بیشتر در زندگی خود است. درآمد بدون شغل ثابت موضوع مقاله امروز است که توجه شما را در ادامه این مقاله از پارمیس به آن جلب می‌کنیم.

ساعت‌های کار طولانی و فشار اقتصادی افراد را وادار کرده است از طریق سرمایه گذاری در بازارهای مختلف منبع درآمدی دیگری برای خود فراهم آورند تا مگر از این طریق بتوان کمی از فشارهای مالی دنیای امروز کاسته و منبع درآمدی مطمئنی نیز برای دوران بازنشستگی فراهم نمود. در کنار سختی هایی که دنیای تجملاتی و مدرن امروز به ما تحمیل می کند، روش های مختلف و گاهاً ساده ای نیز برای داشتن درآمد بیشتر در اختیار ما قرار می دهد. در ادامه قصد داریم با چند روش ساده که بدون نیاز به استخدام شدن می توان به درآمدهای خوبی دست یافت، آشنا شویم. البته توصیه می کنیم مقاله درآمد منفعل چیست؟ را نیز برای درک بهتر چگونگی کسب درآمد از دارایی های خود مطالعه نمایید.

 کسب درآمد بدون استخدام

درآمدزایی به کمک سرگرمی ها

یکی از سرگرمی های مهم دنیای امروز ما، فضای مجازی است که ساعت های زیادی از زمان روزانه اکثر مردم را به خود اختصاص می‌دهد. اگر شما نیز به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید، می‌توانید به روش‌های مختلف و از طریق به اشتراک گذاری علایق خود به درآمد خوبی دست یابید. بسیاری از طریق تولید محتوای مناسب کاربران و تاثیرگذاری بر مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود؛ به واسطه تبلیغات محصولات شرکت‌ها درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند. درآمد بدون شغل ثابت هم یکی از همین منابع درآمدزایی است.

باید بیشتر بدانید: کارتخوان اندرویدی

درامد از شبکه های اجتماعی

در واقع به اشتراک گذاری عکس‌ها و متن‌های تولید شده توسط خودتان می‌تواند به معرفی مهارت و درنتیجه ایجاد درآمد منجر شود، پس اگر دستی بر آتش دارید کمی هدفمند به تولید محتوا بپردازید تا به مرور به منبع درآمد برای شما تبدیل شود.

درآمدزایی به کمک توانایی ها و مهارت ها

در دنیای تکنولوژی امروز، مهارت‌ها و تخصص‌ها جای ویژه‌ای بین عموم مردم پیدا کرده‌اند، به گونه‌ای که اکثر افراد به این نتیجه رسیده‌اند برای موفق شدن در زندگی به تقویت مهارت‌های ویژه‌ای در خود نیاز دارند. به همین دلیل دانش تخصصی در یک حوزه می‌تواند به عنوان منبع درآمدی مناسبی در نظر گرفته شود که در ادامه بیشتر با نوع کسب درآمد توسط مهارت ها و توانایی ها آشنا می شویم.

  • از هنر و استعداد خود استفاده کنید

ازجمله تغییرات جامعه امروز این است که افراد به استعدادها و علاقه مندی های خود اهمیت بیشتری داده و به دنبال رشد در زمینه مهارت های خود هستند. فضای مجازی و پلتفرم های ایجاد شده بر بستر اینترنت منبع بسیار مناسبی برای کسب درآمد از این مهارت ها و استعدادها است. درآمد بدون شغل ثابت یعنی کسب درآمد از طریق همین مهارت‌ها و استعدادهاست.

به عنوان مثال اگر در عکاسی مهارت دارید، چه چیز بهتر از اینکه هنر عکاسی خود را در سطح جهانی به نمایش گذاشته و از طریق به نمایش گذاشتن این عکس ها درآمد نیز داشته باشید. سایت های بسیاری هستند که شما می توانید عکس های با کیفیت خود در موضوعات مختلف را در آنها به اشتراک گذاشته و به ازای هر بار دانلود شدن آن درآمد کسب کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبار

ممکن است شما به نقاشی علاقه مند باشید و به روش های مختلف نقاشی روی پارچه، شیشه و سفال یا هر هنر دیگری مسلط هستید. چرا از قابلیت شبکه های اجتماعی برای فروش آثار هنری خود به دوستداران هنر استفاده نکیند؟

درامدزایی به کمک هنرهای دستی

رشد صعودی قیمت طلا که تحت تاثیر نرخ جهانی است با کاهش قدرت خرید مردم در بازار طلا و سکه همراه بوده است. افت بازار سکه و طلا به دلیل قیمت بالا موقعیت مناسبی برای افراد فعال در بازار ساخت طلا فراهم آورده است. طلای دست ساز و سفارشی متناسب با سلیقه مشتری و بودجه در نظر گرفته شده برای خرید طلا است و همین امر به بازار امروز طلای دست ساز رونق بخشیده است. اگر در ساخت طلا مهارت دارید، به فکر راه اندازی شغل خود در این زمینه باشید.

  • از دانش خود بهره ببرید

ارتقاء سطح دانش به ویژه در زمینه‌های تخصصی اهمیت بسیاری پیدا کرده است و به همین دلیل آموزش مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است. اگر در زمینه خاصی تخصص دارید پیشنهاد می‌کنیم به آموزش خصوصی بیندیشید. به ویژه اینکه امروزه بسترهای مختلفی برای آموزش مجازی چه به صورت خصوصی و چه به صورت گروهی فراهم شده است. اگر به آموزش و تدریس نرم افزار حسابداری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به وبسایت‌های ایسمینار و ایوند سر بزنید تا با گستردگی دنیای آموزش بیشتر آشنا شوید.

  • کسب درآمد از طریق آشپزی

این روزها مردم چنان درگیر افت و خیزهای زندگی هستند که گاه فرصت پخت و پز را نیز به خود نمی دهند، درمقابل نیز حاضر به جایگزین کردن طعم غذاهای خانگی با غذای نیمه آماده و یا غذای پخته شده در رستوران ها نیستند. همین امر باعث شکل گرفتن تهیه غذا به عنوان یکی از مشاغل خانگی پر درآمد شده است. اگر دست پخت خوبی در تهیه غذاهای سنتی و انواع کیک و شیرینی دارید و از طبخ غذا در تعداد بالا ترسی ندارید، آستین‌ها را بالا بزنید و کسب و کار خود را در زمینه آشپزی به راه بیندازید.

تهیه غذای خانگی و درامدزایی

  • Freelance باشید

به لطف اینترنت و فضای مجازی، سبک بسیاری از مشاغل تغییر چشمگیری داشته است. امروزه می توان بسیاری از کارها را به صورت پروژه ای و دورکار و در بازه زمانی مشخص انجام داد. از مزیت های این سبک از مشاغل این است که مدیریت زمان در اختیار شما بوده و هر زمان از روز که بخواهید می توانید وظایف مربوط به خود را انجام دهید و مهم تحویل دادن پروژه در موعد مقرر است.

باید بدانید: نرم افزار شرکتی

فعالیت در زمینه انواع تولید محتوا فرصت مناسبی برای کار کردن به صورت freelance به وجود آورده است که در کنار ایجاد درآمد، محدودیتی برای کار کردن در ساعات اداری مشخص اعمال نمی کند. بنابراین هم می توان از زندگی لذت برد و هم درآمد داشت.

منبع درآمد بدون شغل ثابت
منبع درآمد بدون شغل ثابت

درآمدزایی به کمک دارایی ها

این روزها بازار سرمایه گذاری در بورس بسیار داغ است. زیرا به دلیل شرایط تورمی موجود، نگه داشتن پول به صورت پس انداز از نظر اقتصادی منطقی به نظر نمی آید و در نتیجه آن سرمایه گذاری به روش های مختلف مورد توجه عموم قرار گرفته است. به‌همین دلیل یکی از راه‌های افزایش درآمد که به سرمایه بالایی نیز نیاز ندارد، سرمایه گذاری در بازارهای بورس است که برای موفق شدن حتماً باید اطلاعات مشخصی از بورس را داشته باشید.

بیشتر بدانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

در کنار سرمایه گذاری در بورس، برخی اعتقاد دارند خرید طلا و سکه نیز یکی از روش‌های مطمئن برای بهره بردن از دارایی‌های فعلی است. لازم به ذکر است هر بازاری ریسک های مخصوص به خود را دارد، در بازار طلا و سکه نیز بی ثبات بودن قیمت ها که تحت تاثیر بازار جهانی است عامل موثری در انتخاب سرمایه گذاری است.

علاوه براین، پلتفرم‌های مختلفی مانند دیوار و شیپور برای کرایه یا فروش کالاهای دست دوم وجود دارد. این روش برای بهره بردن از دارایی‌هایی که حتی به چشم نمی‌آیند، بسیار موثر است. به عنوان مثال در قفسه کتابخانه همه ما کتاب‌هایی وجود دارند که می‌تواند برای دیگران مفید و خواندنی باشند. می توان از طریق فروش کتاب‌هایی که دیگر قرار نیست در خانه ما خوانده شوند، بودجه لازم برای خرید کتاب‌های جدید را تامین نمود.

اگر سری به کمد لباس‌ها و کفش ها بزنید، لباس هایی خواهید یافت که دیگر با نیاز و سلیقه فعلی شما همخوانی ندارد. می توان این لباس ها را در پلتفرم های مخصوص خود برای فروش ارائه کرد و یا با لباس های افراد دیگر تعویض نمود.

پیشنهاد مطالعه : حسابداری چیست؟ وضعیت بازار کار حسابداری در ایران

درآمدزایی به کمک مهندسی معکوس

برخی اعتقاد دارند یکی از انواع درآمد، پس انداز کردن و تخصیص بودجه کمتر در خرید محصولات مختلف است. پس انداز کردن که یکی از مهم ترین راهکارهای مدیریت مالی است به ابزارهای خاص خود نیاز دارد. نرم افزارهای حسابداری شخصی راهکار مناسب برای درآمد داشتن به کمک مهندسی معکوس است.

زیرا به کمک امکانات آن می‌توانید مخارج و تمام هزینه‌های روزمره خود را ثبت و یادداشت کنید و به کمک گزارش‌های مختلفی که به شما ارائه می‌دهد، منابع هزینه خود را به درستی مدیریت کنید. نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه به کمک بخش بودجه بندی به شما کمک می‌کند تا از طریق تعیین مقدار حداقل و حداکثری برای برنامه های مالی مختلف خود، از میزان هزینه‌های خود آگاه باشید و با هوشیاری دست به جیب شوید.

درآمد بدون شغل ثابت
درآمد-بدون-داشتن-شغل- ثابت

روش پیشنهادی دیگر خرید از فروشگاه هایی است که محصولات خود را با تخفیف ارائه می دهند. از این طریق شما می توانید درصدی از بودجه تعیین شده برای کالای مورد نیاز خود را پس انداز کنید که خود به نوعی درآمد به حساب می آید. به‌ویژه به خانم‌ها توصیه می‌کنیم سبک تفریحات خود را تغییر دهند. و از طریق این راهکارها بتوانند درآمد بدون شغل ثابت خود افزایش دهند.

بسیاری چرخیدن های بی هدف در مراکز خرید را نوعی تفریح و سرگرمی می دانند. جذابیت مراکز خرید را منکر نمی شویم ولی این قانون را به یاد داشته باشید که دیدن کالاهای مختلف عرضه شده در بازار باعث شکل گرفتن نیاز به خرید کالا می شود در حالی که چندان به آن نیاز ندارید. پس نوع تفریحات نیز می تواند به کنترل کردن هزینه ها کمک نماید. در دنیای مدرن امروز درآمد داشتن کار سختی نیست بلکه کمی هوشیاری لازم است. امیدواریم که مقاله درآمد بدون شغل ثابت مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

مطالعه بیشتر: پایانه فروشگاهی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید