2024-03-19 02:39:00

ویژگی های ضروری نرم افزار حسابداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که همه نرم افزارهای حسابداری تقریبا همان نرم افزاری است که وظیفه ارائه حساب های دریافتی، حساب های قابل پرداخت، دفتر کل، صدور صورت حساب و انواع دیگر قطعات استاندارد را دارا باشد. فراتر از ویژگی های هسته ویژگی های دیگری نیز وجود دارد در واقع یک آرایه وسیعی از توابع و سرویس ها می باشد. برخی از این ویژگی های ضروری نرم افزار حسابداری می تواند ضروری محسوب شود.

مطالعه بیشتر : حسابداری چیست؟ | وضعیت بازار کار حسابداری در ایران

1. گزارش و تجزیه و تحلیل : اطلاعات قدرتی در دنیای کسب و کار چالش برانگیز امروزی محسوب می شوند بنابراین هر نرم افزار حسابداری که قصد ارزیابی آن را دارید باید قابلیت های گزارش دهی و تجزیه و تحلیل قوی را به همراه داشته باشد. علاوه بر کمک به کاربران در جهت بدست آوردن بینش به فعالیت های مالی بسیار مهم، گزارش و توابع تجزیه و تحلیل کمک شایانی به شرکت ها مطابق با مقررات دولت و صنعت می کند. از ویژگی های ضروری نرم افزار حسابداری ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل است.

مطالعه بیشتر : صورت سود و زیان چیست؟ راهنمای محاسبه صورت سود و زیان

2. نمودارها : حسابداری یک فعالیت اعداد محور است. با این حال، گرافیک، در قالب نمودار و دیگر فرمت های گویا، یک ابزار قدرتمند است که می تواند برای ارائه مفاهیم دیگر که اعداد به تنهایی نمی توانند آن را انتقال دهند مورد استفاده قرار بگیرد.
3. اتوماسیون : برای بسیاری از کسب و کار دارای اهمیت است،حمایت از معاملات حسابداری ساده و وظایف مدیریت مالی اساسی تنها کافی نیست. بسیاری از شرکت ها نیاز به اتوماسیون کامل از هزینه های کارمند، اشتغال و ساعات کاری، شرکت و دپارتمان بودجه، نیازهای خرید و دیگر فعالیت های مالی پیچیده دارند.
4. به روز رسانی خودکار : استفاده از نرم افزار حسابداری منقضی شده مانند خوردن غذایی است که تاریخ انقضای آن گذشته است – یک عمل خطرناک است که می تواند منجربه تهوع شدید گردد. قوانین مالیاتی و مقررات و شیوه های مالی در طول زمان تغییر می کنند، پس استفاده از نرم افزار حسابداری به روز حیاتی است که دریافت سریع، کاربر شفاف، به روز رسانی اتوماتیک را به همرا داشته باشد. یکی از ویژگی های ضروری نرم افزار حسابداری بروز بودن است.
5. سفارشی سازی: ممکن است اتفاقی باشد که نرم افزار حسابداری دقیقا مطابق با نیازهای کسب و کار شما باشد. به همین دلیل شما ممکن است بخواهید به یک محصول اجازه دهید تا ویژگی خاصی داشته باشد بنابراین سفارشی سازی آسان، فرم ها، گزارش ها، صفحه نمایش، سیستم های کمک و غیره از دیگر ویژگی های ضروری نرم افزار حسابداری است.

مطالعه بیشتر : مفروضات حسابداری چیست؟ آشنایی با مفروضات و اصول حسابداری

6. اتصال به اینترنت: با تمام جهان در حال حرکت به اینترنت، منطقی است که نرم افزار حسابداری باید جمعیت را دنبال کند. به همین دلیل شما می خواهید مطمئن شوید که هر نرم افزار حسابداری توانایی ارسال و دریافت اسناد دیجیتال و رسیدگی به انتقال صندوق های الکترونیکی را دارا باشد. از ویژگی های ضروری نرم افزار حسابداری اتصال به اینترنت است.
7. عملکرد متقابل: اطلاعات وارد شده به نرم افزار حسابداری به گونه ای است که خود می تواند مولدی برای برنامه های کاربردی کسب و کار های مختلف در منابع انسانی،فروش،حمل و نقل و سایر بخش های کلیدی کسب و کار باشد. در مقابل، شما ممکن است برنامه حسابداری خود را به روش این اطلاعات از دیگر محصولات نرم افزاری جدا سازی کنید به همین دلیل شما می توانید برای بررسی توانایی یک برنامه حسابداری  اقدام کنید برای همکاری با نرم افزار های دیگر قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آن را خرید نمایید یا نه.
8. بسط: کسب و کار شما ممکن است به دلیل پیشرفت رشد کرده و بزرگ تر گردد. فروشنده برنامه حسابداری باید ماژول های افزودنی مورد نیاز را برای نرم افزار خود فراهم سازد به گونه ای که مشتریان بتوانند قابلیت های جدید محصولات خود را به نرم افزار اضافه نمایند یعنی مهاجرت به محیط ERP نرم افزار یکپارچه کامل.
9. امنیت : امنیت کسب و کار شما بستگی به نرم افزار حسابداری شما دارد. اگر داده های شما آسیب ببیند و یا دستکاری شده باشد اطلاعاتی از قبیل زمان، پول، اسرار کسب و کار از دست خواهد رفت. هر نرم افزار حسابداری باید دارای قابلیت های امنیتی باشد تا قابل اعتماد باشد و بتوان از آن استفاده کرد. از ویژگی های ضروری نرم افزار حسابداری امنیت بالاست.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید