2024-03-29 02:03:51

چگونه از کارفرما بی دردسر هزینه ها را دریافت کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در این مقاله از پارمیس در یک دنیای ایده آل، کارفرمایان بدون تاخیر و بی دردسر هزینه ی پروژه ی انجام شده توسط شما را به شما پرداخت خواهند کرد اما در دنیای طبیعی گاهی اوقات این اتفاق نخواهد افتاد و این مورد برعهده ی خود شماست که کارفرما را به پرداخت سریع ترغیب نمایید. در تحقیقاتی مشخص شده که فاکتورهای زیر میتواند کارفرما را به پرداخت هزینه ها در نرم افزار حسابداری ترغیب نماید.

جزئیات کامل پروژه را در اختیار کارفرما قرار دهید:

در ابتدا و قبل از بستن قرارداد یک پروژه، جزئیات کامل پروژه به همراه قیمت تعیین شده برای هر جزء را در اختیار کارفرما قرار داده تا اعتماد آن را جلب کرده و رضایت آن را به صورت کتبی دریافت نمایید. همچنین اگر ممکن است در مسیر انجام پروژه هزینه ها کم و یا زیاد شود، بهتر است در ابتدا به کارفرما توضیح داده و در قرارداد عنوان کنید. همچنین در فاکتور صادر شده برای کارفرما بهتر است اطلاعاتی همانند آدرس، شماره تلفن، مبلغ پرداختی، تاریخ پرداخت ها و توضیح دقیق و جزئی خدمات و کالا ارائه شده توسط شما یا شرکتتان را عنوان کنید. مزیت بعدی ارائه فاکتور ایجاد درک متقابل بین شما و کارفرما است و باعث میشود کارفرما زحمات شما را بیشتر درک نماید.

باید بدانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

روش های پرداخت متفاوت را امتحان کنید:

سوال اکثر افراد این است که “چه زمانی برای مطرح کردن دریافت پول از کارفرما مناسب است؟” این سوالی است که معمولا جواب قطعی ندارد و بنا به شرایط و هزینه پروژه و یا فرهنگ ممکن است جواب به آن متفاوت باشد. و معمولا با دریافت چند پروژه میتوانید با توجه به تجربه کسب شده به این سوال پاسخ مناسب دهید.

حتما بخوانید: نرم افزار انبار

معمولا هر فرد به صورت خاص و جداگانه ای اقدام به پرداخت وجه مینماید و به همین دلیل باید در شناخت افراد و رگ خوابشان بکوشید. بعضی از افراد حاضرند همه ی مبلغ را در یک قسط و به صورت کلی پرداخت نمایند و برخی دیگر مایلند مبلغ کلی را در قسط های کم و یا زیاد بپردازند. در هر صورت بهتر است مبلغی از مبلغ کل را به صورت پیش پرداخت دریافت کرده تا باقی مبلغ را راحت تر بتوانید دریافت کنید و یا امکان لغو قرارداد را کاهش دهید.

همچنین بهتر است که برای افراد خوش حساب تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته تا بقیه را به تسویه حساب به موقع تشویق نمایید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار CRM

روش های پرداخت صورتحساب را افزایش دهید:

امروزه برای پرداخت یک صورتحصاب روش های فراوانی وجود دارد که برخی حضوری و برخی غیر حضوری هستند.

برخی از انواع روش های پرداخت:

  • پرداخت حضوری از طریق عابر بانک
  • پرداخت حضوری از طریق مراجعه به شعب بانک
  • پرداخت حضوری نقدی
  • پرداخت حضوری از طریق دستگاه pos یا کارتخوان اندرویدی مستقر در محل شما
  • پرداخت غیرحضوری از طریق سایت
  • پرداخت غیرحضوری توسط اپلیکیشن و یا سایت بانک ها
  • پرداخت غیرحضوری توسط لینک درگاه های مستقیم و یا غیر مستقیم متصل به بانک

ایا تفاوت میان حسابدار مالی و حسابدار مدیریتی را میدانید؟

قبل از سررسید مهلت پرداخت قسط یادآوری کنید:

بهتر است قبل از رسیدن مهلت پرداخت اقساط، از طریق پیامک یا ایمیل به کارفرما اطلاع دهید تا خود را برای پرداخت به موقع اقساط آماده نماید و همچنین از دیرکرد آن هم جلوگیری نماید.

صورتحساب ها و فاکتور ها را مرتب نمایید:

معمولا کارفرمایان از نرم افزار های حسابداری شخصی یا شرکتی استفاده مینمایند که امکان گرفتن گزارش برایشان راحت باشد و بتوانند به راحتی و با استفاده از آن، میزان مبلغی که تا الان مصرف کرده اند و میزانی که در آینده باید بپردازند را مشاهده مینمایند. ولی بهتر است قبل و یا پس از پرداخت هر قسط صورتحسابی که نشان دهنده ی مبلغ دریافتی تا کنون و همچنین مبلغ باقی مانده هست را برای کارفرما ارسال نموده تا از فرایند دقیق پرداخت ها مطلع شود.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار تولید و نرم افزار تولیدی

فرآیند ها را تا حد ممکن خودکارسازی نمایید:

معمولا کسب و کارهای پر رونق و موفق، نرم افزارهایی را برای خودکارسازی فرآیند های حسابداری خود استفاده میکنند و از حسابدارارن خبره برای استفاده و بهره مندی از این نرم افزار های حسابداری استفاده میکنند. این نرم افزارها فرایند بررسی وضعیت مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و پیش بینی سود و زیان را بررسی کرده و شما با خیال راحت به گسترش پروژه های خود بپردازید.

در هنگام درخواست هزینه ها ادب را رعایت کنید:

رعایت ادب یکی از اصول اصلی یک کسب و کار است. با رعایت ادب در هنگام وصول هزینه میتوانید خاطره ی خوبی را برای کارفرمای خود رغم زده و در ذهن او بمانید و حتی ممکن است در پروژه های بعدی نیز برای بارها و بارها از کمک شما استفاده نماید.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید