2024-04-16 23:19:16

9 نکته حیاتی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در سال های اخیر، رشد بی حد و حصر فروشگاه‌های اینترنتی در سرتاسر جهان، اقتصاد تجارت الکترونیک را به سوی مسیری صعودی و همراه با رشد سریع برده است. این فرصت برای موفقیت و پایداری در هر کسب و کاری برای یک کارآفرین، هیجان انگیز، امیدوار کننده و جذاب است. این که آیا شما قبلا کسب و کار تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کرده اید یا مایل هستید که با خرید نرم افزار فروشگاهی و اولین قدم های خود را در این زمینه بردارید، فرقی نمی کند. با مقاله راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فیش پرینتر صندوق فروشگاهی

اکنون وقت آن رسیده است که آستین همت را بالا بزنید و اولین قدم ها را برای اصلاح کسب و کار خود و موفقیت در آن بردارید. با رشد روزافزون تکنولوژی، بازار جهانی تغییرات چشمگیری یافته است. کسب و کارها دیگر محدود به مرزها و مکان های جغرافیایی نیستند، بلکه تنها عناصر محدود کننده، خلاقیت در کسب و کار و انطباق با فن آوری های جدید می تواند باشد.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری

در حالی که اقتصاد تجارت الکترونیک خود را برای ثبت رکوردی جدید و قابل توجه در ماه ها و سال های آینده آماده می کند، هر کسب و کاری می تواند با بهره گیری از این رشد روزافزون، انتظار نتایج پررونقی را برای کسب وکار خود داشته باشد. این بدان معناست که در کنار رقبای خود، نیاز به تمرکز بر راهنمایی های مهمی برای موفقیت تجارت الکترونیک دارید. اگر در اولین قدم ها برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی یا اصلاح کسب و کار اینترنتی خود هستید، خواندن این نکات را از دست ندهید.

  1. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به هیچ وجه عجله نکنید.

یکی از بزرگترین اشتباهات و کارهای ناموفقی که کارآفرینان تجارت الکترونیک انجام می دهند، تعجیل در راه اندازی یک وب سایت است. شما فقط یک فرصت در راه اندازی وب سایت خود دارید و نمی توانید این فرصت را با عجله کردن از بین ببرید. زمانی که دامنه خود را خریداری کرده اید و صفحه ای به نام «به زودی» را روی آن قرار می دهید، تا زمانی برنامه ها و پلن خود (SEO، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، تبلیغات پرداخت شده، و غیره) را برای مدیریت سایت طراحی نکرده اید، سایت خود را لانچ نکنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

  1. تمرکز خود را روی کاربران بگذارید.

شاید بتوان گفت بزرگترین کمبودی که هر سایت فروشگاهی دارد، این است که مشتریان نمی توانند قبل از تصمیم گیری و انتخاب نهایی خود، محصولات را لمس کنند، بو کنند و آن را از نزدیک ببینند. برای این مشکل هیچ راه حلی وجود ندارد، اما می توان با جایگزین کردن روش هایی، این کمبود ها را جبران کرد. ارائه قیمت مناسب، حمل و نقل رایگان محصولات و فرایند پرداخت آسان و جشنواره های تخفیف می تواند از جمله ی این جبران کننده ها باشد. هر چه خلاقیت دارید برای جذب بیشتر مشتریان روی دایره بریزید.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری
طراحی سایت فروشگاهی

  1. همه چیز را به طور کامل پیش بینی کنید و بیازمایید

پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، در طول راه اندازی و بعد از آن، لازم است در بخش های تست سایت و تجزیه و تحلیل بازار و سایت خود سرمایه‌گذاری کنید. خود را جای کاربران سایت و مشتریان بگذارید و ببینید که تجربه ی کاربری و فرایند خرید از سایت شما چگونه است، چه کمبود هایی در آن وجود دارد و دلیل پشت این پاسخ ها چیست.

حتما بدانید: نرم افزار CRM

  1. با شبکه های اجتماعی و کاربران سایت بیشتر خو بگیرید.

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی به شما گفت که شبکه های اجتماعی خود را از دور دنبال می کند و یا مدیریت و نظارت بر آن را به طور کلی به تیم دیگری واگذار کرده است و از اتفاقات آن بی خبر است، بدانید آن کسب و کار منجر به شکست است. رسانه های اجتماعی، ضربان قلب کسب و کار شما است. زیرا جلوه ای بی وقفه از زندگی و تجربه ی مشتریان را به شما می دهد. در حالی که داشتن یک ادمین خوب برای رسانه های اجتماعی بسیار مفید است، نظارت و درگیر بودن صاحب کسب و کار هم با آن، از نکاتی است که نباید نادیده گرفته شود. نظرات در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. آن ها را بخوانید و به طور مناسب و با احترام پاسخ دهید.

بیشتر بدانید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار تولید

در ادامه ی این نکته، باید در نظر داشته باشید که عناصر اجتماعی را حتما در سایت فروشگاهی خود قرار دهید. چیزهایی مانند بررسی محصول، نظرات، انتقادها و پیشنهادها و گزینه های ورود و عضویت در سایت، همه کمک می کند تا پویایی وب سایت شما بیشتر شود.
شبکه های اجتماعی

  1. اپلیکیشن موبایل طراحی کنید

با همگانی شدن تلفن‌های همراه هوشمند در دهه اخیر، سایت‌های فروشگاهی با نرم افزار فروشگاهی به این سرافت افتادند تا اپلیکیشن‌هایی برای خرید آسان مشتریان خود از طریق گوشی را فراهم کنند. به طوری که در حال حاضر، نداشتن اپلیکیشن فروشگاهی، می‌تواند از نقاط ضعف یک کسب و کار تجارت الکترونیک تلقی شود.

  1. نرم افزار حسابداری یکپارچه با فروشگاه اینترنتی

بدون تردید شما می خواهید از قدرت و انعطاف پذیری یک نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر برای کسب و کار تجارت الکترونیک خود استفاده کنید . مزایای راه حل های مبتنی بر ابر به مراتب بیشتر از هزینه های آن است . با نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر می‌توانید :

  • دسترسی چندین کاربر در لحظه را به صورت آنلاین داشته باشید. این ویژگی مخصوصا زمانی که شما با یک حسابدار پاره وقت یا از راه دور کار می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد .
  • یکپارچگی بین راه حل های مختلف کسب و کار خود را تنظیم کنید .
  • بروز رسانی خودکار نرم افزار حسابداری خود را داشته باشید . با نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر ، به روزرسانی به طور منظم پشت صحنه اتفاق می افتد و دیگر نیازی به وقت گذاشتن افراد برای آن وجود ندارد .

حتما بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

  1. روی سئو سایت خود کار کنید.

از آنجایی که رشد اقتصادی تجارت الکترونیک، روند بسیار سریعی را طی می کند، کسب و کارهای بیشتر و بیشتری وارد این فضای پرجمعیت می شوند. و این تنها به این معناست که بالا بودن رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو از همیشه مهمتر و حیاتی تر شده است تا بتوانید در این فضای رقابتی باقی بمانید و بهترین شوید. از متخخصان سئو برای بالا رفتن رتبه ی سایت خود کمک و مشورت بگیرید.

  1. اطلاعات را جمع آوری کنید.

برای ایجاد کمپین‌های فروش در آینده‌ی کسب و کارتان، مهم است که بتوانید از راه های مختلف اطلاعات مشتریان را جمع آوری کرده و پایگاه های داده را برای کمک به توسعه‌ی کسب و کار خود در آینده بسازید.

طراحی اپلیکیشن موبایل

  1. بروزرسانی ها و تحولات را ادامه دهید.

در نهایت، این را بدانید که نباید هرگز متوقف شوید و درجا بزنید. فناوری، روندها و سلیقه مشتری تغییر خواهد کرد و بنابراین اگر بخواهید در چنین بازار متغیری موفق شوید، باید به روز بمانید و ترندها و تغییرات را رصد کنید..

طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی، یکپارچه با نرم افزار حسابداری

با رعایت و استفاده از این 9 نکته، شما می توانید به خوبی در راه تبدیل شدن به یک کارآفرین مبتنی بر تجارت الکترونیک موفق باشید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار خزانه و نرم افزار بازرگانی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید