2024-04-16 10:39:33

معرفی بهترین نرم افزار حسابداری 2022

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
بهترین نرم افزار حسابداری 2022
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

یکی از چالش‌های مهم راه‌اندازی هر کسب و کاری ثبت اطلاعات مالی، گزارش‌گیری از اطلاعات و به طور کلی مدیریت امور مالی مربوط به آن کسب و کار است. این مسئله به قدری مهم است که یکی از دغدغه‌های مهم مدیران امور مالی مجموعه‌های مختلف به خصوص کسب و کارهای بزرگ به شمار می‌رود. با توجه به گسترش کسب‌و‌کارها و پیچیده شدن امور مالی و محاسباتی، دیگر امکان ثبت اطلاعات به روش سنتی و روی کاغذ امکان‌پذیر نیست. در نتیجه به سیستمی احتیاج است که ثبت این فرایند و رسیدگی به امور مربوط به آن را برای ما تسهیل کند. در این مقاله سعی می‌کنیم به معرفی بهترین نرم افزار حسابداری 2022 از جنبه‌های مختلف بپردازیم.

نرم افزار حسابداری چیست؟

قبل از این که بخواهیم بهترین نرم افزار حسابداری 2022 را معرفی کنیم، بهتر است یک توضیح کلی در خصوص نرم افزار حسابداری داشته باشیم. نرم افزار حسابداری سیستمی است که بر اساس استانداردهای حسابداری طراحی شده است. این سیستم‌ها داده‌های مالی را دریافت می‌کنند و روی آن‌ها پردازش انجام می‌دهند و خروجی‌های لازم را در اختیار کارشناسان امور مالی مجموعه قرار می‌دهند. یک نرم افزار حسابداری به راحتی می‌تواند وضعیت مالی شرکت، عملکرد و بازدهی، میزان سوددهی و غیره را به راحتی مشخص کند.

در نتیجه یک ابزار بسیار مهم و ضروری برای هر شرکتی وجود یک نرم افزار حسابداری است. یک نرم افزار حسابداری شرکتی وظیفه دارد به گونه‌ای گزارش‌ها، اسناد و صورت‌های مالی را ارائه دهد که تمامی استانداردهای سازمان‌های نظارتی و مالی در آن رعایت شده باشد. 

مزیت‌های استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری

هر کسب و کاری برای این که بتواند میزان موفقیت خود را ارزیابی کند به یک ابزار دقیق و مناسب احتیاج دارد. در دنیای امروز به توجه به پیشرفت فناوری و گسترش دنیای دیجیتال تمام امور مربوط به حسابداری با استفاده از نرم افزار حسابداری انجام می‌شود. اگر بخواهیم بهترین نرم افزار حسابداری 2022 را معرفی کنیم بهتر است با مزیت‌های آن هم آشنا شویم.

مزایای نرم افزار حسابداری
مزایای استفاده از نرم افزار های حسابداری

در ادامه به بررسی چند مورد از این مزیت‌ها خواهیم پرداخت:

  • امنیت بسیار بالا: اطلاعات مالی، اطلاعات بسیار با ارزشی برای یک بنگاه اقتصادی است. در نتیجه صاحبان آن اطلاعات سعی می‌کنند به بهترین شکل از آن اطلاعات نگه داری کنند. یک نرم افزار حسابداری خوب با استفاده روش‌های مختلف از جمله رمز گذاری اطلاعات سعی در حفظ امنیت اطلاعات کاربران دارد.
  • سرعت بالا: در مقایسه استفاده از روش‌‌های سنتی حسابداری با روش‌های نوین، میتوان گفت ورود اطلاعات از طریق نرم افزار و ارتباط بین بخش‌های مختلف حسابداری بسیار سریع‌تر از سیستم سنتی است. سرعت بالاتر باعث می‌شود بهره‌وری بالاتری داشته باشید. در نتیجه سود بیشتری هم کسب می‌کنید.
  • افزایش دقت و کاهش خطای انسانی: بروز خطا و اشتباه هنگام انجام عملیات حسابداری در سیستم حسابداری دستی، امری اجتناب ناپذیر است. حتی در صورتی که فردی سالیان متمادی تجربه شغل حسابداری را داشته باشد باز هم هنگام ثبت اطلاعات مالی روی کاغذ و به روش سنتی ممکن است اشتباه کند. با استفاده از نرم افزار حسابداری بروز خطا به صفر می‌رسد. 
  • گزارشات خودکار: یک نرم افزار حسابداری میتواند صورتحساب مشتریان، صورتحساب سود و زیان، موجودی کالاها و… را با یک کلیک ساده گزارش دهد. این گزارشات به شما کمک می‌کنند تا سود و زیان خود را به صورت دقیق محاسبه کنید. در نتیجه می‌توانید تصمیمات مالی بهتری برای آینده کسب و کار خود بگیرید. 
  • دسترسی سریع به اطلاعات: از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری این است که اطلاعات همه حساب‌ها همیشه در دسترس است و هر زمان که بخواهید میتوانید به آن اطلاعات دسترسی داشته باشید. همچنین میتوانید برای کاربران مختلف دسترسی‌های مختلف ایجاد کنید تا هر کاربر با توجه به نیازهای خود به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد.

مطالعه بیشتر: پایانه فروشگاهی

ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری خوب

یکی از مباحث مهم در خصوص معرفی بهترین نرم افزار حسابداری، علی الخصوص بهترین نرم افزار حسابداری 2022 بررسی ویژگی‌هان آن است. در این بخش چند ویژگی مهم یک نرم افزار حسابداری خوب را بیان میکنیم.

  • قابلیت یکپارچگی اطلاعات و بخش‌های مختلف حسابداری هر بنگاه اقتصادی فعالیت‌های متعددی در امور مالی خود انجام می‌دهد. از جمله خرید و فروش، پرداخت حقوق و دستمزد، انبارداری، کنترل صورت حساب مشتریان و… . یکپارچگی اطلاعات باعث می‌شود تا تمامی این فعالیت‌ها به شکل منسجمی ثبت و پردازش شوند. در نتیجه اطلاعات همیشه به صورت جامع در دسترس خواهد بود.
  • دریافت گزارشات مختلف حسابداری یک نرم افزار حسابداری خوب می‌تواند گزارشات مختلفی را در اختیارتان قرار دهد. با استفاده از این گزارشات می‌توانید اطلاعات خود را به صورت دقیق تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس آن برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی کنید.
    • محیط کاربری مناسب و آسان سادگی و کاربردی بودن محیط نرم افزار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری است. زیرا یک حسابدار باید بتواند به سرعت آن را یاد بگیرد و شروع به کار کند. در نتیجه حتما قبل از خرید نرم افزار محیط گرافیکی آن را مورد بررسی قرار دهید.
    • به روز بودن نرم افزار حسابداری اگر قوانین مالیاتی در کشور تغییر کند، شرکتی که ارائه دهنده آن نرم افزار است باید بتواند به سرعت آن تغییرات را در سیستم خود ایجاد کند. این امر تنها ا ارتقا و بروزرسانی امکانپذیر است.
  • مدیریت جریان نقدینگی از دیگر ویژگی‌های چنین سیستمی این است که با توجه به ثبت دریافتی‌ها و پرداختی‌های خود این اجازه را به شما می‌دهد که برای وضعیت نقدینگی خود در آینده برنامه ریزی کنید. 
  • دریافت خدمات پشتیبانی خوب تیم پشتیبانی تلاش می‌کند در تمام روزهای کاری از طریق راه‌های مختلف ارتباطی آماده پاسخگویی به کاربران باشد.

انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب با کسب و کار شما

بعضی از نرم افزارهای حسابداری برای شغل خاصی طراحی شده‌اند. مانند نرم افزارهای تولیدی، شرکتی، بازرگانی و فروشگاهی. این نرم افزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما می‌توانید به سادگی گزینه‌های مورد نظر خود را با توجه به نیازهای شغلی در نرم افزار انتخاب کنید. در نتیجه برای این که بهترین نرم افزار حسابداری 2022 مناسب با شغلتان را انتخاب کنید بهتر است چند نکته را مد نظر داشته باشید.

  1. یک لیست از تمام کارهایی که می‌خواهید نرم افزار حسابداری شما انجام دهد تهیه کنید و تصمیم بگیرید نرم افزار شما باید دارای چه خصوصیاتی باشد.
  2. از آن جایی که ممکن است هر کسب و کاری گسترش پیدا کند و رشد کند این را در نظر داشته باشید که نرم افزار حسابداری شما قابلیت رشد با کسب و کارتان را داشته باشد.
  3. بودجه خود را در نظر داشته باشید. هر چقدر نرم افزاری که می‌خواهید خریداری کنید تخصصی‌تر باشد هزینه آن افزایش پیدا می‌کند. پس از اگر می‌خواهید نرم افزار حسابداری شما به صورت سفارشی طراحی شود و مخصوص نیازهای خودتان باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  4. از حسابدار مجموعه خود برای خرید نرم افزار کمک بگیرید. حسابدار یک مجموعه با توجه به شناختی که از توانایی‌های خود و نیازهای مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند دارد می‌تواند بهترین نظر را برای خرید نرم افزار به شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار CRM

انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب
نرم افزار حسابداری مناسب

نرم افزار حسابداری پارمیس

تا این لحظه مباحث مهمی را پیرامون بهترین نرم افزار حسابداری بیان کردیم. اکنون وقت آن رسیده است که بهترین نرم افزار حسابداری 2022 را به شما معرفی کنیم. نرم افزار حسابداری پارمیس یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نرم افزارهای حسابداری در ایران محسوب می‌شود. این نرم افزار در چهار سری فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و بازرگانی عرضه می‌شود. نرم افزار حسابداری پارمیس توسط شرکت فناوری اطلاعات پارمیس تولید شده است. این شرکت از سال 1383 فعالیت خود را آغاز نموده است.

نرم افزار پارمیس
نرم افزار و برنامه حسابداری پارمیس

محصولات اصلی شرکت فناوری اطلاعات پارمیس شامل نرم افزارهای حسابداری پارمیس پرو، نرم افزار یکپارچه پارمیس استار، راهکار ابری پارمیس 360 و نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه است. لازم است در خصوص هر کدام از این نرم افزارها توضیحات مختصری تقدیم حضورتان گردد.

نرم افزار حسابداری پارمیس پرو

نرم افزار حسابداری پارمیس پرو به گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید به چندین زیر سیستم کارآمد برای مدیریت کسب و کار خود دسترسی داشته باشید. این نرم افزار جزء بهترین نرم افزار حسابداری 2022 شناخته می‌شود. از زیر سیستم‌های اصلی این نرم افزار می‌توان به حسابداری، کالا و انبار، خزانه و بازرگانی اشاره کرد. هم چنین زیر سیستم‌های مرتبط با تولید می‌توانند در تولید محصولات مختلف و محاسبه بهای تمام شده محصولات پاسخگوی نیازهای شما باشند. 

نرم افزار حسابداری پارمیس استار

از دیگر گزینه‌های بهترین نرم افزار حسابداری 2022 میتوان به نرم افزار حسابداری پارمیس استار اشاره کرد. نرم افزار حسابداری پارمیس استار یک سیستم مالی یکپارچه مبتنی بر ERP است. هدف اصلی نرم افزار حسابداری پارمیس استار ایجاد یکپارچگی بین بخش‌های مختلف سیستم حسابداری است. اگر شما برای هر یک از بخشهای مجموعه خود اعم از حسابداری، بازرگانی، انبار و غیره از یک سیستم جداگانه استفاده کنید ممکن است هنگام گزارش‎گیری به مشکل برخورد کنید. از همین رو نرم افزار حسابداری تولیدی پارمیس استار از طریق یک پایگاه داده مشترک به یکپارچه‎سازی تمام این بخش‎ها می‎‌پردازد. 

نرم افزار حسابداری پارمیس 360

نرم افزار حسابداری ابری پارمیس 360 اطلاعات شما را در یک فضای کاملا امن ذخیره می‌کند و در صورت بروز مشکل برای در دستگاه شما اطلاعات در سرور ابری پارمیس نگهداری می‌شود و هر زمان که بخواهید در اختیار شما خواهد بود. 

نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه

با استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان پارمیس همراه می‌توانید تمام دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را مدیریت کنید. علاوه بر این می‌توانید تمام هزینه‌ها و درآمدهای خود را در نرم افزار ثبت کنید و مانده‌های بانک و صندوق خود را نیز چک کنید. 

سخن پایانی

اگر قصد دارید بهترین نرم افزار حسابداری 2022 را تهیه کنید باید به اندازی شرکت خود و نوع فعالیتی که انجام می‌دهید توجه کنید. هم چنین با حسابدار و یا کارشناس مالی مجموعه خود برای تهیه نرم افزار حسابداری مشورت کنید. مشاورین نرم افزار حسابداری پارمیس آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.

سوالات متداول درباره بهترین نرم افزار حسابداری 2022

  1. ویژگی‌های بهترین نرم افزار حسابداری 2022 چیست؟
    از ویژگی‌های بهترین نرم افزار حسابداری 2022 به؛ قابلیت یکپارچگی اطلاعات، دریافت گزارشات مختلف حسابداری، محیط کاربری مناسب و آسان، به روز بودن نرم افزار حسابداری، مدیریت جریان نقدینگی، دریافت خدمات پشتیبانی خوب اشاره کرد.
  2. مزایای بهترین نرم افزار حسابداری 2022 چه چیزهایی است؟
    از مزایای بهترین نرم افزار حسابداری 2022 به موارد روبرو می‌توان اشاره کرد؛ سرعت و امنیت بالا، افزایش دقت و کاهش خطای انسانی، گزاراشات مختلف و خودکار، دریافت خدمات پشتیبانی خوب.
2 پاسخ
  1. در نرم افزار پارمیس همراه بزرگترین ضعفی که وجود دارد در پیامک‌های دریافتی از تراکنش ها عدم شناسائی دقیق حسابهای بانکی از جمله خطا در شناسایی اسامی بانک هاست این موضوع اکثرأ در تراکنش های هزینه و هم درآمدی اتفاق می افتد. البته جا دارد از متولیان این برنامه تشکر ویژه داشته باشم.

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه عزیز
      ابتدا باید شماره حساب خودتون را با شماره حسابی که از طریق پیامک میاد ویرایش کنید تا شناسایی حساب به درستی انجام شود.
      لطفا سوالات و پیشنهادات خود را داخل اپلیکیشن پارمیس همراه قسمت پشتیبانی تیکت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان پارمیس پاسخگو شما باشند.
      موفق باشید

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید