2024-03-29 02:40:13

لوگوی اپلیکیشن اینستاگرام تغییر کرد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اینستاگرام که از چند سال پیش توسط شرکت فیسبوک خریداری شده بود، در جدیدترین به روز رسانی خود، لوگوی معروفش را تغییر داد.

در حالی که تقریبا اکثر نرم‌افزارهای همراه مطرح از فلت دیزاین یا طراحی تخت در لوگوی خود بهره گرفته‌اند اینستاگرام همچنان به طرح قدیمی که برای اولین‌بار ارائه شد وفادار مانده بود. با این وجود، بالاخره اینستاگرام تصمیم گرفت از طراحی جدید آیکون برنامه خود در قالب به‌روزرسانی جدید نرم‌افزاری رونمایی کند.

یان اسپاتر سرپرست تیم طراحی اینستاگرام که سابقه فعالیت در تیم طراحی مربوط به سرویس یوتیوب را نیز در کارنامه خود دارد در خصوص طراحی جدید لوگوی نرم‌افزار همراه اینستاگرام می‌گوید:

“این طرح به آنچه در دوربین‌های امروزی مشاهده می‌کنیم نزدیک‌تر است.”

از آنجایی که آیکون نرم‌افزار اینستاگرام یکی از مشخصه‌های اصلی و هویتی این شرکت به حساب می‌آید و البته با در نظر گرفتن این واقعیت که صدها میلیون کاربر در سراسر جهان به واسطه لمس چنین مولفه نرم‌افزاری با سرویس‌های اینستاگرام در تعامل قرار می‌گیرند باید پذیرفت که اینستاگرام تصمیم سختی در این مقطع زمانی اتخاذ کرده است.

بدنیست بدانید تیم طراحی اینستاگرام چیزی در حدود 9 ماه زمان صرف طراحی این آیکون جدید کرده است. اسپالتر سخت‌ترین قسمت فرایند تغییر لوگوی اینستاگرام را بررسی 300 نمونه طراحی شده عنوان می‌کند.

پس از صرف ماه‌ها زمان برای طراحی، تحقیقات کیفی در خصوص اینکه آیا کاربران این آیکون را به عنوان لوگوی جدید اینستاگرام خواهند پذیرفت یا نه؟! در دستور کار قرار گرفت. در نهایت ویدئویی برای تشریح فرایند طراحی آیکون جدید اینستاگرام تهیه شد تا به گفته اسپالتر به‌نظر نرسد تمام مراحل طراحی به طور اتفاقی انجام پذیرفته است.  او از تمامی کارکنان شرکت درخواست کرد ذهنیتی که از لوگوی اینستاگرام دارند را در مدت زمان 10 ثانیه یا کم‌تر روی کاغذ ترسیم کنند.

در نهایت نوبت به انتقال طراحی جدید به زیرمجموعه‌های نرم‌افزاری اینستاگرام مانند بومرنگ، هایپرلپس و Layout رسید. این در حالی است که لوگوهای جدید دقیقا نشان می‌دهند که نرم‌افزار یادشده، انجام چه عملی را به عنوان مثال، قراردادن چندین عکس در یک قاب، در برنامه Layout به همراه خواهد داشت.

یکی از اصلی‌ترین پرسش‌های حال حاضر، به چگونگی واکنش کاربران مربوط است. واکنشی که بر اساس شواهد موجود، آنچنان هم مثبت نبوده است و باید دید در ادامه آیا کاربران با این طراحی جدید ارتباط برقرار خواهند کرد یا اینستاگرام با حجمی از کاربران ناراضی رو به رو خواهد شد؟

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید