2024-04-20 02:40:56

سرویس ترجمه گوگل با هوش مصنوعی همراه می شود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

کمپانی گوگل در طی یکی دو سال اخیر به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه توسعه هوش مصنوعی دست یافته و به خوبی توانسته است از این دستاورد بزرگ در بسیاری از خدمات و سرویس‌های خود از جمله Google Maps، Google Photos، Gmail و غیره استفاده کند و قابلیت های این سرویس‌ها را به طور محسوسی ارتقا دهد.

حال به نظر می رسد که سرویس ترجمه گوگل یا Google Translate نیز به زودی به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق مجهز خواهد شد و به تبع می تواند منجر به ارایه ترجمه هایی دقیق از سوی این اپ شود.

در همین رابطه، جف دین، از مدیران ارشد کمپانی گوگل روز گذشته طی مصاحبه ای در کنفرانس Structure Date در این خصوص عنوان کرد که متخصصان این کمپانی در حال کار و استفاده از هوش مصنوعی و ویژه یادگیری عمیق در این اپلیکیشن هستند و به زودی Google Translate ترجمه هایی متفاوت و البته هوشمندتر را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

همانطور که می دانید این سرویس قادر به ارایه ترجمه های دقیق و قابل استناد نیست و جمله‌ها غالباً به صورت کلمه به کلمه ترجمه می شوند. از این رو، استفاده از تکنولوژی های روز دنیا می تواند بیش از پیش بر اعتماد کاربران و همچنین استفاده از سرویس‌ها و خدمات این غول دنیای فناوری بیافزاید.

البته گوگل تنها شرکت فعال در زمینه توسعه و استفاده از هوش مصنوعی نیست و اخیراً فیسبوک نیز برای توسعه و استفاده از هوش مصنوعی، تمهیدات ویژه ای را اندیشیده و سرورهای قدرتمند خود را در اختیار گروهی از دانشمندان فعال در این حوزه قرار داده است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید