2024-04-19 03:43:24

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی برای مغازه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 18 دقیقه
بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی برای مغازه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در چند سال اخیر به دلیل رشد سریع تقاضا و تنوع نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان، محصولات بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شود. تنوع بالا در محصولات باعث شده است که فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به منظور تامین نیاز مشتریان خود طیف گسترده‌ای از محصولات و برندهای مختلف را در خود جای دهند. در فضای رقابتی امروز آنچه بسیار اهمیت دارد، کیفیت خدمات ارائه شده و سرعت انجام امور است. بدون استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب نمی توان فروش خود را افزایش داد.

در فروشگاه‌های بزرگ گاهی صفی طولانی از خریداران برای پرداخت مبلغ فاکتور خرید تشکیل می‌شود که در این شرایط سرعت در پرداخت و ثبت دقیق کالاهای خریداری شده اهمیت بسیاری دارد. در اینجا یک صندوق فروشگاهی مناسب‌ترین ابزاری است که می‌تواند نیاز فروشنده یعنی ثبت کالا و محاسبه قیمت آنها و میزان فروش در بازه‌های زمانی مختلف و به بیان کلی‌تر حسابداری کسب‌ و کار را تامین نماید. در این مقاله از پارمیس قصد داریم با انواع صندوق فروشگاهی و اینکه چگونه بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی با ارائه گزارش‌های مالی مختلف به صاحبان مشاغل کمک می‌کند، آشنا شویم.

صندوق فروشگاهی همراستا با مدیریت فروشگاه ها

این روزها به دلیل تمایل عموم جامعه به گردش بین قفسه‌های محصولات خوراکی و بهداشتی و حتی لوازم خانگی و انتخاب محصولات مورد نیاز از بین برندهای متنوع، شاهد رشد چشمگیری در تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم. یکی از مهم‌ترین ابعادی که برای تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در نظر داشت، یک سیستم حسابداری دقیق و به روز است که وظیفه محاسبه قیمت کالاهای ریز و درشت خریداری شده را با سرعت انجام داده و مدیریت گردش مالی حاصل از فروش محصولات فروشگاه را نیز به عهده داشته باشد.

در اینجا باز هم تکنولوژی تنها راه‌حل برای برداشتن سنگ‌های بزرگ و کوچک بر سر راه شروع یک کسب‌وکار جدید است. صندوق فروشگاهی تکنولوژی موثر برای پاسخ به این دست از نیازهای صاحبان کسب‌ و کار است. درواقع نرم افزار صندوق فروشگاهی می‌تواند به صورت کاملاً دقیق ورود و خروج کالاها به فروشگاه و میزان فروش و سود یا احتمالاً زیان حاصل را محاسبه نماید. در این مقاله با موضوع بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی با ما همراه باشید.

نرم افزار صندوق فروشگاهی یک نوع از نرم افزارهای حسابداری است که بسته به نیاز فروشگاه و مغازه می‌تواند از ساده‌ترین امکان نرم افزار حسابداری یعنی ثبت فاکتورهای خرید و فروش تا مهم‌ترین وظیفه بخش حسابداری که همان تهیه انواع گزارش‌های مالی و مالیاتی است را پوشش دهد. ثبت اطلاعات محصولات مانند قیمت و تعداد موجود در انبار و فاکتورهای خرید و فروش در نرم افزار حسابداری انجام می‌شود که برای سرعت بخشیدن به محاسبه فاکتور خرید مشتریان فروشگاه به واسطه این نرم افزار می‌توان دستگاه بارکدخوان، ترازو و کارتخوان‌های بانکی را با هم یکپارچه کرد. در ادامه این مطلب بیشتر با تجهیزات سخت افزاری صندوق فروشگاهی و معیارهای بهترین انتخاب نرم افزار صندوق فروشگاهی آشنا می‌شویم.

حتما بدانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

سیستم پوز یا صندوق فروشگاهی چیست؟

سیستم پوز یا صندوق فروشگاهی که خلاصه شده point of sale است، مرحله آخر خرید مشتری از یک فروشگاه یعنی پرداخت مبلغ مربوط به فاکتور خرید است. البته گاهی پوز را محل پرداخت وجه کالاهای خریداری‌شده نیز تعریف می‌کنند. بسته به نیاز فروشگاه و نوع کسب‌و‌کار سیستم پوز می‌تواند ثابت و یا متحرک باشد. به عنوان مثال برخی رستوران‌ها ترجیح می‌دهند برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود پوز را سر میز مشتری ببرند تا پرداخت را برای آنها آسان‌تر کنند.

به عنوان تعریف جامع‌تر اینگونه می‌توان گفت که سیستم پوز یا صندوق فروشگاهی یک شبکه کامپیوتری با یک رایانه اصلی است. این رایانه خود به چند پایانه صندوق پرداخت برای دریافت و ثبت اطلاعات خرید و پرداخت مشتریان متصل است. در سیستم پوز به تجهیزات سخت افزاری مختلفی مانند بارکدخوان، پایانه پرداخت از طریق کارت، کشو پول نقد و غیره نیاز است تا فرآیند ثبت اطلاعات در نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی به صورت خودکار و با سرعت بالاتری انجام شود. با در نظر گرفتن این تعریف می‌توان گفت هر کسب‌و‌کاری با توجه به نوع کالا یا خدمتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد و اندازه آن کسب‌و‌کار به تجهیزات سخت‌افزاری مختلفی برای بهره بردن از امکانات صندوق فروشگاهی نیاز دارد.

حتما مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی چیست؟

سیستم پوز چیست
نمونه سیستم پوز

انواع صندوق فروشگاهی از نظر تجهیزات سخت‌افزاری

بهترین نرم افزار صندوق‌های فروشگاهی براساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی می‌شود. یکی از رایج‌ترین این دسته‌بندی‌ها براساس کارایی صندوق فروشگاهی است که به سه دسته تقسیم می‌شود.

  • صندوق فروشگاهی ECR

صندوق فروشگاهی ECR ابتدایی‌ترین و معمولی‌ترین نوع از صندوق‌های فروشگاهی است. این صندوق فروشگاهی شامل یک صفحه نمایش است که بر روی ماشین حساب ساده تنظیم شده است. این نوع برخلاف نمونه‌های جدید صندوق فروشگاهی قابلیت به روزرسانی و ارتقا را نداشته و به دلیل ساده بودن مناسب کسب‌ و کارهای کوچک است. امکاناتی که در صندوق‌های فروشگاهی ECR درنظر گرفته شده است شامل دستگاه بارکدخوان، چاپگر پرینتر و کشو پول نقد می‌شود. حافظه و امکان اتصال به دستگاه‌های دیگر ازجمله فاکتورهایی است که فاکتور تفاوت میان صندوق‌های فروشگاهی ECR است.

  • صندوق فروشگاهی PO

با توجه به اینکه صندوق فروشگاهی POS دارای نرم افزار حسابداری است، قابل ارتقا و به روز رسانی بوده و به کمک همین نرم افزار امکان استفاده چند کاربر از صندوق را فراهم می‌کند. این نوع از صندوق‌های فروشگاهی با در نظر گرفتن عمر مفید دستگاه و چند کاربری بودن، به عنوان بهترین نوع صندوق فروشگاهی معرفی شده است. این صندوق نیز شامل کامپیوتر، بارکدخوان، پرینتر فیش، کشو پول نقد و دیگر تجهیزات می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری

  • صندوق فروشگاهی POS Touch

صندوق فروشگاهی پوز لمسی شامل یک صفحه لمسی است که تمام کارهای تعریف شده برای آن از طریق همین صفحه نمایش انجام می‌شود. لمسی بودن این سیستم باعث شده است که کاربری بسیار ساده و راحتی داشته باشد و سرعت ورود داده‌ها را نیز به صورت چشمگیری افزایش دهد. علاوه براین، با قرار دادن کیس صندوق فروشگاهی POS Touch در مانیتور ظاهری ساده و زیباتر را فراهم کرده است.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

صندوق فروشگاهی اندرویدی

دسته‌بندی گفته شده برای صندوق فروشگاهی براساس کارایی و سخت افزارهای مورد نیاز است. شاید بد نباشد توضیح مختصری نیز در رابطه با صندوق فروشگاهی ویندوزی و صندوق فروشگاهی اندرویدی ارائه دهیم. صندوق فروشگاهی ویندوزی سیستم عامل ویندوزی دارد و به همین دلیل نرم افزارهای طراحی شده برای آنها بر مبنای ویندوز هستند که به تجهیزات صندوق فروشگاهی متعددی نیاز دارد.

اندروید سیستم عاملی است که توسط شرکت گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت طراحی و به بازار ارائه شد. صندوق فروشگاهی اندرویدی نیز یک نرم افزار طراحی شده است که قابلیت نصب بر روی هر ابزاری مانند گوشی همراه، کارتخوان اندرویدی و حتی کامپیوتر را دارد. با توجه به اینکه صندوق‌های فروشگاهی اندرویدی مبتنی بر ابر هستند، می‌توان مهم‌ترین مزیت آنها را سیار بودن آنها دانست. این قابلیت صندوق فروشگاهی اندرویدی متناسب با نیاز صنایع خرده‌فروشی، صنعت گردشگری و خدماتی مانند رستوران‌ها و هتل‌ها است. به کمک صندوق‌های فروشگاهی اندرویدی، فروشنده یا ارائه‌دهنده خدمات می‌تواند بدون محدودیت مکانی، صدور فاکتور و تغییر در لیست فاکتور و حتی پرداخت از طریق کارت را انجام دهد.

بیشتر بدانید: کارتخوان اندرویدی

صندوق فروشگاهی اندرویدی
صندوق فروشگاهی اندرویدی

برای داشتن صندوق فروشگاهی به چه تجهیزات و سخت افزاری نیاز داریم؟

رایانه در دنیای مدرن امروز مهره اصلی برای داشتن تکنولوژی مناسب هر فعالیتی است. برای اینکه بتوانید یک سیستم صندوق فروشگاهی راه‌اندازی کنید به یک کامپیوتر مخصوص برای صندوق نیاز دارید که تنها وظیفه آن اتصال به صندوق فروشگاهی و دریافت و تحلیل اطلاعات صندوق است. البته بسته به اندازه کسب‌وکار و نیاز شما از صندوق فروشگاهی می‌توانید از صندوق‌های فروشگاهی که روی دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی نصب می‌شوند و برای ثبت فاکتورها بسیار مناسب هستند بهره برد.
دومین قدم انتخاب و خرید صندوق فروشگاهی مناسب با فعالیت و نوع کسب‌وکار است. در انتخاب نرم افزار صندوق فروشگاهی باید فعالیت‌ها و عملیاتی که در کسب‌وکار شما وجود دارد را به درستی شناسایی و لیست کنید، نوع اطلاعاتی که باید ثبت و تحلیل شوند، نوع محصولی که به مشتریان ارائه می‌دهید را تعیین و متناسب با این موارد نرم افزار صندوق فروشگاهی را خریداری نمایید.

ازجمله امکانات جدید که در بسیاری از نرم افزارها وجود دارد، قابلیت استفاده از راهکار کلود یا ابری است که این قابلیت به شما امکان می‌دهد اطلاعات خود را در فضای ابری ذخیره و به واسطه آن بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی تنها از طریق اتصال به اینترنت به اطلاعات موجود در صندوق فروشگاهی خود دسترسی داشته باشید. راهکار ابری در حسابداری راهکاری جدید است که بسیاری از محدودیت‌های نرم افزار حسابداری ویندوزی را از میان برداشته و از طریق اینترنت می‌توان بدون محدودیت زمانی و مکانی به اطلاعات و محیط نرم افزار دسترسی داشت. از مزیت‌های مهم دیگر این راهکار هزینه نسبتا پایین آن است. زیرا در راهکار ابری نیازی به پرداخت هزینه اولیه برای خرید نرم افزار وجود ندارد و تنهای با پرداخت حق اشتراک می‌توان از امکانات این نوع از نرم افزار حسابداری بهره برد.

باید بخوانید: نرم افزار بازرگانی

قدم نهایی برای پیاده‌سازی سیستم پوز فروشگاهی، تهیه سخت افزارهای مورد نیاز است. بخش سخت افزاری تجهیزات مختلفی را شامل می‌شود که بسته به نیاز کسب‌وکار می‌بایست تمام یا برخی از آنها را خریداری نمایید. تجهیزات لازم برای صندوق فروشگاهی شامل کشو نگهداری پول نقد، دستگاه بارکدخوان، مانیتور، چاپگر فاکتور خرید، صفحه‌های لمسی برای ورود داده‌ها، صفحه نمایش مشتری، اسکنرها و تجهیزات لازم برای ورود اطلاعات به صورت دستی می‌شود.

نرم افزار صندوق فروشگاهی چیست؟

با توجه به تعریف صندوق فروشگاهی این سیستم از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است. بخش نرم افزار صندوق فروشگاهی یک نرم افزار حسابداری است که با توجه به تعریف صندوق فروشگاهی وظیفه ورود و ذخیره داده‌ها و درنهایت ارائه گزارش‌های مالی مختلف را برعهده دارد. همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم نرم افزارهای فروشگاهی با قابلیت‌های مختلفی طراحی می‌شوند که با توجه به نیاز هر کسب‌ و کار می‌توان مناسب‌ترین نمونه را انتخاب و بر روی سیستم اجرا نمود. امروزه به دلیل تنوع کسب‌وکارها و درنتیجه نیازهای مختلف آنها برای انجام امور و تراکنش‌های مالی، نرم افزارهای حسابداری طراحی شده برای صندوق‌های فروشگاهی بسیار گسترده شده است و قابلیت‌های مختلفی چون مدیریت انبار و موجودی کالاها، ارائه گزارش‌های مختلف مالی  و فروش و ثبت داده‌های مشتریان را دارا هستند.

نرم افزار صندوق فروشگاهی برای مغازه چه تاثیری بر کسب‌ و‌ کار دارد؟

  • مدیریت موجودی و جریان فروش

صندوق فروشگاهی به گونه‌ای طراحی شده است که امکان کنترل عملیات جاری در کسب‌وکار را فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن این نکته که صندوق فروشگاهی به منظور ثبت کالاها و خدمات فروخته شده و دریافت وجه مربوط به آنها طراحی شده است، به کمک اطلاعات ثبت شده در سیستم پوز به راحتی می‌توان از موجودی کالاها در انبار، میزان فروش کالا به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهانه، میزان مبلغ دریافتی به ازای فروش کالاها و دیگر موارد اطلاع یافت.

  • گزارش‌دهی کامل از فرآیند فروش

به کمک اطلاعات ثبت شده در نرم افزار صندوق فروشگاهی می‌توان گزارشات مختلفی را استخراج کرد که این گزارشات در نهایت به تصمیم‌گیری بهتر و انتخاب استراتژی مناسب با اهداف شرکت منجر می‌شود. همچنین در شرکت‌های بزرگ برای بسیاری از امور اداری نیاز به کاغذبازی‌های رسمی را کاهش داده و زمان و سرعت انجام برخی امور را افزایش می‌دهد.

حتما بدانید: نرم افزار خزانه

  • ثبت اطلاعات مشتری با هدف ایجاد ارتباط

در نرم افزار صندوق فروشگاهی مناسب مغازه و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ امکانات دیگری همچون دریافت و ثبت اطلاعات مشتریان در نظر گرفته شده است. با توجه به اهمیت مشتریان در بازار رقابتی جهان امروز و تاثیر ایجاد ارتباط با مشتریان در تبدیل آنها به مشتری وفادار، به کمک اطلاعات ثبت شده از مشتریان کسب‌وکار می‌توان به روش‌های مختلف با آنها ارتباط برقرار نمود. به عنوان مثال از طریق ارسال پیامک‌های مناسبتی و یا اطلاع رسانی می‌توان به حفظ ارتباط با مشتری و تشویق به خرید از محصولات خود پرداخت.

  • بررسی عملکرد کارکنان در شیفت‌های کاری

در کنار مدیریت میزان فروش و ارتباط با مشتری، به کمک نرم افزار صندوق فروشگاهی امکان مدیریت کارکنان فروشگاه نیز براساس نحوه عملکرد و درصد کارایی آنها برای مدیریت فراهم می‌شود. در نرم افزار صندوق فروشگاهی امکان تعریف چند کاربر وجود دارد که به واسطه آن می‌توان میزان فروش و ساعت‌های کاری کارمندان را بررسی کرده و برنامه کاری هر کارمند را با توجه به توانایی فرد در انجام وظایف و میزان فروش فروشگاه در روزها و ساعت‌های مختلف تنظیم نمود.

  • اطلاع از پرفروش‌ترین و پرسودترین کالاها

ثبت تمامی محصولات و اطلاع از میزان موجودی و میزان فروش به شما کمک می‌کند بر اساس اعداد و ارقام ثبت شده در صندوق فروشگاهی از محبوب‌ترین و پرسودترین کالای فروشگاه خود آگاه شوید. این اطلاعات می‌توانید به شناسایی دقیق‌تر نیازهای مشتریان منجر شود که به تصمیم‌گیری بهتر برای ارائه محصولات و توسعه کسب‌و‌کار به شما کمک می‌کند. در نهایت با کمک این اطلاعات می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار پخش مویرگی

نرم افزار صندوق فروشگاهی مناسب چه کسب وکاری است؟

با توجه به نیاز کسب و کارها به مدیریت عملیات و تراکنش های مالی می‌توان گفت تمام کسب و کارها به نوعی به صندوق فروشگاهی نیاز دارند. به ویژه کسب و کارهایی که نیاز مشتریان خود را با محصولات و خدمات متنوع پاسخ می‌دهند. البته با در نظر گرفتن این نکته که متناسب با نیاز کسب و کارها، تجهیزات مورد نیاز برای داشتن یک صندوق فروشگاهی متفاوت است؛ مشخص می‌شود که صندوق فروشگاهی برای هر صنفی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در رستوران‌ها که نوع فعالیت آنها ارائه خدمت به مشتریان است، بنا به سیاست کاری که می‌توان پیش گرفت به بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی با قابلیت جابه جایی و انتقال بر سر میز مشتری نیاز است. اما این نوع از صندوق فروشگاهی مناسب دیگر فروشگاه‌ها که کالاهای مختلفی را جهت خرید ارائه می‌دهند، کارایی نخواهد داشت.

می‌توان گفت تمام مشاغلی که محصولات و خدمات خود را به مشتریان به ویژه مصرف کننده نهایی ارائه می‌کنند، برای ثبت اطلاعات جریان‌های مالی خود به نرم افزار صندوق فروشگاهی احتیاج دارند. از یک کسب‌و‌کار کوچک خانگی گرفته تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و مراکز توزیع و پخش برای ثبت فاکتور و مدیریت موجودی کالای خود به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارند تا بتوانند سرعت و دقت را در ثبت‌های مالی خود داشته باشند. با در نظر گرفتن تنوع نیازهای کسب‌ و‌ کارهای مختلف انواع بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی برای مغازه و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک طراحی شده است.

باید حتما مطالعه کنید: نرم افزار CRM

گاهی یک فروشگاه محلی کوچک در فضایی که می‎‌تواند برای صندوق فروشگاهی در نظر بگیرد محدودیت دارد، راهکار ابری نرم افزار صندوق فروشگاهی که با گوشی هوشمند و تبلت نیز در دسترس است می‌تواند گزینه مناسبی برای این کسب‌ و‌ کار باشد. البته کسب‌ و‌ کارهای خانگی نیز که بیشتر برای صدور فاکتور و اطلاع از موجودی کالای خود به یک سیستم حسابداری مناسب نیاز دارند و توانایی پرداخت هزینه سنگین خرید نرم افزار را ندارند می‌توانند با پرداخت حق اشتراک ماهیانه از راهکار ابری در نرم افزارهای حسابداری استفاده کنند.

در مقابل فروشگاه‌های کوچک محلی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که از تنوع کالا و تعداد زیاد مشتریان برخوردارند. چنین فروشگاه‌هایی به تجهیزات سخت افزاری بیشتری برای صندوق فروشگاهی نیاز دارند. به عنوان مثال مانیتور لمسی برای سرعت بیشتر در ثبت کالاها، دستگاه بارکدخوان به منظور ورود کالای مشتریان در فاکتور آنها، صفحه نمایش مشتری جهت مشاهده و چک کردن کالاهای ثبت شده در فاکتور آنها، اتصال به دستگاه‌های کارتخوان بانکی و داشتن کشو پول نقد و موارد دیگر نیازهای ضروری فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای است. حتی گاهی این فروشگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود ترجیح می‌دهند از کارتخوان‌های اندرویدی قابل حمل که به نرم افزار صندوق فروشگاهی آنها متصل است و امکان ثبت فاکتور در محل را دارد استفاده کنند

می‌توان گفت تمام مشاغل صرف نظر از نوع کالا یا خدمتی که ارائه می دهند، امکان استفاده از بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی را دارند به ویژه زمانی‌که این مشاغل چندین شعبه داشته باشند. البته قوانین مالیاتی نیز مشاغلی که باید صندوق مکانیز فروش داشته باشند را در سه گروه مشخص دسته بندی کرده است که این سه گروه به طور کامل در زیر لیست شده‌اند.
گروه اول : دسته اول مشاغلی  هستند که از سال ۱۳۹۲ مشمول این قانون شدند :

  1. سازندگان و فروشندگان طلا و جواهرات
  2. افرادی که در فروش آهن آلات هستند
  3. فروشندگان لوازم صوتی و تصویری
  4. فروشندگان رایانه‌ها مثل اداری ، لپ تاپ و تجهیزات آنها
  5. فروشندگان ماشین الات اداری و تجهیزات مربوط به ان
  6. فروشندگان لوازم خانگی
  7. هتل ها و هتل اپارتمان‌ها
  8. تالارهای پذیرایی و رستوارن‌ها و غذا فروشی‌ها و فست فودها
  9. مشاوران املاک و مستغلات
  10. داروخانه‌ها

بیشتر بخوانید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار تولید

گروه دوم : مشاغلی که در سال ۱۳۹۳ مشمول این قانون شدند :

  • فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین الات راهسازی ، کشاورزی و ساختمانی
  • دارندگان تعمیرگاههای مجاز و انواع وسایل نقلیه سنگین و راهسازی و کشاورزی و ساختمانی
  • فروشندگام لوازم بهداشتی مثل لوازم مربوط به حمام و سرویس های بهداشتی و شیر الات و غیره
  • فروشندگان تزیینات ساختمان مثل پرده ، کف پوش ، شومینه
  • فروشندگان تلفن و تجهیزات آن مانند تلفن های معمولی و بی سیم
  • تولیدکنندگان و فروشندگان وسایل چوبی و مبل
  • فروشندگان تاسیسات برودتی و سرمایی مثل شوفاژ و کولر
  • فروشندگان فرش اعم از دستی و ماشینی
  • فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و طبی و بیمارستانی و دندان پزشکی و دندان سازی و تجهیزات مربوط به آن

گروه سوم : مشاغلی که در سال ۱۳۹۴ مشمول قانون صندوق های مکانیزه فروش شدند :

  • فروشندگان لاستیک
  • نمایشگاهها و فروشندگان اتومبیل
  • فروشندگان مصالح ساختمانی
  • فروشندگان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
  • فرشندگان انواع رنگ
  • فروشندگان مواد شیمیایی
  • نمایندگی های فروش شرکت های توزیع یا تجاری یا صنعتی اعم از داخلی و خارجی
  • فروشندگان یخچال ها و ویترین های صنعتی
  • بارفروشان میوه و تره بار
 صندوق فروشگاهی
بهترین نرم افزار چیست

درخواست دمو نرم افزار صندوق فروشگاهی قبل از خرید

ازجمله فاکتورهای مهم در خرید نرم افزارهای مختلف آشنایی کامل با محیط کاربری و امکانات طراحی شده در نرم افزار است. مسلماً بدون نشستن پشت سیستم خود و کار کردن با تمام منوهای موجود در نرم افزار نمی‌توانید به شناخت درستی از اینکه آیا قابلیت‌های نرم افزار پاسخگوی نیاز شما برای انجام امور مدنظرهست یا خیر، دست یابید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم نهایی به خرید حتما به صورت آزمایشی با نرم افزار انتخابی به صورت عملی کار کنید تا در کنار آشنایی کامل با محیط کاربری آن، شناخت کامل و دقیقی از منوهای مختلف نرم افزار به دست آورید. گاهی شما از طریق کانال‌های مختلف، اطلاعات لازم برای خرید نرم افزار فروشگاهی را کسب می‌کنید و با استفاده از تجربه افرادی که از این نرم افزارها استفاده کرده‌اند، انتخاب خود برای خرید نرم افزار را نهایی می‌کنید. اما از نظر ما نمی‌توان تنها به تجربه دیگران و گفته‌های شرکت‌های طراحی نرم افزار بسنده کرد، در این موارد مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب “تجربه شخصی” شما است.

حتما بخوانید: نرم افزار شرکتی

برخی شرکت‌ها امکان استفاده از دمو نرم افزار را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. استفاده از دمو نرم افزار به شما این فرصت را می‌دهد تا در کنار آشنایی با قابلیت‌ها و زیر و بم نرم افزار، راحتی کار با آن توسط تیم فروش خود را نیز بررسی کنید. مشاهده دمو نرم افزار این فرصت را به شما می‌دهد که با در نظر گرفتن نیاز بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود، کار با نرم افزار حسابداری را از نظر راحتی و میزان تناسب با بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود بررسی کرده و حتی می‌توانید به کمک مسئولین بخش‌های مختلف کسب‌وکار و به صورت گروهی برای خرید نرم افزار فروشگاهی به جمع‌بندی برسید

با در نظر گرفتن این نکته که بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی به عنوان نوعی از نرم افزارهای حسابداری می‌بایست ثبت و تحلیل مهم‌ترین اطلاعات کسب‌وکار شما را به عهده بگیرد، پشتیبانی نرم افزار حسابداری و خدمات ارائه شده پس از فروش نرم افزار نیز اهمیت زیادی دارد. خدمات پشتیبانی نرم افزار حسابداری به شما فرصت می‌دهد تمام سوالات خود را مطرح کرده و مشکلاتی که ممکن است در حین کار با نرم افزار برای شما پیش بیاید را به کمک کارشناسان شرکت ارائه دهنده نرم افزار حسابداری برطرف نمایید

پشتیبانی‌های لازم بعد از خرید و راه‌اندازی سیستم حسابداری فروشگاهی طرف دیگر داستان خرید نرم افزارهای حسابداری است. نرم افزار حسابداری پارمیس با در نظر گرفتن این نکته که نوع فعالیت‌های تعریف شده در کسب‌ و کارها با توجه به حوزه کاری آنها متفاوت است و به همین دلیل هر کسب‌ و کار به قابلیت‌های مختلفی در نرم افزار فروشگاهی خود نیاز دارد، به طراحی و ارائه نرم افزار فروشگاهی پرداخته است که نیاز مشاغل مختلف را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با توجه به صنف کاری، نرم افزار فروشگاهی مناسب خود را سفارش داده و به صورت آزمایشی با محیط کاربری آشنا شوید.

قیمت بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی برای مغازه و فروشگاه

محیط کاربری، نوع پشتیبانی ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده، نوع گزارشات ارائه شده در نرم افزار و بسیاری دیگر بر قیمت بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی تاثیر دارند.

مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی پارمیس

مهمترین مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی هوشمند سازی و مکانیزه کردن فرآیند بوده که اثر شگفت انگیز آن را می توان در فروشگاههای زنجیرهای، هایپر مارکت ها و مراکز خرید بزرگ به خوبی احساس کرد. مدیریت هر چه بهتر کالاهای عرضه شده در فروشگاهها، یکی دیگر از پیامدهای مثبت استفاده از صندوق فروشگاهی به شمار میرود. سامانه مودیان

از طریق صندوق فروشگاهی، می توان از لیست کالاهای کم فروش و پرفروش مطلع شد. بعلاوه، از میزان کالاهای فاسد شدنی اطلاع پیدا کرده و در زمانی مناسب می توانید آنها را مرجوع کنید. تامین به موقع موجودی کالاها و سفارش آنها و امکان فروش همراه با تخفیف اجناسی با سررسید نزدیک تاریخ مصرف نیز از مزایای خاص استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی محسوب میشوند. 

همچنین، بالا رفتن هر چه بیشتر سرعت فروش، دسترسی آسان به گزارشهای فروش پرسنل، مدیریت قوی و بهینه نیروهای فروش، افزایش قابل توجه بهرهوری خط فروش فروشگاه مشتریان از دیگر مزایای بکارگیری برنامه صندوق فروشگاهی به شمار می روند. 

 کاهش هر چه بیشتر خطاهای انسانی و در نهایت رضایت بالای مشتریان را نیز باید به موارد بالا اضافه کرد. 

نقش صندوق فروشگاهی اندرویدی در مدیریت ویزیتورها 

نقش صندوق فروشگاهی اندرویدی در مدیریت ویزیتورها 

در حال حاضر، شاهد ایجاد تحول بزرگی در سیستم حسابداری و کسب و کارهای مختلف به دلیل رواج استفاده از صندوق فروشگاهی اندرویدی هستیم. عملکرد این دستگاههای مجهز به سیستم عامل اندروید، دقیقاٌ مشابه صندوق فروشگاهی ویندوزی بوده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. 

به کمک این نرم افزار، کلیه فرآیند خرید کالا به راحتی قابل کنترل است. در نتیجه، دیگر احتیاجی به استفاده از تجهیزاتی اضافی همچون کیس، فیش پرینتر و بارکدخوان هم نیست. 

اگر صاحب کسب و کاری هستید، به آسانی و با درج محصولات خود در صندوق فروشگاهی اندرویدی میتوانید آن را به مشتریان خود عرضه کنید. 

همچنین، فعالیتهایی از جمله پرداخت مبلغ کالا با کارتخوان یا به صورت نقدی، فروش، خرید، صدور رسید مشتری و برگشت از فروش و خرید به آسانی از طریق صندوق فروشگاهی اندرویدی انجام میشوند. 

انواع نرم افزارهای صندوق فروشگاهی پارمیس

نرم افزارهای صندوق فروشگاهی تولیدی در این مجموعه، در دو دسته مختلف پارمیس 360 و پارمیس پرو قرار میگیرند. در ادامه توضیحاتی مختصر را راجعبه هر یک میدهیم. 

معرفی نرم افزار کاربردی پارمیس 360

این نرم افزار منحصر به فرد بر پایه فضای ابری طراحی شده و برای تهیه آن نیازی به پرداخت مبلغ بالایی نیست. برنامه حسابداری که از اپلیکیشنها و پورتال مدیریتی تحت وب تشکیل شده و با داشتن قابلیت هایی خاص امکان دسترسی شما به اطلاعات و داده های مالی را در هر ساعتی از شبانه روز فراهم کرده است. 

پارمیس 360  بر اساس نیازهای شما همواره در حال بروزرسانی بوده و کسب و کارهای بزرگ و متوسط امکان استفاده از آن را دارند. 

آشنایی با نرم افزار پارمیس پرو 

بسته نرم افزاری مالی پارمیس پرو، از نسخه های متنوع و کاربردی تولیدی، بازرگانی و فروشگاهی تشکیل شده و کارایی زیادی برای مشاغل متوسط و کوچک دارد. قسمتهای مختلف از جمله تولید، دریافت و پرداخت، انبار و خرید و فروش در این برنامه حسابداری گنجانده شده که پاسخگوی نیازهای کسب و کار شما هستند. 

از طرفی، محیط کاربری بسیار ساده و کاربردی پارمیس پرو امکان استفاده از آن را بدون داشتن هیچ تبحر و دانشی در حوزه حسابداری فراهم کرده است. به این ترتیب، دیگر مدیریت امور مالی کسب و کار امری وقت گیر و کسل کننده نبوده و به راحتی از عهده انجام آن برمی آید. 

سوالات متداول بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی برای مغازه

  1. ویژگی‌های بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی مغازه چیست؟
    صندوق‌ فروشگاهی یک سیستم‌ یکپارچه‌ متشکل از انواع تجهیزات فروشگاهی مثل بارکدخوان، پرینتر فاکتور و بارکد، دستگاه‌های کارت‌خوان و غیره هستند. بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی باید قابلیت اتصال به همه تجهیزات را دارا باشد. علاوه بر این، بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی باید قابلیت کار شبکه و پشتیبانی از شعب را دارا باشد و گزارشات متنوعی را در اختیار مدیران قرار دهد.
  1. نرم افزار صندوق فروشگاهی مغازه چیست؟
    صندوق فروشگاهی وظیفه ثبت فروش و مدیریت انبار کالای فروئشکاه را در زمینه ورود و خروج کالا به عهده دارد. علاوه بر این صندوق فروشگاهی مغازه، علاوه بر تعیین سطح دسترسی کاربران در شیفت های مختلف، باید گزارشات کاملی را در زمینه فروش در اختیار کاربر اصلی قرار دهد.
  1. نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس مناسب چه مشاغلی است؟
    نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس از یک کسب‌و‌کار کوچک خانگی گرفته تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و مراکز توزیع و پخش برای ثبت فاکتور و مدیریت موجودی کالاها و امور مالی خود به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارند.

صندوق فروشگاهی پارمیس

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید