2024-03-28 23:35:05

5 دلیل برای انتخاب حسابداری یکپارچه در مدیریت استارتاپ

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
حسابداری با مدیریت یکپارچه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: حسابداری ERP یا ابزار برنامه ریزی منابع سازمانی، نه تنها برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ (بیش از 500 نفر) کاربرد دارد، بلکه برای استارتاپ‌ها و سازمان‌های متوسط (100 تا 500 نفر) به نیازی ضروری تبدیل شده است. در تکاپوی پاگیری و رونق یک استارتاپ یا کسب و کاری نوپا، تمرکز مدیران ارشد بر کیفیت خدمات به مشتری و محصولات قابل ارائه، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند؛ به طوری که از کم و کیف عملکرد درون سازمانی خود غافل می‌شوند. برای مدیریت بحران‌های مالی و سازمانی و سوق دادن کسب و کار به سمت و سوی پیشرفت، نرم افزار حسابداری ERP می‌تواند بهترین و درست ترین انتخاب باشد. هزینه‌های پایین‌تر عملیات‌های سازمان، واحدهای یکپارچه و هماهنگ شده، تصمیم گیری‌های دقیق‌تر در مسیر کارایی بیشتر و غیره برخی از مزایای بهره‌گیری از حسابداری ERP در استارتاپ هستند. در ادامه به 5 دلیل مهم انتخاب نرم افزار ERP توسط استارتاپ‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای حسابداری یکپارچه در استارتاپ ها

  1. بخش‌های همگام سازی شده

در صنعت خرده فروشی مانند فروشگاه زنجیره‌ای، فروشگاه‌های آنلاین و یا هر استارتاپ چند شعبه ای که دارای دپارتمان‌ها و بخش‌های متعدد در مکان‌های مختلف هستند، یکپارچگی و هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. هماهنگی میان انبارهای چندگانه با کاربری‌های مختلف، امری بسیار مهم خواهد بود. استفاده از نرم افزار ERP می‌تواند تمام داده‌ها از همه‌ واحدها را جمع آوری کرده و از طریق یک پلتفرم به هم متصل کند. اخذ جزئیات کامل و آنی از گزارشات فروش در هر شعبه، عملکرد صندوق‌های فروش، جریان موجودی در هر انبار، همه و همه از طریق یک پلتفرم خواهد بود که در روزهای شلوغ و پر تکاپو، باعث صرفه جویی چشمگیری در زمان مدیران و کارمندان و در نتیجه بهبود عمکلرد استارتاپ خواهد شد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

مدیریت
مدیریت استارتاپ با نرم افزار حسابداری
  1. کاهش زمان عملکردهای درون سازمانی

با کمک نرم افزارهای ERP، یک استارتاپ SME می‌تواند کارایی خود را تا حد بسیار قابل قبولی بهبود ببخشد. از مزایای ERP این است که تیم‌های فروش، بازارایابی، پشتیبانی و خدمات مشتریان را به هم متصل کند و تمام اطلاعات مورد نیاز هر واحد از واحد دیگر را به صورت آنی و تنها با یک کلیک گزارش کند. بر این اساس، در صورت نیاز به اقدامات فوری، در زمان کارکنان هر واحد صرفه جویی خواهد شد. با استفاده از نرم افزار ERP در استارتاپ‌ها، بسیاری از کارها به صورت خودکار انجام خواهند شد و از این رو کیفیت خدمات به مشتریان نیز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: کدینگ حسابداری

حسابداری با پارمیس
مدیریت با نرم افزار حسابداری
  1. بهبود کار تیمی

یکی از مزایای مهم استفاده از ERP، یکپارچگی راهکارها برای تمامی نیازهای اصلی یک استارتاپ از طریق یک نرم افزار در بین تمامی واحدها است. با کمک یک نرم افزار ERP، استارتاپ‌ها می‌توانند میزان موجودی، تولید، منابع مالی و منابع انسانی و سایر اطلاعات خود را از یک راه حل واحد مدیریت کنند. این همگام سازی و وحدت بین داده‌ها و واحدهای مختلف، مشوق اصلی کارکنان برای کار تیمی بهتر است. کارکنان هر واحد اطلاعات را در نرم افزار یکپارچه وارد می‌کنند و همان اطلاعات می‌تواند توسط کارکنان واحدهای دیگر (به تناسب سطح دسترسی تعریف شده برای آن‌ها) مشاهده شده و قابل دسترسی باشد؛ حتی اگر آن فرد در سازمان حضور نداشته باشد. نرم افزار ERP با کار تیمی عجین شده است و می‌توان گفت بدون کار تیمی در یک استارتاپ، نمی‌تواند موفق باشد. بنابراین بهره‌وری و استفاده مفید از نرم افزار ERP، به شرطی است که همه به عنوان یک تیم در یک استارتاپ مشغول به کار باشند.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری

حسابداری یکپارچه
حسابداری یکپارچه پارمیس
  1. کنترل عملیات‌های سازمانی و هزینه‌های مربوط به آن

سازمان‌ها و استارتاپ‌ها معمولا از سیستم‌های متعددی برای کنترل و انجام عملیات‌های مختلف خود استفاده می‌کنند. در حسابداری استارتاپ ممکن است برای حسابداری از یک نرم افزار و برای انبارداری از یک نرم افزار متفاوت استفاده کنند. مشکلی که در این نوع مدیریت به وجود می‌آید، دوگانگی و بعضا مغایرت بین داده‌های مربوط به فروش و انبار خواهد بود. با بهره‌گیری از یک راهکار یکپارچه حسابداری، تمامی داده‌های ثبت شده هماهنگ شده و در صورت بروز مغایرت، ردیابی آن بسیار سریع تر و آسان تر خواهد بود و از ضررهای مالی و زمانی جلوگیری خواهد شد.

برنامه ریزی برای تهیه، تولید و یا فروش بدون استفاده از یک نرم افزار ERP در هر سازمان، بسیار دشوار خواهد بود. شناسایی و کنترل هزینه‌های عملیاتی برای یک استارتاپ، کمک شایانی به صرفه جویی در هزینه‌های شرکت و تمرکز هرچه بیشتر بر فرآیندها و ایده‌های مختلف برای رشد و پیشرفت استارتاپ می‌کند.

حتما بخوانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

  1. آسان شدن تصمیم‌گیری‌های کلان در سازمان

استفاده از نرم افزار ابری یکپارچه در استارتاپ‌ها، می‌تواند تصمیم‌گیری‌ها و نتایج تصمیمات قبلی را با تمامی جزئیات در دسترس قرار دهد. نرم افزار ERP ابری به یک استارتاپ کمک می‌کند تا از وضعیت خود مانند کمبود بودجه، موجودی و غیره در هر زمان و در هرکجا با هر دستگاهی که در دسترس دارند، مطلع شوند. اطلاع آنی از وضعیت انبار با توجه به نیاز مشتریان و بروزرسانی لحظه ای وضعیت موجود سازمان، بهترین ویژگی نرم افزار ERP است. اتصال به نرم افزار CRM می‌تواند ارتباط مشتریان را به دیگر اجزای سازمان یکپارچه کند.

مرکز تماس پارمیس

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید