2024-04-16 18:41:40

نرم افزار صندوق مکانیزه فروش | نرم افزار صندوق فروش

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

صندوق مکانیزه فروش یک دستگاه الکترومکانیکی است که دارای قابلیت هایی مانند ثبت خرید و فروش و … است. امکان اتصال به مانیتور برای نمایش اطلاعاتی مانند موجودی کالا و فاکتور خرید و فروش، چاپگر، اسکنر بارکد خوان، دستگاه کارت خوان و … را دارد. تمامی امکانات با توجه به نوع صندوق مکانیزه فروش متغیر هستند. صندوق فروشگاهی مکانیزه فروش معمولا شامل یک کامپیوتر، یک حساب نقدی و سایر تجهیزات مانند نرم افزار صندوق مکانیزه فروش مورد استفاده برای فروش کالاها و یا ارائه خدمات می باشد.

نرم افزار صندوق مکانیزه فروش چیست؟

نرم افزار حسابداری صندوق مکانیزه فروش (نرم افزار صندوق فروش) برای انجام فرایندهای خرید و فروش استفاده می شود و صندوقدار به وسیله آن میتواند محصولات را وارد کند، هزینه ها را حساب کند و معاملات مالی را انجام دهد و دارای امکاناتی از قبیل انجام عملیات حسابداری مربوط به خرید و فروش، بانک و چک، کالا و انبار، اشخاص و … است و پس از نصب بر روی صندوق مکانیزه فروش قابل استفاده خواهد بود.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبارداری

با توجه به قوانین سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر استفاده از صندوق مکانیزه فروش به منظور شفاف سازی معاملات واحدهای تجاری؛ اصناف مختلف ملزم به استفاده از صندوق فروش در دوره های زمانی مختلف شدند. استفاده از صندوق مکانیزه فروش علاوه بر معافیت های مالیاتی مزایای بسیار دیگری برای صاحبان کسب و کار به وجود آورده است که عبارت است از:

  • افزایش میزان فروش
  • صرفه جویی در زمان
  • پاسخگویی بهتر به مشتریان
  • صدور الکترونیکی فاکتور
  • و …

قیمت نرم افزار صندوق فروش با توجه به امکانات و ماژول های آن متغیر است و قیمت آن معمولا با توجه به ماژول هایی نظیر حسابداری، فروش، انبار، مدیریت سیستم و … محاسبه می شود. در هنگام خرید باید توجه کنیم که کدام امکان برای کسب و کارمان مناسب است و با توجه به نیازمندی های کسب و کار اقدام به خرید نرم افزار صندوق فروش کنیم.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار CRM و نرم افزار تولیدی و نرم افزار پخش مویرگی 

حال این سوال پیش می آید که بهترین نرم افزار صندوق مکانیزه فروش کدام است؟

بهترین نرم افزار صندوق مکانیزه فروش در ابتدای امر باید قابلیت های مورد نظر سازمان امور مالیاتی را داشته باشد زیرا در این صورت است که پس از ثبت فرم دارایی در سازمان، قوانین مربوطه رعایت شده است. شرکت های حسابداری زیادی در این خصوص، نرم افزار حسابداری صندوق فروش را ارائه داده اند اما برای اینکه بتوانیم بهترین نرم افزار صندوق فروش را انتخاب و خریداری نماییم به فاکتورهای مهم دیگری نیز باید توجه کنیم.

قدم بعدی در انتخاب نرم افزار صندوق مکانیزه فروش بررسی امکانات جانبی و ویژگی های دیگر نرم افزار است زیرا ممکن است با توجه به پیشرفت کسب و کار، نیاز به قابلیت های دیگری مانند محاسبه حقوق و دستمزد، مدیریت ارتباط با مشتری و غیره داشته باشیم بنابراین نرم افزار صندوق فروشگاهی باید به گونه ای باشد که قابلیت گستردگی را داشته باشد.

باید بخوانید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار بازرگانی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید